Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Welke TV (specifieke wensen)

Pagina: 1
Acties:

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:06
Hallo Tweakers,

Dit is topic 500 van vandaag over welke tv goed is. Ik heb echter wel wat specifieke wensen. Eerst maar even de standaard.

We zitten ongeveer 4 meter van de tv. De beschikbare ruimte die ik heb in de breedte is 120 cm. Als ik naar pricewatch kijk, is 50inch dan mijn max. Mijn budget is ongeveer 1500 euro.

Ik ga de tv gebruiken om tv te kijken (duhh), films en series te kijken via xbmc en wat casual gaming met mijn OUYA en misschien later een PS4. Een lage inputlag is dus wel fijn.

Onlangs heb ik een Sonos Playbar besteld. Deze zal met de tv verbonden via s/pdif (enige manier). Het is belangrijk dat de tv ook geluid van externe bronnen als media decoder (horizon) en OUYA/PS4 doorgeeft in 5.1. Mijn huidge Sharp LC 40LE705E doet dat namelijk enkel in 2.0.

Daarnaast staat mijn tv loodrecht tegenover een raam van 3 meter lang gestationeerd. Dit resulteert in slecht zicht bij daglicht bij mijn huidige tv. Ik heb wel een zonnewering maar dan krijg ik een oranje waas als reflectie van de zonnewering op mijn tv.

Mijn eisen zijn dus samengevat:
Niet groter dan 120cm. Hoe groter de tv in inches hoe beter.
Lage inputlag
5.1 geluid van externe bronnen kunnen doorgeven via s/pdif
Anti glare/Hoge helderheid.
En natuurlijk: Zo goed mogelijk beeld. Daar is een tv immers om.
Smart tv functies doen mij vrij weinig. Daar heb ik genoeg randapparatuur voor.

Nu heb ik zelf gezocht natuurlijk. Ik ben zeer gecharmeerd van de Panasonic Vierra series. Goede kleurweergave. Goed contrast. De inputlag is volgens mij wat hoger bij Plasma's, dat is een nadeel. Daarnaast kan ik niet echt goed vinden welke Panasonic's 5.1 geluid doorgeven van externe bronnen via s/pdif. Een ook de maximale helderheid is minder dan die van ledtv's als ik het goed begrijp.

Nu is mijn vraag: Kloppen mijn aannames over de Panasonic's/Plasma's? Zal ik moeten inleveren op beeldkwaliteit als ik een led neem ipv een plasma? Is er een specifiek merk of typenummer wat jullie kunnen aanraden

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 08:34
Plasma is een uitstekende keuze als je geen last hebt van het geflikker van een plasma, vergelijk het met een oude CRT monitor op 60Hz. Niet iedereen is er gevoelig voor (meeste mensen niet), ben je het wel dan wil je geen plasma.

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een tv met een spdif ingang... oei die wordt lastig

ga hier een schuiven met je eisen
http://tweakers.net/categ...Mgp1ZHycLIBKwCLGisVFtbCwA

[ Voor 69% gewijzigd door Fish op 11-12-2013 22:32 ]

Iperf

• Limbeckx
Interessant! Lijkt eigenlijk dat alleen input lag een probleem is.
Plasma is een uitstekende keuze als je geen last hebt van het geflikker van een plasma, vergelijk het met een oude CRT monitor op 60Hz. Niet iedereen is er gevoelig voor (meeste mensen niet), ben je het wel dan wil je geen plasma.
Kan me niet herinneren dat ik me daar aan stoorde eigenlijk. Dus dat zou nu dan ook goed moeten gaan.
een tv met een spdif ingang... oei die wordt lastig

ga hier een schuiven met je eisen
http://tweakers.net/categ...Mgp1ZHycLIBKwCLGisVFtbCwA
Het gaat om een spdif uitgang op de tv die 5.1 geluid doorgeeft van externe hdmi bronnen.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
ECiftci schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:06:
Onlangs heb ik een Sonos Playbar besteld. Deze zal met de tv verbonden via s/pdif (enige manier). Het is belangrijk dat de tv ook geluid van externe bronnen als media decoder (horizon) en OUYA/PS4 doorgeeft in 5.1. Mijn huidge Sharp LC 40LE705E doet dat namelijk enkel in 2.0.
Het internet staat vol met dit soort vragen en er zijn maar zeer weinig televisies waarvan men zegt dat het kan.

Ik heb het zelf nog nooit 5.1 passthrough zien werken op een televisie en alles wordt gedownmixed naar 2.0 PCM kanalen. Het wordt dus zeer lastig een televisie te vinden met jouw wensen.

• Limbeckx
Dimens schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:21:
[...]

Het internet staat vol met dit soort vragen en er zijn maar zeer weinig televisies waarvan men zegt dat het kan.

Ik heb het zelf nog nooit 5.1 passthrough zien werken op een televisie en alles wordt gedownmixed naar 2.0 PCM kanalen. Het wordt dus zeer lastig een televisie te vinden met jouw wensen.
Ja, datzelfde kom ik dus ook tegen. Zag wel iemand die zij dat het mijn Panasonic zei dat het kon, op een Engels forum. Daar stond dan niet bij welke Panasonic het was en de post was al 2 jaar oud :'(
Pagina: 1