Ik ben me een beetje aan het verdiepen in het ontwikkelen van apps voor Windows Phone. Omdat C# relatief eenvoudig zou moeten zijn leek het me goed om daar mee te beginnen. Ik heb daarnaast ook wel wat ervaring met PHP en een klein beetje met Java, voldoende ondergrond om te beginnen leek mij zo.
Mijn doel is om data van een website te halen, dit op te slaan in een database en weer te laten zien in mijn eigen app. Voor ophalen van de data van de website gebruik ik webClient, dat werkt op zich prima. Ik krijg netjes de hele string te zien in mijn app. Hiervoor gebruik ik deze code:
Nu heb ik dus de data in XML formaat, maar nu de volgende stap. Ik wil natuurlijk ook iets met deze data. Ik kom er alleen niet zo goed achter wat ik hiervoor kan of moet gebruiken. Ik kom meestal uit bij xDocument, maar dan kom ik weer niet verder dan deze regel:
var feedXml = XDocument.Parse(e.Result);
Veel verder kom ik dus niet... Is er iemand die mij in de goede richting kan drukken? Ik kan over dit specifiek onderdeel ook weinig vinden op de msdn pagina's van Microsoft waar behoorlijk veel voorbeeld code op staat. Voor het opslaan van data in een database en het bouwen van een eenvoudige app uiteraard wel
Verder lijkt het mij belangrijk om te weten hoe de XML is opgebouwd die van de website wordt getrokken. Hoe kan ik deze eenvoudig downloaden naar mijn gewone PC zodat ik hem met een fatsoenlijke texteditor in kan zien?
Mijn doel is om data van een website te halen, dit op te slaan in een database en weer te laten zien in mijn eigen app. Voor ophalen van de data van de website gebruik ik webClient, dat werkt op zich prima. Ik krijg netjes de hele string te zien in mijn app. Hiervoor gebruik ik deze code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| public partial class MainPage : PhoneApplicationPage
{
private WebClient webClient;
// Constructor
public MainPage()
{
InitializeComponent();
webClient = new WebClient();
webClient.DownloadStringCompleted += webClient_DownloadStringCompleted;
}
private void Button_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
{
tbk1.Text = String.Empty;
webClient.DownloadStringAsync(new Uri(tbx1.Text));
}
private void webClient_DownloadStringCompleted(object sender, DownloadStringCompletedEventArgs e)
{
if (e.Error == null)
{
tbk1.Text = e.Result;
}
else
tbk1.Text = e.Error.ToString();
}
} |
Nu heb ik dus de data in XML formaat, maar nu de volgende stap. Ik wil natuurlijk ook iets met deze data. Ik kom er alleen niet zo goed achter wat ik hiervoor kan of moet gebruiken. Ik kom meestal uit bij xDocument, maar dan kom ik weer niet verder dan deze regel:
var feedXml = XDocument.Parse(e.Result);
Veel verder kom ik dus niet... Is er iemand die mij in de goede richting kan drukken? Ik kan over dit specifiek onderdeel ook weinig vinden op de msdn pagina's van Microsoft waar behoorlijk veel voorbeeld code op staat. Voor het opslaan van data in een database en het bouwen van een eenvoudige app uiteraard wel
Verder lijkt het mij belangrijk om te weten hoe de XML is opgebouwd die van de website wordt getrokken. Hoe kan ik deze eenvoudig downloaden naar mijn gewone PC zodat ik hem met een fatsoenlijke texteditor in kan zien?
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP