Hallo allemaal,
Na een aantal weken van rondkijken hier op de fora en in de pricewatch, en wat tips van bekenden, heb ik zelf een lijstje samengesteld naar wat volgens mij een redelijk systeem is.
Nu twijfel ik zelf nog steeds over mijn samengestelde lijstje, dus vandaar dat ik aan jullie wil vragen of dit een goed systeem is.
Zelf twijfel ik het meest over de GPU, ik twijfel tussen een MSI GTX 770 TwinFrozer Gaming , een Asus R9280X-DC2T-3GD5 of misschien toch een R9 290 met een aftermarket cooler als deze beschikbaar zijn.
Even wat dingetjes op een rijtje:
Wat wil ik er mee doen?
- Gamen (voornamelijk nieuwe spellen, zoals BF4, maar straks ook Watch Dogs, The Division en eventueel GTA V)
- Zo nu en dan moet ik voor school opdrachten maken in AutoCad.
- Gewoon beetje surfen en zo nu en dan wat fotoshoppen.
Voorkeuren?
Ik heb geen echte voorkeuren, wel heb na veel wat mindere berichten het liefst gewoon een Intel CPU.
Extra info:
- budget van ongeveer €900,- exclusief scherm
- ben voorlopig niet van plan om te gaan overklokken
Hier dan het lijstje:
Graag hoor ik wat jullie er van vinden,
Sander
Na een aantal weken van rondkijken hier op de fora en in de pricewatch, en wat tips van bekenden, heb ik zelf een lijstje samengesteld naar wat volgens mij een redelijk systeem is.
Nu twijfel ik zelf nog steeds over mijn samengestelde lijstje, dus vandaar dat ik aan jullie wil vragen of dit een goed systeem is.
Zelf twijfel ik het meest over de GPU, ik twijfel tussen een MSI GTX 770 TwinFrozer Gaming , een Asus R9280X-DC2T-3GD5 of misschien toch een R9 290 met een aftermarket cooler als deze beschikbaar zijn.
Even wat dingetjes op een rijtje:
Wat wil ik er mee doen?
- Gamen (voornamelijk nieuwe spellen, zoals BF4, maar straks ook Watch Dogs, The Division en eventueel GTA V)
- Zo nu en dan moet ik voor school opdrachten maken in AutoCad.
- Gewoon beetje surfen en zo nu en dan wat fotoshoppen.
Voorkeuren?
Ik heb geen echte voorkeuren, wel heb na veel wat mindere berichten het liefst gewoon een Intel CPU.
Extra info:
- budget van ongeveer €900,- exclusief scherm
- ben voorlopig niet van plan om te gaan overklokken
Hier dan het lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 187,- | € 187,- |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 | € 341,50 | € 341,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 51,50 | € 51,50 |
| 1 | Zalman Z9 Plus | € 47,78 | € 47,78 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP4G3D1339DS1S00 | € 66,07 | € 66,07 |
| 1 | Corsair CX750M | € 77,10 | € 77,10 |