Macbook Pro probleem (blauw scherm + zwarte hor. lijnen)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Hoi allemaal,

Ik heb hier een Macbook Pro 15-inch een vroeger 2011 editie die spontaan vanmorgen niet meer wilde opstarten.

Naar SMC en PRAM reset werkt het ook nog niet, zelfs niet een safe-boot of een restore.

De apple Hardware test (uitgebreide) geeft geen problemen aan, alles werkt.

Scherm doet het prima, hij geeft ook het opstart geluid van Apple in het begin.

Safe boot geeft ook dit scherm, cmd+R ook en alt met herstel kiezen ook.....
ik weet het even niet meer.

Oh en in terminal single mode ook al de hardeschrijf bevoegdheden opnieuw laten zetten.

Overigens helpt een nieuwe hardeschrijf ook niet, al geprobeerd.

Zie bijgevoegde foto;

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/15zje6e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2a77bso.jpg

Check:
- beeldscherm is OK
- opstarten vanaf CD gaat wel
- SMC reset geen effect
- PRAM reset geen effect
- Hardwaretest geeft alles OK
- ....

[ Voor 11% gewijzigd door Remko.me op 11-12-2013 22:20 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
Lijkt voor zover op een defecte videokaart, misschien nog terug brengen en je gewoon beroepen op de Europese regels dat je 2 jaar garantie hebt en nog een aantal maanden erbij.

Sf95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Bedankt,

Inmiddels heb ik een bootable stick gemaakt, ook hierbij krijg ik een foutmelding, zelfs met Windows installatie geeft die foutcode aan die leidt tot een kapotte videokaart driver (tijdens installatie lijkt mij dit dus gewoon een defecte kaart).

Ik heb hem toen der tijd bij iCentre in Groningen gekocht....

Hij is gekocht in maart 2011,
nu dus 2,5 jaar....

Zou Apple Store A'dam kunnen helpen of wijzen die gelijk af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-10 13:12

Hokkie

Hello

Ze willen je vast helpen, maar niet met een coulance regeling denk ik. Ik zou eerst even met Apple zelf bellen en daar dit probleem voorleggen. Als Apple een coulance met je wilt afspreken, kan je dit in A'dam dan gewoon regelen.

Al schat ik de kans klein in...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets heel anders, wat zijn de specs van het ding, en dan specifiek, welke videokaart zit er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Ik schat die kans ook klein, ik heb iCentre net wel even een keurige mail gestuurd (mocht rechtsbijstand nodig zijn) dan heb ik het zwart op wit.

Serienummer is C02F96N4DF8V

Nice Name: MacBook Pro 15 inch Unibody Core i7 (Early/Late 2011)
Machine Model: MacBookPro8,2
Name: MacBook Pro (early 2011) 15 inch
Family name: A1286
Model Number: MC721
Group1: MacBook
Group2: Pro
Generation: 82
CPU speed: 2.0GHz
Screen size: 15 inch
Screen resolution: 1440x900 pixels
Colour: Aluminium
Production year: 2011
Production week: 9 (March)
Model introduced: 2011

Graphics Card: - AMD Radeon HD 6490M
Card Memory: - 256 MB

Ik ben helaas niet de enige:

https://discussions.apple...68351?start=2130&tstart=0

[ Voor 7% gewijzigd door Remko.me op 11-12-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Ooit een witte macbook gehad met de bekende scheuren in de behuizing. Dat ding was toen ook 2,5 jaar oud. Dit is toen kosteloos vervangen, niet allen de topcase, maar gelijk ook de bottomcase en toetsenbord! Dus het kan wel, mits Apple daar zelf al eens een "uitspraak" over heeft gedaan...

Bijkomend was dat ik de macbook toen 2de hands had overgenomen en ook in een andere winkel dan waar deze door de 1ste eigenaar in aangeschaft. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik goede ervaringen heb met de service van Apple, maar je leest ook hele andere (negatieve) ervaringen. Tis maar net wie je aan de lijn (bij Apple) krijgt, lijkt het soms wel.

Herhalend: Ik zou eerst met Apple bellen en dan naar de winkel gaan (winkel volgt advies Apple)

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Remko.me
Het antwoord van iCentre is:

Geachte heer ----,

Dank voor uw mail.
Vervelend om te horen dat de dure Macbook nu al mankementen vertoond.
Helaas is het zo dat Apple 1 jaar fabrieksgarantie hanteert en u nog 1 jaar winkelgarantie heeft dus in totaal 2 jaar.
Het beste dat u kunt doen is de Macbook inleveren ter reparatie, echter durven wij niet te zeggen wat de kosten zullen zijn gezien wij hier geen indicatie van hebben.
Ons excuus voor het ongemak.

Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:25
Afspraak maken bij de Genius Bar van Apple Store te Haarlem/Amsterdam. Als je daar langsgaat op afspraak willen ze je direct helpen en misschien wordt 't nog kosteloos gerepareerd (want het is wel een bekend probleem met de 2011 modellen).

• Remko.me
Apple zelf gebeld, zij kunnen mij helaas niet helpen, ze hebben echt van alles geprobeerd maar helaas.

Ik heb net rechtsbijstand gebeld, moet de stukken opsturen.
Zo jammer dat dit zo moet.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Dat is inderdaad vervelend voor je, kan een dure kostenpost worden als je de MacBook laat repareren. Volledig kosteloos zou ik niet op gaan schieten, denk ik. Maar je kunt ze altijd om een deftige coulance regeling vragen...

Als de rechtsbijstand verzekering je wel vraagt om de stukken, zien ze er dus wel een kans. Anders hadden ze dit direct wel aangegeven, lijkt me.

Succes, laat even weten hoe het is afgelopen (ook voor mensen die hier naar antwoorden zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Ik laat zeker weten hoe het af loopt, stukken zijn al binnen, hebben ze allemaal al gelezen. Er gaat een brief uit vandaag.
Er schijnt een volledige reparatie te moeten plaatsvinden omdat de verkopende partij moet kunnen aantonen dat het door gebrekkig gebruik komt dat de laptop kapot gegaan is.
Verwachte levensduur van een Macbook Pro is 3 jaar (volgens Apple, zoals mijn rechtsbijstand zegt) en wij kunnen aantonen dat de laptop geen gebruikerssporen noch van zijn plek geweest is en daarmee je de garantie zelfs kunt opschroeven omdat een laptop tegen verplaatsing moet kunnen een tas. Sowieso is 3 jaar (dus ruim 600 euro afschrijving) natuurlijk al bizar.

Kortom: er wordt ingezet op gratis reparatie.

Overigens is de constatering hierboven dat de videokaart kapot is juist, het is de AMD kaart die het heeft begeven maar schijnt vastgesoldeerd te zitten op het logic board

---- offtopic ----
heeft niks met de Macbook te maken, maar toen ik Apple aan de telefoon had verteld dat ik een haartje onder mijn lens heb bij mijn iPhone 5. Ik krijg vandaag al een nieuwe en moet de oude binnen 10 dagen terugsturen. De iPhone is 1,5 jaar oud geen Apple Care... dat is natuurlijk de andere kant van het geheel, dat het wel gewoon kan. Maar omdat er verkopende tussenpartij is, kan Apple voor de Macbook niets doen, ze willen pas gaan kijken wat ze kunnen doen als ik mijn recht heb gehaald bij iCentre en daar uiteindelijk niets uitgekomen is. Zij hadden overigens deze reparatie wel willen laten uitvoeren.

[ Voor 26% gewijzigd door Remko.me op 13-12-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
Goed gedaan, ik heb dat ook gedaan met een 13'' die ook een soortgelijk probleem had.
Heb hem 2 jaar en 9 maanden gebruikt en zelfs toen kreeg ik een nieuwe met een brief met een excuses er in voor het ongemak.

Gewoon doordrammen, mits het natuurlijk niet je eigen schuld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Er is iets beweging vanaf de Bas Group.

Ik sta gewoon in mijn recht klaar.....

brief is onderweg....

Morgen telefonische afspraak, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Buiten het 2e jaar kan soms erg lastig zijn. Je moet meestal maar hopen de verkopende partij mee wil werken. Als ze dat niet willen moet bijna wel naar de rechter toe.

Zou erg fijn voor je zijn als de laptop zonder al te veel moeite voor je gemaakt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Ik moet hem inleveren ter reparatie, ze gaan dan bekijken of het geen val en stoot schade is.

Het is al iets.....

Even afwachten dus, ik laat het jullie weten. Zal wel na de feestdagen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Remko.me schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 07:17:
Ik moet hem inleveren ter reparatie, ze gaan dan bekijken of het geen val en stoot schade is.

Het is al iets.....

Even afwachten dus, ik laat het jullie weten. Zal wel na de feestdagen worden.
Kijk, das inderdaad iets! Maak van te voren foto's!!! Leg er desnoods een papiertje bij met de datum van vandaag.

Ik ben ook wat actief op andere topics en je leest nogal eens rare verhalen. Is het niet gezegd dat hier wat gebeurt, maar je weet maar nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Hier komt het nieuws....

iCentre wilde niet.....

aMac, waar die niet gekocht is wel....

Hij is maandag aangeboden bij aMac, dinsdag onderzocht, gratis, moederbord is kapot en moest vervangen worden. Claim is naar Apple gestuurd die dinsdag,
vandaag hebben ze goedkeuring gehad, onderdelen zijn besteld dinsdag al en vandaag is hij gerepareerd.

Vandaag kreeg ik een e-mail dat alles onder garantie is ontvangen en de totale kosten 0 euro zijn!

APPLAUS voor aMac, wat een top service!

Dit is wat volgens mij een warme douche zou verdienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Super man gefeliciteerd!, weet jij ook weer waar je je volgende mac haalt ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Goed om te horen dat aMac zo met klanten omgaat! Ik ben nu dan ook extra happy dat ik mijn rMBP ook bij aMac heb gehaald :Y

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Remko.me schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:25:
Het antwoord van iCentre is:

Geachte heer ----,

Dank voor uw mail.
Vervelend om te horen dat de dure Macbook nu al mankementen vertoond.
Helaas is het zo dat Apple 1 jaar fabrieksgarantie hanteert en u nog 1 jaar winkelgarantie heeft dus in totaal 2 jaar.
Het beste dat u kunt doen is de Macbook inleveren ter reparatie, echter durven wij niet te zeggen wat de kosten zullen zijn gezien wij hier geen indicatie van hebben.
Ons excuus voor het ongemak.

Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Hier is de iCentre al fout, zij beroepen de eerste jaar op fabrieksgrarantie en plakken er een jaar wettelijke garantie bij. Opzich is de eerste jaar niet erg, mits het de wettelijke garantie niet ondermijnt wordt. Maar in Nederland heb je geen vaste garantie periode, de twee jaar Europese garantie geldt al minimum.

Je hebt recht op een deugdelijk product ook na de twee jaar, immers je mag verwachten dat een laptop langer mee gaat dan twee jaar.

Maar afschepen met Max twee jaar is al fout, maar gelukkig dat aMac het wel onder garantie doet.

[ Voor 6% gewijzigd door Queenfanmichel op 28-12-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Bedankt allemaal voor het meedenken en meeleven.. :)

Ik denk dat dit soort successen voor iedereen goed kunnen zijn mocht er garantieclaims nodig zijn in de toekomst met hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS90
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:33
Hier al sinds eind september hetzelfde probleem met mijn MBP 2011. Apple Store Amsterdam weigerde tot nu toe de computer gratis te repareren. Na het bijhalen van de SRK (rechtsbijstand) werd ik, na het sturen van een aantal foto's naar het hoofdkantoor in Ierland, doorgestuurd naar de Apple Store in Amsterdam voor een kosteloze reparatie. Helaas was ik wegens treinvertraging een kwartiertje te laat voor mijn afspraak en weigerde ze mij te helpen. Schandalig uiteraard, zeker als je er van uitgaat dat ik er 6 uur voor heb moeten reizen. Ik ben dan ook niet van plan om er nog een keer heen te gaan en ik zal het daarom ook eens proberen bij een APR.

Mochten er nog meer mensen zijn met dit probleem dan hoor ik dat graag. Op de support forums van Apple komen er elke dag weer een paar nieuwe klachten bij. Op Tweakers heb ik naast dit forum echter nog niemand gehoord over dit fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Remko.me,

Mijn verhaal is het zelfde als jij en ik heb mijn macbook ook al 2,5 jaar, dus buiten garantie. Graag zou ik meer over jouw ervaring willen horen, vooral over hoe je rechtsbijstand heeft ingezet op een gratis reparatie en hoe je Amac zover hebt gekregen.

Ik hoor erg graag van je!

Alvast onzettend bedankt!
Pagina: 1