Hallo Tweakers,
Mijn huis-tuin-en-keuken laptop is de geest aan het geven dus is het de hoogste tijd om te investeren in een nieuwe desktop. Dit wordt mijn eerste zelfbouw PC.
Verder heb ik niet heel veel verstand van zaken en alle informatie die ik ga geven is geconcludeerd uit wat ik hier en daar lees, dus be gentle with me
Even de algemene vraagjes beantwoorden:
1> Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen; Speel nu voornamelijk WoW puur omdat ik de nieuwere games niet kan spelen. Mijn doel is wel om over te stappen naar de nieuwere generatie games.
- Tekstverwerken; Word, Excel etc, lijkt me geen probleem te worden
- Programmeren; Labview / SQL
- Evt videos maken van in-game stuff.
2> Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik stel mijn limiet rond de 1100 euro. (excl assecoires)
3> Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis (Razer Naga) neem ik mee, beeldscherm hou ik nog voorlopig. Nieuw toetsenbord is nodig.
4> Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Nee als het maar compatible is
5> Heb je nog bepaalde eisen/wensen? Niet per see, een stil beestje is altijd wel lekker
6> Extra puntjes: Ik heb een i7 uitgekozen boven een i5 puur met oog voor de toekomst. Alhoewel ik weet dat het voor hedendaagse games niet/nauwelijks iets uitmaakt wil ik wel wat speelruimte overhouden voor achtergrondprocessen en misschien opnemen etc. Verder ben ik opzicht niet van plan om te gaan overclocken omdat ik hier 0,0 ervaring mee heb.
Dit is het systeem dat ik bij elkaar geprutst heb (incl keyboard). Graag hoor ik feedback hierop over of dit aan mijn wensen gaat voldoen, of de juiste setup bij elkaar is gesprokkeld en/of ik nog hier en daar kan besparen.
Groet,
Wicked
Mijn huis-tuin-en-keuken laptop is de geest aan het geven dus is het de hoogste tijd om te investeren in een nieuwe desktop. Dit wordt mijn eerste zelfbouw PC.
Verder heb ik niet heel veel verstand van zaken en alle informatie die ik ga geven is geconcludeerd uit wat ik hier en daar lees, dus be gentle with me
Even de algemene vraagjes beantwoorden:
1> Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen; Speel nu voornamelijk WoW puur omdat ik de nieuwere games niet kan spelen. Mijn doel is wel om over te stappen naar de nieuwere generatie games.
- Tekstverwerken; Word, Excel etc, lijkt me geen probleem te worden
- Programmeren; Labview / SQL
- Evt videos maken van in-game stuff.
2> Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik stel mijn limiet rond de 1100 euro. (excl assecoires)
3> Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis (Razer Naga) neem ik mee, beeldscherm hou ik nog voorlopig. Nieuw toetsenbord is nodig.
4> Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Nee als het maar compatible is
5> Heb je nog bepaalde eisen/wensen? Niet per see, een stil beestje is altijd wel lekker
6> Extra puntjes: Ik heb een i7 uitgekozen boven een i5 puur met oog voor de toekomst. Alhoewel ik weet dat het voor hedendaagse games niet/nauwelijks iets uitmaakt wil ik wel wat speelruimte overhouden voor achtergrondprocessen en misschien opnemen etc. Verder ben ik opzicht niet van plan om te gaan overclocken omdat ik hier 0,0 ervaring mee heb.
Dit is het systeem dat ik bij elkaar geprutst heb (incl keyboard). Graag hoor ik feedback hierop over of dit aan mijn wensen gaat voldoen, of de juiste setup bij elkaar is gesprokkeld en/of ik nog hier en daar kan besparen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 289,90 | € 289,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | € 142,90 | € 142,90 |
| 1 | Asus R9 290-4GD5 | € 363,- | € 363,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 51,50 | € 51,50 |
| 1 | Corsair Carbide 330R | € 73,20 | € 73,20 |
| 1 | Thermalright HR-02 Macho Rev. A | € 34,26 | € 34,26 |
| 1 | Razer BlackWidow 2013 Tournament Edition | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | LG BH16NS40 Retail Zwart | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Cooler Master VS V650S | € 85,99 | € 85,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.241,60 | |