Toon posts:

Mogelijk om een oude usernaam te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey... ik wil eigenlijk een andere username, namelijk de username "Thijs". Maar, deze is natuurlijk al in gebruik. Deze user heeft al een jaar niet gereageerd en in totaal maar 13 posts. Hij is dus niet actief meer, en ik vroeg me af of het mogelijk is of ik deze username kon krijgen. Ik weet niet of dit mogelijk is en wel mag enzo, maar het zou echt heeeel relaxed zijn als ik deze username kon krijgen!!!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-02 06:55

Arno

PF5A

Ik vrees dat dit niet mogelijk is, want als die user getrashed wordt, dan krijgen we errors in de dbase.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 14:38 schreef Traag het volgende:
Ik vrees dat dit niet mogelijk is, want als die user getrashed wordt, dan krijgen we errors in de dbase.
Je kan zijn naam ook niet anders maken, dus dat hij Thijs1 heet ofzo?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Kan wel maar we doen het niet...om dezelfde redenen dat we in principe ook geen usernames wijzigens....jammer maar helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, sjit. Nou ja, pech gehad dan maar :'(

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bovendien, kan het ook nog andere nadelen opleveren.
Dat men je "als die Thijs" herkent bijv...

Verwijderd

Topicstarter
Neuh, lijkt me sterk... een mannetje van 13 posts die een jaar terug voor het laatst heeft gereageerd :)
Het enige probleem wat ik kan bedenken, is dat als die Thijs toevallig weer een keertje terugkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 14:43 schreef McVirusS het volgende:
Kan wel maar we doen het niet...om dezelfde redenen dat we in principe ook geen usernames wijzigens....jammer maar helaas.
Ja, ik lees in de faq dat diezelfde reden is:
Nu GoT eindelijk databasedriven is kunen jullie vast wel snel&simpel m'n username aanpassen he?
Ja, dat klopt. We doen dat echter niet. Je nickname is het enige waar mensen je echt aan kunnen herkennen, als je die verandert zal dat alleen voor verwarring zorgen. Je nickname kan je dus niet (laten) wijzigen.
Dit heeft er dus niet echt veel mee te maken. Als ik van naam verander (zoals tientallen mensen hier doen), dan is mijn naam dus totaal anders (in dit geval: 208 --> Thijs). Omdat even duidelijk te maken dat ik 208 was, zet ik als ondertitel: "a.k.a. 208" en neem ik hetzelfde user-icon en signature aan als dat ik eerst had. Ook zet ik dan bij mijn oude account (208 dus) wat mijn nieuwe nickname is. Het zal dus echter een hele snelle overschakeling zijn.
Deze username (208) gebruik ik eigenlijk nooit meer, en ik wil eigenlijk gewoon overstappen op mijn voornaam, geen nickname meer, omdat nicknames toch telkens blijven veranderen.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Floor-is

5.2

Op donderdag 07 juni 2001 15:16 schreef 208 dit:
Dit heeft er dus niet echt veel mee te maken. Als ik van naam verander (zoals tientallen mensen hier doen)...
Euhm wie dan, waar dan? Mensen die een nieuwe username willen hebben, kunnen zich registreren onder die nieuwe username, slechts in extreme gevallen (en bij hoge uitzonderingen) zullen we een username aanpassen.
dan is mijn naam dus totaal anders (in dit geval: 208 --> Thijs). Omdat even duidelijk te maken dat ik 208 was, zet ik als ondertitel: "a.k.a. 208" en neem ik hetzelfde user-icon en signature aan als dat ik eerst had. Ook zet ik dan bij mijn oude account (208 dus) wat mijn nieuwe nickname is. Het zal dus echter een hele snelle overschakeling zijn.
Deze username (208) gebruik ik eigenlijk nooit meer, en ik wil eigenlijk gewoon overstappen op mijn voornaam, geen nickname meer, omdat nicknames toch telkens blijven veranderen.
Bij ons dus niet, een username is een nick die je de rest van de tijd die je hier doorbrengt meedraagt, daarom zal je die met zorg moeten kiezen. Nogmaals: we veranderen geen nicknames, tenzij er anders grote problemen komen.

Bericht hierboven

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer Thijs eens te mailen, vraag gewoon of je zijn account over mag nemen. Een andere manier is er niet denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
[..]

Euhm wie dan, waar dan? Mensen die een nieuwe username willen hebben, kunnen zich registreren onder die nieuwe username, slechts in extreme gevallen (en bij hoge uitzonderingen) zullen we een username aanpassen.
Ja, ik bedoel dus dat ze gewoon met een nieuwe e-mail adres een andere nickname aanmaken. Dit is misschien wel wat anders dan het aanpassen van een nickname, maar het gaat er hierbij dus om dat hun nickname helemaal anders is, zodat je alsnog met het probleem zit dat mensen je niet herkennen onder je nieuwe nickname.
[..]

Bij ons dus niet, een username is een nick die je de rest van de tijd die je hier doorbrengt meedraagt, daarom zal je die met zorg moeten kiezen. Nogmaals: we veranderen geen nicknames, tenzij er anders grote problemen komen.
Ja, zoals ik al eerder zei: niet iedereen gebruikt de hele tijd dezelfde nickname. Er wordt dus vaak van nickname gewisseld door een nieuwe account aan te maken. Dat zou ik op zich ook wel willen doen, maar de username waar het mij nou juist om gaat is al in gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 18:58 schreef Aikon het volgende:
Probeer Thijs eens te mailen, vraag gewoon of je zijn account over mag nemen. Een andere manier is er niet denk ik :)
Ik ga het proberen, maar als het niet lukt dan zit ik nog steeds met het probleem :'(

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Of doe een underscore achter je nick:
Thijs_
Ofzo.
Of draai hem om:
Sjiht!
Ofzo :+

Verwijderd

Topicstarter
Kut, zijn e-mail adres bestaat niet meer :(

En neh, Thijs_ of sjihT vind ik ook nix... Thijs staat gewoon zo ultiem, gewoon geen prut erbij zo van: "deze nick was al bezet dus ik moest dat erachter flikkeren".

• Blue-eagle
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 19:31 schreef 208 het volgende:
Kut, zijn e-mail adres bestaat niet meer :(

En neh, Thijs_ of sjihT vind ik ook nix... Thijs staat gewoon zo ultiem, gewoon geen prut erbij zo van: "deze nick was al bezet dus ik moest dat erachter flikkeren".
Tsja, dilemma...
Dan maar 208 he? Of er moet ergens een heel aardig adje rondlopen (die zijn er) en ook nog zin hebben in een criminaliteit... (die zijn er minder) en die het lef hebben jouw naam te veranderen (die zijn er niet...) of jou zelfs het passwordt te geven van de eerste Thijs (...).

Houd het maar bij 208, dus.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 19:45 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Tsja, dilemma...
Dan maar 208 he? Of er moet ergens een heel aardig adje rondlopen (die zijn er) en ook nog zin hebben in een criminaliteit... (die zijn er minder) en die het lef hebben jouw naam te veranderen (die zijn er niet...) of jou zelfs het passwordt te geven van de eerste Thijs (...).

Houd het maar bij 208, dus.
Tja, het enige wat ze moeten doen is in het profiel van Thijs even zijn e-mail te veranderen in die van mij, zodat ik zijn password kan ontvangen :) Maarja... dat zal wel weer niet gebeuren, om één of andere vage reden...

• Blue-eagle
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 19:48 schreef 208 het volgende:

[..]

Tja, het enige wat ze moeten doen is in het profiel van Thijs even zijn e-mail te veranderen in die van mij, zodat ik zijn password kan ontvangen :) Maarja... dat zal wel weer niet gebeuren, om één of andere vage reden...
Wetten zijn er om overtreden te worden, en dat is al eens gebeurt hier, en om tegen te gaan dat iedereen strax komt zeuren, doen ze dat niet. Je hebt vast wel een andere nick?
Zo niet, dan is 208 ook wel cool, maar je kunt er ook #55 van maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 20:01 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Wetten zijn er om overtreden te worden, en dat is al eens gebeurt hier, en om tegen te gaan dat iedereen strax komt zeuren, doen ze dat niet. Je hebt vast wel een andere nick?
Zo niet, dan is 208 ook wel cool, maar je kunt er ook #55 van maken.
Ja, daar zit wat in. Ik kan me idd voorstellen dat straks iedereen een oude username wil... maar het lijkt me gewoon zooooooooooo vet!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet mogelijk om iedereen die een half jaar lang niet gereageerd heeft een mailtje te sturen van: "je hebt al 6 maanden niet meer gereageerd op GoT. Over x maanden wordt je username verwijderd". En dan na een jaar ofzo wordt zijn hele username verwijderd. Dan kan degene die het eerst maalt weer zo'n oude username te pakken krijgen. Ook heb je op deze manier een heel goed overzicht van het aantal actieve users. Het enige probleem wat je dan nog hebt, is dat er posts zijn van verwijderde users. Maar ook hiervoor valt vast wel wat te bedenken :P

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm, username Laurent is al in gebruik, maar is nog maagd. Gebruik daarom .Laurent :)

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

Is het ook mogelijk om maar 1 letter extra in mijn username te krijgen? Dus van xfile naar xxfile?

Voor de rest wil ik alles hetzelfde houden, (ondertitel, sig en icon) zodat mijn identiteit niet wordt geschaadt.
Nu GoT eindelijk databasedriven is kunen jullie vast wel snel&simpel m'n username aanpassen he?
Ja, dat klopt. We doen dat echter niet. Je nickname is het enige waar mensen je echt aan kunnen herkennen, als je die verandert zal dat alleen voor verwarring zorgen. Je nickname kan je dus niet (laten) wijzigen.
Ik denk dat het in mijn geval best wel mee zou vallen, aangezien het maar om 1 letter gaat.

Nieuw, nu met Twitter

• SiliconError
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Ik denk dat het in mijn geval best wel mee zou vallen, aangezien het maar om 1 letter gaat.
Ik denk het niet... Ik heb wel eens gevraagd of de spatie uit mijn naam mocht (waarom eigenlijk :? )... maarja, hij is er nog steeds :)

Verwijderd

Topicstarter
Pfff, ik snap eigenlijk niet wat men nou zo moeilijk doet hierover. Zo'n grote ingreep is het toch niet? Voor mij maakt het heel veel uit (ik wil die nickname echt heel graag), maar ik denk dat de rest van het forum er verder niet veel van merkt dat er één of andere user van 2 jaar oud een iets andere naam heeft of dat ik met die oude account verder ga. Als één van die aardige adjes/modjes nou gewoon ff zijn e-mail adres veranderd in de mijne, is er niet veel aan de hand lijkt mij, en daar maak je mij echt heeeeeel blij mee.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat heeft met schapen en een dam te maken, als je het hek eraf haalt ofzo :D

vaag :? Ja :)

Als het bij jullie het dus mag, dan gaat de volgende roepen: "jamaar bij hun mocht het ook!" en dan krijg je dus wel dat gezeur.

Dat laatste gebeurde laatst al, toen er bij iemand een bedrijfsnaam oid uit z'n nick gehaald werd, omdat-ie een uitbrander van z'n baas had gekregen ofzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 16:41 schreef JvS het volgende:
dat heeft met schapen en een dam te maken, als je het hek eraf haalt ofzo :D

vaag :? Ja :)

Als het bij jullie het dus mag, dan gaat de volgende roepen: "jamaar bij hun mocht het ook!" en dan krijg je dus wel dat gezeur.

Dat laatste gebeurde laatst al, toen er bij iemand een bedrijfsnaam oid uit z'n nick gehaald werd, omdat-ie een uitbrander van z'n baas had gekregen ofzo.
Ja, dat snap ik ook wel, maar toch... het is toch zonde dat zo'n nickname ongebruikt blijft. Ik vraag ook nie of ze mn nick willen aanpassen, maar of ik een oude kan krijgen. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat willen, vaak willen ze gewoon een andere naam die nog niet gebruikt is, die moeten ze dan maar zelf aanmaken. Maar er zijn niet veel oude nicknames die niet meer gebruikt worden, terwijl anderen die dolgraag willen gebruiken.

• Blue-eagle
  • Niet online
Nou het kan dus wel, maar het gebeurt niet .

Alleen dat van een mailtje is wel een cool idee, dat een account die al een half jaar niet heeft gepost, een mail krijgt, en dat anders zijn account op stop wordt gezet, dan mag je wel een nieuwe nemen. Zet bij een oud account een #oud# voor ofzo.

* Blue-eagle blaat weer }:O

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 17:10 schreef Blue-eagle het volgende:
Nou het kan dus wel, maar het gebeurt niet .

Alleen dat van een mailtje is wel een cool idee, dat een account die al een half jaar niet heeft gepost, een mail krijgt, en dat anders zijn account op stop wordt gezet, dan mag je wel een nieuwe nemen. Zet bij een oud account een #oud# voor ofzo.

* Blue-eagle blaat weer }:O
Ja, dat bedoel ik dus. Dan kan ik zelf wel weer een nieuwe account aanmaken :)
Pagina: 1