SNES aansluiten.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-12-2021
Goedemiddag,

Ik ben van plan om weer mijn oude tijden te beleven met de SNES! (deze moet ik wel weer opnieuw aanschaffen). Wat ik wel weet is dat het een probleem gaat worden om het werkend te krijgen op mijn TV

SAMSUNG UE40D6500

Afbeeldingslocatie: http://www.chip.pl/images/testy/wyswietlanie-obrazu/telewizory-lcd-4042-cale/samsung-ue40d6500/54995_3.jpg/image_preview

Zoals je misschien kunt zien is er geen scart aansluiting, wat volgens mij altijd met de SNES moest. Ik ben hier totaal niet "handig" in om te kunnen zien wat er wel en niet mogelijk is om de SNES werkend te krijgen... Wel kwam ik met Google een omvormer tegen die van scart naar hdmi ging?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!?

Liever verwend dan verwaarloosd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heeft die tv een analoge tuner? Dan zou je met de juiste kabel die kunnen gebruiken. Of was het de NES die daar gebruik van maakt(e)?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:45
Bij de TV heb je een hele berg kabels / verloopstukjes gehad.

De onderste connector aan de linkerzijde is een soort van MultiInput poort. Met behulp van je verloop kabels kan je daar de SNES op aansluiten

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Bij de TV krijg je meerdere kabeltjes om (oude) apparatuur aan te sluiten.

Hier zit er ook een bij voor Scart. Die stop je onder in je TV (bij de aansluitingen) en zo heb je een Scart aansluiting. Werkt perfect.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Voor zover ik weet levert Samsung (en ook LG en Philips) van die scart-verloopstekkertjes mee. Zoek naar een dunne sleuf, en dat is de scart-aansluiting met het verloopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Of gewoon een CRT TV aanschaffen. Vaak kan je ze via Marktplaats gratis ophalen. Dat heb ik in ieder geval voor mijn NES gedaan, kan ik tenminste Duckhunt spelen

[ Voor 34% gewijzigd door AOC op 11-12-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga wel even zoeken, ik denk dat dat wel een probleem gaat worden.... Ik ben bang dat ik dat niet meer heb.... Weet 1 van jullie hoe dat heet? dat "verloop" stukje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Staat die niet in de "in the box" lijst die meestal voorin de gebruiksaanwijzing staat?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:40
Kijk eens aan, als je even wat verder had gekeken bij het zoeken naar dat plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.chip.pl/images/testy/wyswietlanie-obrazu/telewizory-lcd-4042-cale/samsung-ue40d6500/54995_4.jpg/image_preview

http://www.onlineonderdelenshop.nl/blog/scart-adapterkabels/

[ Voor 12% gewijzigd door NeutraleTeun op 11-12-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 19:17
Vandaag besteld, morgen in huis

Wellicht dat de elektrostore om de hoek ze ook (over) hebben.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je moet helemaal niet een scart-aansluiting hebben, je moet idd dat kabeltje hebben dat links hangt in het plaatje van ToyotaMR2.
Die rode en witte die linksonderin hangen zijn voor het geluid; de gele videokabel (composiet, niet component!) sluit je aan op de groen/gele stekker. Die groen/blauw/rode kabels zijn normaal de component-aansluitingen, maar die geel/groene doet dubbel dienst in dit geval. Iig, volgens de handleiding:
http://downloadcenter.sam...3733/Web_GSDVBEUA_Eng.pdf

De snes werd normaal gesproken geleverd met deze kabel:

Afbeeldingslocatie: http://www.hub51.com/ebay/snes2.jpg

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34

St@m

@ Your Service

Let er wel op dat als je zo'n verloopstukje gebruikt je wel een SNES koopt met een Multikabel en geen antennekabel, anders kun je er nog niets mee.

Die in het plaatje hierboven dus, en niet deze: Afbeeldingslocatie: http://www.marktplaza.nl/images/1/40/Nintendo-NES-RF-modulator-antenne-kabel-switch-6426840.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door St@m op 11-12-2013 14:12 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
@St@m en @MaximusTG,

Bedankt! ik ga deze aanschaffen: http://www.retronintendok...-snes-console-controller/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:30
St@m schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:11:
Let er wel op dat als je zo'n verloopstukje gebruikt je wel een SNES koopt met een Multikabel en geen antennekabel, anders kun je er nog niets mee.

Die in het plaatje hierboven dus, en niet deze: [afbeelding]
Die TV heeft toch gewoon antennekabel aansluitingen? Dan kun je bovenstaande ook gewoon gebruiken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat die aansluiting aanwezig is, betekend niet dat er een analoge tuner aanwezig is ;)
edit: Zie net dat die inderdaad niet aanwezig is, volgens PW alleen DVB-C HD.

[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 11-12-2013 14:31 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Met alle respect, maar ik zou toch marktplaats even bekijken, of je DM ;)
Dat scheelt je 20 euro :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
@St@m,

Ik zal even kijken, op dit moment is mijn brein aan het overspoelen met informatie ahha. Wat zit er bij jou mee geleverd? (qua aansluiting?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Jaygod schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:33:
@St@m,

Ik zal even kijken, op dit moment is mijn brein aan het overspoelen met informatie ahha. Wat zit er bij jou mee geleverd? (qua aansluiting?)
Handel op het forum wordt niet echt gewaardeerd, daarvoor is V&A, maar omdat ik even geen SNES'sen heb staan op V&A stuurde ik je een DM. Ik zal je er nog 1 sturen met meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:56
En koop niet zo'n crap tulp kabel (rood wit geel), maar een RGB SCART (zoals deze: http://www.amazon.co.uk/S...ble-version/dp/B002VLHIFG).

Dit zijn speciaal geprepareerde kabels (aangepaste wiring --> http://www.mmmonkey.co.uk/console/nintendo/pal-snes-rgb.htm) om RGB signaal uit een PAL SNES te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Sluuz op 11-12-2013 14:37 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Sluuz schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:37:
En koop niet zo'n crap tulp kabel (rood wit geel), maar een RGB SCART (zoals deze: http://www.amazon.co.uk/S...ble-version/dp/B002VLHIFG).

Dit zijn speciaal geprepareerde kabels (aangepaste wiring --> http://www.mmmonkey.co.uk/console/nintendo/pal-snes-rgb.htm) om RGB signaal uit een PAL SNES te krijgen.
En hoe krijg je die dan dan weer aangesloten op een tv zonder scart? Ik zie het al, dan moet je ook een aparte adapter kopen.

@hieronder, een rood/wit/geel kabel werkt ook gegarandeerd, qua beeldkwaliteit zal de duurdere kabel vast wel wat beter zijn, maar voordat je 15 euro uitgeeft aan een kabeltje zou ik gewoon eerst kijken of je het echt wel leuk vind.

[ Voor 22% gewijzigd door St@m op 11-12-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
@Sluusz,

Dus wanneer ik deze aanschaf is het gegarandeerd dat dit werkt? Ik ben zelf ook opzoek...

Maar jij zegt dat dit: http://www.ebay.nl/itm/OR...apter&hash=item51b56908b6 niks is?

EDIT: deze is dus OK http://www.ebay.nl/itm/20..._trksid=p3984.m1497.l2649 ?

[ Voor 17% gewijzigd door Jaygod op 11-12-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:40
Het is een oude SNES op een nieuwe LCD.
Hoeveel kwaliteit ga je nu echt verwachten?

[ Voor 3% gewijzigd door NeutraleTeun op 11-12-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Als je een PC hebt waarom fix je dan geen emulator? Of een OUYA om als alle oude console emulatie te dienen? Lijkt me een zinniger alternatief (ook goedkoper en makkelijker).

Hiernaast zijn er ook "omgebouwde" Snes/apparatendiefungerenalssnes die je kan aansluiten om moderne tv's.

Maar een emulatie PCtje neerzetten of iets lijkt me makkelijker en leuker.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Postius schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:59:
Als je een PC hebt waarom fix je dan geen emulator? Of een OUYA om als alle oude console emulatie te dienen? Lijkt me een zinniger alternatief (ook goedkoper en makkelijker).

Hiernaast zijn er ook "omgebouwde" Snes/apparatendiefungerenalssnes die je kan aansluiten om moderne tv's.

Maar een emulatie PCtje neerzetten of iets lijkt me makkelijker en leuker.
Durf dat hier eens te zeggen :D
Goeie oude (retro) consoles deel 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Onderweg!

Maar alle gekheid op een stokje. Juist als je van Retro gamen houdt is het nu beter dan ooit. Er zijn zoveel alternatieven voor handen etc. je moet niet blijven steken in de oudheid. Je kan tegenwoordig op vrij simpele manieren een goede (authenthieke) spelervaring krijgen. Ik mag toch hopen dat juist in dat topic dit soort dingen worden voorgesteld. (iemand die ik toevallig ken heeft een moderne retro console SNES/NES/MEGAdrive maar met moderne tv aansluiting. Kan je ook gaan kloten met een oude SNES maar de hoeveelheid moeite en wat je er voor terugkrijgt is niet lonend. Nostalgie is leuker in je hoofd).

Maar ik snap je punt ;). Alleen vond ik toch wel dat iemand hem op de (veel betere) alternatieven die tegenwoordig dankzij onze handige retro jongens voor handen zijn!

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Tsk, retro gamen doe je niet met een emulator. Het is trouwens ook niet wat de TS vraagt.

@Jaygod

Die eerste werkt prima, maar die tweede geeft echt een veel beter beeld. En aangezien je tegenwoordig niet meer zit te spelen op een klein beeldbuisje van 55 centimeter, maar op schermen van een meter en groter, is het wel handig als je niet ook nog eens kwaliteit verliest doordat je een vooroorlogse aansluiting gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Dus op een rijtje:

De tv biedt via twee accessoires danwel component en composiet input voor video en geluid of RGB scart (want dat is die scart-input die je kan krijgen, RGB, volgens mij ook alleen RGB, niet ook composiet).

Je link van de SNES die je wil kopen geeft aan alleen een RF-switch bij te leveren, om via de kabel aan te sluiten.

Je kunt dus óf een composiet kabel (multikabel) nemen en die op de ene accessoire aansluiten. Óf je koopt de RGB-scart kabel die hier gelinkt werd en gebruikt die met het andere accessoire.
Zitten die bij de TV?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
MaximusTG schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:43:
Dus op een rijtje:

De tv biedt via twee accessoires danwel component en composiet input voor video en geluid of RGB scart (want dat is die scart-input die je kan krijgen, RGB, volgens mij ook alleen RGB, niet ook composiet).

Je link van de SNES die je wil kopen geeft aan alleen een RF-switch bij te leveren, om via de kabel aan te sluiten.

Je kunt dus óf een composiet kabel (multikabel) nemen en die op de ene accessoire aansluiten. Óf je koopt de RGB-scart kabel die hier gelinkt werd en gebruikt die met het andere accessoire.
Zitten die bij de TV?
Bedankt voor het ophelderen! Ik snap 't zelf ook nog niet helemaal aha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

@TS: je probeert hier precies te doen wat ik al heb staan.

Hier ook een SNES aan een Samsung TV (UE40D5500 meen ik, bijna dezelfde dus).
De antwoorden zijn in deze thread al gegeven. Je hebt nodig:
• AV IN kabel zoals deze bij je TV is geleverd, zie foto
• Nintendo "AV multi-kabel", zoals beschreven door MaximusTG in "SNES aansluiten."

[edit]
Of je bewandeld de SCART-RGB route:
• Nintendo SCART-RGB kabel
• SCART conversie stekker van je Samsung TV.

Al geeft MaximusTG aan dat deze standaard bij de SNES geleverd was, en volgens mij was dat niet altijd het geval. Bij de mijne in ieder geval niet, daar zat enkel een splitter bij, welke je tussen de antennekabel en de ingang daarvoor in de TV stak, zoals beschreven in St@m in "SNES aansluiten."
Ik heb de splitter bij mij wel geprobeerd, maar ideaal is het niet. Want dan moet je hem op een TV kanaal gaan programmeren en als je ook gewoon analoge TV hebt wordt het beeld er bij een beetje matig signaal een stuk slechter op. Het beste kies je dus zo'n multikabel.

Zo'n Nintendo AV multi-kabel is geleverd bij o.a. de N64, GameCube en ik meen ook de Wii. Mijn kabel komt van een GameCube af. Is een simpele kabel met aan de ene kant een speciale stekker van Nintendo, en aan de andere kant 3 tulpen bestaande uit 1x composiet video, 1x audio-L en 1x audio-R.
Ze zijn absoluut niet duur, < €10, bijvoorbeeld @ http://www.retrogamewinke...-SNES--N64--Gamecube.html

Dat sluit je dan als volgt aan op je Samsung TV, foto genomen achter de mijne:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WkMKsh7.jpg

En dan hoef je als input enkel nog AV IN te kiezen en je kunt spelen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Ultraman op 11-12-2013 16:10 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
En waarom dan niet kiezen voor die RGB SCART kabel? Want met deze composiet kabel heb je wel iets beter beeld dan met een antenne kabel, maar slechter dan die RGB SCART. Die kost ook <10 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
Volgens mij heb ik iets gekocht waar ik niets aan heb?

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Super-Nintendo-SNES-PAL-RGB-Scart-AV-TV-Cable-Lead-screened-Stereo-Sound-/00/s/MTAyNVgxMzY2/z/dU4AAMXQxKxSGHp5/$(KGrHqRHJEkFH8GnLpRhBSGHp4(sog~~60_58.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Oh dat kan ook. Die heb ik nooit gehad, laat staan gebruikt.
Ik heb ook een GameCube, daar zat zo'n AV kabel bij, dus heb ik de kabel gebruikt voor mijn SNES en dat werkt keurig.

Vraag mij nu wel af of je uberhaupt verschil gaat waarnemen tussen een Composiet en een RGB-SCART op een LCD TV. Het beeld uit een SNES is niet bepaald HD immers ;)
Maar technisch is volwaardig RGB inderdaad beter dan enkel Composiet.

Als je de juiste SCART converter voor je Samsung TV hebt, dan sluit je hem op die manier aan.
Er zijn meerdere wegen naar Rome in dit geval :Y

[ Voor 31% gewijzigd door Ultraman op 11-12-2013 16:09 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Geloof me, dat verschil tussen die twee is heel duidelijk. Dus ook aan Ultraman de tip: koop zo'n kabel :).

@Jaygod: je hebt de juiste. Let er wel op dat je dus het juiste verloopje nodig hebt om deze kabel op je tv aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
@sluusz , welke zou dat moeten zijn? sorry hoor... maar ik zie nu de bomen door het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
@Ultraman: http://snesbadger.blogspot.nl/2009/07/so-it-begins.html

@Jaygod. Zo moeilijk is het allemaal niet. Je hebt een SNES en een TV. Die kun je nu niet aan elkaar verbinden.
De kabel die je hierboven hebt geplaatst (SCART kabel) past met de ene kant in je SNES. De andere kant (die grote connector) past niet in je TV omdat je daar niet zo'n aansluiting hebt. Maar! De vriendelijke mensen van Samsung (of welk merk je TV dan ook van is) hebben een verloopkabeltje erbij gedaan. Je kan die grote connector van de SCART kabel dus in dat verloopje stoppen en dan het verloopje ook in je TV stoppen. Tadaaa!

Dus:

SNES --> RGB SCART kabel --> Verloopkabeltje van je TV --> TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
Sluuz schreef op woensdag 11 december 2013 @ 16:18:
@Ultraman: http://snesbadger.blogspot.nl/2009/07/so-it-begins.html

@Jaygod. Zo moeilijk is het allemaal niet. Je hebt een SNES en een TV. Die kun je nu niet aan elkaar verbinden.
De kabel die je hierboven hebt geplaatst (SCART kabel) past met de ene kant in je SNES. De andere kant (die grote connector) past niet in je TV omdat je daar niet zo'n aansluiting hebt. Maar! De vriendelijke mensen van Samsung (of welk merk je TV dan ook van is) hebben een verloopkabeltje erbij gedaan. Je kan die grote connector van de SCART kabel dus in dat verloopje stoppen en dan het verloopje ook in je TV stoppen. Tadaaa!

Dus:

SNES --> RGB SCART kabel --> Verloopkabeltje van je TV --> TV
Helemaal top! super! ein-de-lijk snap ik het haha :X

Nu ff zoeken naar het verloopkabeltje van me TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
@Ultraman; Ik denk dat je idd gelijk hebt, en dat de multi-kabel met de N64 meegeleverd werd, en dat wij die vroeger ook voor de SNES gebruikt hebben. De RF-switch hebben we in mijn herinnering alleen met de NES gebruikt, maar ik zie nu dat ik me vergist heb.
Maar goed, TS heeft dus nu een RGB-scart voor de SNES gekocht, die zou je dus via dat verloopje zonder problemen moeten kunnen aansluiten lijkt me! Nu hopen dat je TV niet teveel input-lag heeft :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
@sluusz

Afbeeldingslocatie: http://thumbs1.ebaystatic.com/d/l225/m/mYGxIAQm9RGG-tpjVnrW1Sw.jpg

Dit heb ik gevonden! Daarnaast ook deze gekocht: Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Super-Nintendo-SNES-PAL-RGB-Scart-AV-TV-Cable-Lead-screened-Stereo-Sound-/00/s/MTAyNVgxMzY2/z/dU4AAMXQxKxSGHp5/$(KGrHqRHJEkFH8GnLpRhBSGHp4(sog~~60_12.JPG

Dus dit moet helemaal goed komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:50
Jaygod schreef op woensdag 11 december 2013 @ 17:30:
@sluusz

[afbeelding]

Dit heb ik gevonden! Daarnaast ook deze gekocht: [afbeelding]

Dus dit moet helemaal goed komen?
Nu moet het helemaal lukken! Veel plezier met het retro gamen ;) Nu nog een 50/60Hz mod en je kan echt genieten >:)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Pagina: 1