Allereerst een disclaimer: op geen wijze is dit topic bedoelt om reclame te maken voor het bedrijf waar ik voor werk!
Wij zijn op dit moment bezig met ons control panel om binnenkort VPS diensten te leveren.
Wij willen 2 verschillende soorten VPSen aanbieden, Unmanaged en Managed. Ik vroeg mij af waar men, als gebruiker, de meeste behoefte aan heeft tijdens het bestellen en het beheren van de VPS.
Nu bestaan onze twee verschillende VPSsen uit de volgende kenmerken:
Unmanaged:
Alles van unmanaged +:
In het bestelproces kun je d.m.v. "sliders" bepalen hoeveel geheugen, harddiskruimte en traffic je wenst af te nemen. Daarna kies je je besturingssysteem en eventueel je control panel. Na afronden van de bestelling is de VPS binnen 5 minuten klaar voor gebruik.
Via het controlpanel kun je:
Wij zijn op dit moment bezig met ons control panel om binnenkort VPS diensten te leveren.
Wij willen 2 verschillende soorten VPSen aanbieden, Unmanaged en Managed. Ik vroeg mij af waar men, als gebruiker, de meeste behoefte aan heeft tijdens het bestellen en het beheren van de VPS.
Nu bestaan onze twee verschillende VPSsen uit de volgende kenmerken:
Unmanaged:
- root toegang
- realtime traffic/cpu/disk statistieken
- 1 x ipv4 en 1 x ipv6 (/64)
- uiteraard remote kunnen rebooten
- console toegang
- de mogelijkheid tot het mounten van je eigen ISO om daarvan te booten/installeren
- gratis herinstallatie (geautomatiseerd)
- support op de werking van de VPS zelf
- overige support tegen uurtarief
Alles van unmanaged +:
- 28 dagelijkse snapshots (backups)
- automatische updates (op ondersteunde OSsen)
- Configuratiemanagement via Puppet
- control panel installatie
- support (op ondersteunde OSsen/control panels).
In het bestelproces kun je d.m.v. "sliders" bepalen hoeveel geheugen, harddiskruimte en traffic je wenst af te nemen. Daarna kies je je besturingssysteem en eventueel je control panel. Na afronden van de bestelling is de VPS binnen 5 minuten klaar voor gebruik.
Via het controlpanel kun je:
- Je VPS up- of downgraden met directe ingang (downgraden van HDD is niet mogelijk, tenzij je akkoord gaat met directe herinstallatie van het OS).
- Statistieken bekijken
- Netwerkinformatie bekijken/beheren (instellen reverse DNS bvb)
- Mounten van ISO (van onze ISO-share of van je lokale computer)
- Herinstallatie
- Reboot (soft en/of hard)