Steeds toestemming geven na opstarten pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb gister getracht nieuwe VIA Audio drivers te installeren. Nadat deze geiinstalleerd was, deed mijn geluid het niet meer. Ik heb vervolgens de drivers er weer afgehaald en bij ASUS (moederbord) opnieuw mijn VIA Audio driver geinstalleerd. Gelukkig kon ik hierna weer muziek via de speakers horen.

Nadat ik mijn pc weer had opgestart, kreeg ik een vage melding "HDeck is niet compatibel with the OS" of zoiets in die trant, ook deze melding heb ik kunnen oplossen (windows naar het probleem laten zoeken, en vervolgens zeggen dat ie met een eerdere versie wel werkte, dat haalde de melding weg) dus ik dacht nu is alles weer goed, echter als ik mijn pc weer opstart krijg ik nu elke keer de melding van "VIA electronics heeft goedkeuring nodig om aanpassingen te mogen doen) en ik krijg dit maar niet verholpen.

Ik heb het met admin rechten geprobeerd etc etc etc.

Weet iemand waarom ik na het opstarten van de pc ik elke keer moet bevestigingen dat ik VIA audio wijzigen mag laten doorvoeren. Ik had dit nooit eerder en ik zie ook nergens topics op internet hierover staan. Het kan toch niet zijn dat ik mijn security lvl helemaal op 0 moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij je aanmelden/opstarten wordt het tooltje opgestart wat admin rechten nodig heeft om te functioneren. Omdat je UAC aan hebt staan, zal je die vraag blijven krijgen, totdat je OF UAC uitschakelt, OF het automatisch starten ervan verwijderen.

Waarom wilde je eigenlijk de driver updaten als 't eerst prima werkte?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
Hero of Time schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:38:
Bij je aanmelden/opstarten wordt het tooltje opgestart wat admin rechten nodig heeft om te functioneren. Omdat je UAC aan hebt staan, zal je die vraag blijven krijgen, totdat je OF UAC uitschakelt, OF het automatisch starten ervan verwijderen.

Waarom wilde je eigenlijk de driver updaten als 't eerst prima werkte?
Omdat iemand zei dat er nieuwere drivers waren en dat dat beter was. Achteraf gezien stom natuurlijk maar hierdoor weer wat geleerd. Hoe kan je dat automatisch starten verwijderen en kan dat kwaad? Maar het is toch niet zo dat je audio steeds toestemming nodig heeft om wijzigingen aan je pc te mogen doen? Bedoel een audio driver is toch een driver? eenmaal geiinstalleerd moet het toch gewoon goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk eens naar de 'driver' van Realtek voor hun 'HD Audio' kaarten. Je hebt de driver, maar krijgt er een hele configuratietool gratisch bij. Jouw driver heeft exact hetzelfde. Sta het maar eens toe en kijk in je systeemvak, daar zal je een extra icoon hebben.

Het uitschakelen en gevolgen ervan heb je zo door. Je gaat toch niets weg gooien zonder eerst een backup te hebben gemaakt? Je kan dus altijd terug.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als het nog niet te laat is, draai dan een sytemrestore en zet het systeem terug naar een punt waarop je nog geen problemen had.

Maar even advies: als je geen raad weet met automatisch starten etc, ga dan geen drivers etc installeren, zeker niet alleen maar omdat er iets nieuws is.

Je gaat toch ook niet zelf de catalysator van je auto vervangen ;)
Kan wel, maar bereid het dan voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
Hero of Time schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:05:
Kijk eens naar de 'driver' van Realtek voor hun 'HD Audio' kaarten. Je hebt de driver, maar krijgt er een hele configuratietool gratisch bij. Jouw driver heeft exact hetzelfde. Sta het maar eens toe en kijk in je systeemvak, daar zal je een extra icoon hebben.

Het uitschakelen en gevolgen ervan heb je zo door. Je gaat toch niets weg gooien zonder eerst een backup te hebben gemaakt? Je kan dus altijd terug.
Het gekke is dat ik dus geen icoon heb in mijn systeemvak. Elke keer als ik mijn computer opstart verschijnt weer dat ik akkoord moet gaan dat er wijzigen aangebracht mogen worden aan mijn pc. Als ik dan ok druk, verdwijnt het scherm en is er niks aan de hand, ik zie echter helemaal geen extra configtool of wat dan ook. IK denk dat ik maar de driver laat updaten door windows zelf, dan verdwijnt echter wel mijn via drivers en komt er windows....... ervoor terug, maar dan ben ik in iedergeval steeds van die popup af. Ik zie toch geen extra configtool en de driver is van 2010 (blijkbaar geen updates meer geweest).

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Mistymo schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:45:
[...]Elke keer als ik mijn computer opstart verschijnt weer dat ik akkoord moet gaan dat er wijzigen aangebracht mogen worden aan mijn pc. Als ik dan ok druk, verdwijnt het scherm en is er niks aan de hand,
En als je nou eens op "cancel" drukt?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Misschien kan je dit eens proberen.

Zoek de .exe van het betreffende programma op in de locatie waar deze geinstalleerd staat.
Rechtermuisklik op het bestand en ga naar eigenschappen.
Dan staat er (hopelijk :)) een knopje unblock.
Klik deze aan en kijk of je na een volgende reboot nog steeds de melding krijgt.

Afbeeldingslocatie: http://www.buyplm.com/img/help-file-properties-unblock-button.png
Pagina: 1