Voor het maken van muziek ben ik op zoek naar een laptop.
Belangrijk is het laden en spelen van meerdere VST instrumenten, deze kunnen aardig wat geheugen en processorkracht gebruiken en sommige samples kunnen 2Gb groot zijn.
Wat ik minimaal wil is een CPU vanaf de 4500U serie, 8GB ram, 256SSD, 3 usb poorten. Videokaart / display, andere onderdelen vind ik minder belangrijk.
Deze laptop: dell m4800 - link naar specificaties,
Dell website - uitgebreidere specs + specs andere modellen
voldoet daar ruim aan, behalve de harde schijf, site van dell: 500 GB hybride 2,5-inch, 6 Gb/s SATA met 8 GB Flash Drive. Ik vraag me af of dit een bottleneck is.
Kan ik deze zelf wisselen? Iemand hier ervaring mee?
Ik neem aan dat ik er een SATA600 2,5 inch SSD in kan gooien?
Bonusvraag: In de optical bay zou ook een hard drive kunnen, hoe kan ik uitvinden wat hier in past?
Belangrijk is het laden en spelen van meerdere VST instrumenten, deze kunnen aardig wat geheugen en processorkracht gebruiken en sommige samples kunnen 2Gb groot zijn.
Wat ik minimaal wil is een CPU vanaf de 4500U serie, 8GB ram, 256SSD, 3 usb poorten. Videokaart / display, andere onderdelen vind ik minder belangrijk.
Deze laptop: dell m4800 - link naar specificaties,
Dell website - uitgebreidere specs + specs andere modellen
voldoet daar ruim aan, behalve de harde schijf, site van dell: 500 GB hybride 2,5-inch, 6 Gb/s SATA met 8 GB Flash Drive. Ik vraag me af of dit een bottleneck is.
Kan ik deze zelf wisselen? Iemand hier ervaring mee?
Ik neem aan dat ik er een SATA600 2,5 inch SSD in kan gooien?
Bonusvraag: In de optical bay zou ook een hard drive kunnen, hoe kan ik uitvinden wat hier in past?
[ Voor 6% gewijzigd door Roark op 11-12-2013 14:36 . Reden: aanpassing ivm harde schijf specificaties ]