Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptopadvies voor lichte fotobewerking.

Pagina: 1
Acties:

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Goedendag Tweakers.

Recent heb ik de vraag gekregen om voor een familie lid een laptop uit te zoeken.

Wat er met de laptop allemaal gebeurt is als volgt:

Er worden veel foto's opgeslagen. Dus veel dataopslag is zeer belangrijk.
De foto's worden eventueel bewerkt in picasa. De fotobewerking is niet van hoog niveau, het zijn hier en daar andere aanpassingen of filters wat er over heen komen.
Verder moet het een betrouwbare laptop zijn. Aangezien de persoon in kwestie een "digibeet" is. Ze heeft enige kennis maar daar blijft het ook bij.

De prijs mag rond de 700 a 800 euro liggen.

De laptop zelf blijft vooral in het huis liggen. Misschien dat hij van kamer naar kamer gaat maar daar blijft het ook bij. Gelieve niet te zwaar, maar dat is niet een speciale eis.

Merkvoorkeuren zijn er niet echt. Ik zelf heb nare ervaringen met toshiba en dell. Vandaar dat mijn keuze niet daar voor gaat. Maar tegenwoordig verandert dat allemaal zo snel dat ik niet meer echt op de hoogte ben van wat een betrouwbaar merk is deze dagen.

Tevens zat ik zelf naar de Dell te kijken van best buy guide van december. Aangezien deze wel dichtbij komt bij de eisen. Maar ik wou toch om jullie kennis vragen of er nog andere producten op de markt zijn die misschien nog iets beter zijn?

Ik hoor het graag,

Alvast bedankt! :)

Verwijderd

Ik lijk wel een Lenovo E540 fanboy te worden, maar ach .. dat mag best. Die is op maat te configureren. En anders kijk je naar de Asus N56, ook een prima laptop te noemen!

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
Volgens mij heb je nodig:
- liefst 1 TB HDD
- Goed scherm (liefst Full HD met goede kleurreproductie)
- Een redelijke processor (middenklasse)
- GPU is niet van belang
- laag gewicht (ultrabook evt.)

De Dell inspiron is wel 2,76 kg, en dat is toch wel aan de forse kant als gewicht een rol speelt. Ook heeft het scherm een lage resolutie, en de dedicated grafische kaart heb je niet nodig.

Acer Aspire V5 zijn wel goed pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii of deze pricewatch: Acer Aspire V5-573G-74508G50aii

dit zijn beide laptops met een Full HD scherm, in tegenstelling tot de Dell Inspiron. De V5 is slechts 2kg en lekker dun, en valt nog net binnen het budget. Bestaat ook in diverse uitvoeringen, met diverse processors en grafische kaarten (die met Geforce GT 720M heeft een betere processor dan die met GT 750, dus voor deze doeleinden de betere keuze). Dus als gewicht toch belangrijk is, is de V5 een veel betere keuze dan de Inspiron 15.

De Acer V5 heeft ook een zeer goed scherm, met goede contrastwaarden, hoge helderheid, en bovenal (belangrijk!) bovengemiddelde kleurreproductie.

Volledige review: http://www.notebookcheck....aii-Notebook.99264.0.html

Als gewicht geen rol speelt, kan je ook de Acer V3 overwegen, veel goedkoper, en wel een Full HD scherm ook: pricewatch: Acer Aspire V3-571G-32348G50Maii Scherm is wel van mindere kwaliteit dan in de V5.

Hebben wel allen slechts 500GB HDD... maar daar passen toch al wel heeeeel wat foto's op.
En anders kan je altijd een externe HDD gebruiken voor het hele fotoarchief lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door lazershark op 12-12-2013 13:28 ]