Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Drupal of WordPress

Pagina: 1
Acties:
  • 703 views

Verwijderd

Topicstarter
Mede-auteur:

Verwijderd

Wellicht een eindeloze discussie, maar welke is nou beter/gebruikersvriendelijker?

Verwijderd

.

[ Voor 191% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 11:31 ]

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Wordpress is makkelijker op te zetten, Drupal is makkelijker uit te customizen. Wordpress moet goed bijgehouden worden mbt updates, Drupal is een iets kleinere hack-target.

Meer info: https://www.udemy.com/blog/drupal-vs-joomla-vs-wordpress/

lmgtfy: wordpress vs drupal

[ Voor 14% gewijzigd door sariel op 11-12-2013 11:16 ]

Copy.com

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-11 23:08
Dat lijkt me inderdaad een eindeloze discussie. Het hangt helemaal van je gebruik af (ingewikkelde website, of slechts een blog), van je kennisniveau (beginner of ervaren developer), rol (front end designer, developer, beheerder, administrator), etc.

Wat wil je precies?
Waarom?

[ Voor 21% gewijzigd door StephanVierkant op 11-12-2013 11:16 . Reden: Reactie op Ilkan ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een website maken maar, ik ben aan het uitzoeken in welk CMS systeem ik dit wil doen. Deze website moet gaan over tekenfilms.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Wordt het een gallery-site? Wordt het een artikelen-site? Een blog? Wat voor website wordt het?

Copy.com

• StephanVierkant
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:20:
Ik wil graag een website maken maar, ik ben aan het uitzoeken in welk CMS systeem ik dit wil doen. Deze website moet gaan over tekenfilms.
De inhoud van de site is niet zo relevant; het gaat om de complexiteit van de site. Wil je interactie met te bezoeker? Wie beheert/beheren de site? Als je net begonnen bent met het maken van sites (vermoed ik zo), kan ik WordPress aanbevelen omdat deze de snelste leercurve hebt.

Welkom op Tweakers overigens :w. We verwachten op Tweakers echter enige inzet voordat je een topic opent. Wat heb je zelf al opgezocht/geprobeerd? Wat wil je precies met je site, wat is voor jou(w site) specifiek relevant?

[ Voor 6% gewijzigd door StephanVierkant op 11-12-2013 11:26 . Reden: link beleid toegevoegd ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Ga gewoon eens beide systemen installeren met de standaard thema's, probeer daarin eens wat aan te passen (in de thema broncode) en kijk dan welke je het meest aanspreekt.

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
Ik gebruik beide systemen nu al meerdere jaren. In principe kun je met beide systemen hetzelfde bereiken.

Ik zou Drupal aanraden als je site neigt naar een (custom) webapplicatie.
In alle andere gevallen zou ik Wordpress nemen.

Waarom?
- Drupal zit aan de softwarekant beter in elkaar en zal softwaredevelopers meer aanspreken.
- Wordpress zit aan de frontend-kant beter in elkaar, en zal bezoekers/beheerders van je site meer anspreken.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil is een geheel overzicht, mensen moeten inderdaad kunnen reageren op tekenfilms en oude herinneringen ophalen van vroeger. Ik wil ook is als een 'chat' zodat mensen kunnen chatten. Ik heb van bekende gehoord dat Drupal voor grotere websites te gebruiken is en WordPress voor de iets kleinere.

Verwijderd

Wees een grote jongen en maak je site helemaal zonder drupal en wordpress

P.S. Wat is drupal?

• jponsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-11 13:21
Rekcor schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:27:
Ik gebruik beide systemen nu al meerdere jaren. In principe kun je met beide systemen hetzelfde bereiken.

Ik zou Drupal aanraden als je site neigt naar een (custom) webapplicatie.
In alle andere gevallen zou ik Wordpress nemen.

Waarom?
- Drupal zit aan de softwarekant beter in elkaar en zal softwaredevelopers meer aanspreken.
- Wordpress zit aan de frontend-kant beter in elkaar, en zal bezoekers/beheerders van je site meer anspreken.
Ben ik niet met je eens. Je kunt WordPress zo ver aanpassen als je zelf wilt. Met development is ook genoeg te bereiken in WordPress.

Verwijderd

Topicstarter
Rekcor schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:27:
Ligt dit niet grotendeels aan de layout van de website? Je kan een layout overzichtelijk maken maar je kan deze ook zo compact en onoverzichtelijk maken waardoor het bezoekers afschrikt.

• StephanVierkant
Die gaan we je niet voorkauwen. Google eens op beide CMS'en en je zult een lang overzicht vinden met vergelijkingen.
, mensen moeten inderdaad kunnen reageren op tekenfilms en oude herinneringen ophalen van vroeger. Ik wil ook isiets als een 'chat' zodat mensen kunnen chatten.
WordPress is dan iets wat je zoekt denk ik. Reacties staan in principe standaard onder elk 'blog'bericht. Voor een chat is vast wel een plugin te vinden.
Ik heb van bekende gehoord dat Drupal voor grotere websites te gebruiken is en WordPress voor de iets kleinere.
Wat is groot? Het klopt inderdaad dat complexere sites vaker Drupal zullen gebruiken, maar dat heeft niets met grootte te maken.

Verwijderd

Topicstarter
StephanVierkant schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:33:
[...]
Die gaan we je niet voorkauwen. Google eens op beide CMS'en en je zult een lang overzicht vinden met vergelijkingen.
Wat ik bedoelde is dat ik een overzicht wilde van de tekenfilms niet van jullie over de beide cms'en.

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
jponsen schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:30:
[...]

Ben ik niet met je eens. Je kunt WordPress zo ver aanpassen als je zelf wilt. Met development is ook genoeg te bereiken in WordPress.
Het klopt dat je Wordpress zo ver aan kunt passen als je zelf wilt (het is tenslotte gewoon PHP). Mijn bewering is dat Drupal beter in elkaar steekt qua softwarearchitectuur.

• jponsen
Rekcor schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:36:
[...]

Het klopt dat je Wordpress zo ver aan kunt passen als je zelf wilt (het is tenslotte gewoon PHP). Mijn bewering is dat Drupal beter in elkaar steekt qua softwarearchitectuur.
Onderbouw je mening?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga voor Drupal. Deze lijkt mij beter en de website van het Witte Huis is hierin gemaakt. Ik ben overtuigd #voteforobama

Verwijderd

Waarom gebruik je geen Joomla of TYPO3

• jponsen
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:40:
Waarom gebruik je geen Joomla of TYPO3
Daar gaat dit topic niet over.

Verwijderd

jponsen schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:40:
[...]

Daar gaat dit topic niet over.
Ja achja ik probeer die arme jongen te helpen zodat die in iedergeval geen drupal gebruikt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 11:52 ]

• StephanVierkant
Nuttige grafiek over de leercurve van Drupal: http://www.gettingsocial....ss-vs-drupal#.UqhDu_TuIWA
Inkoppertje. WordPress kent twee aparte functies voor het returnen en printen van bijv. een titel (the_title vs get_the_title). Dat je je gebruiker niet vertrouwt met 'echo the_title' zegt iets over hoe WordPress over haar gebruikers denkt, of het is gewoon een goed voorbeeld van slecht uitgedachte code. Niet echt MVC of OOP.

Ik ben overigens geen fan van Drupal, maar ik kijk met veel belangstelling naar de huidige transformatie naar Symfony2: http://symfony.com/blog/symfony2-meets-drupal-8
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:39:
Ik ga voor Drupal. Deze lijkt mij beter en de website van het Witte Huis is hierin gemaakt. Ik ben overtuigd #voteforobama
Neem je dan ook een BlackBerry? Een GM auto? ;)

[ Voor 98% gewijzigd door StephanVierkant op 11-12-2013 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
BlackBerry is geen probleem. Doe jij de auto? Maar allesinds, nu heb ik nog geen idee welke beter is?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 12:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wordpress...

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.quickmeme.com/img/21/21c938135371d62d6c99c62bbda1a3afd92cdfb5a2577de513fa874cfa6e69c2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Waarom de keuze WordPress? Dit is nu al de derde die dit zegt, maar niemand komt met leuke weetjes.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:04:
[...]

Waarom de keuze WordPress? Dit is nu al de derde die dit zegt, maar niemand komt met leuke weetjes.
Wat een boer niet kent dat vreet ie niet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:05:
[...]

Wat een boer niet kent dat vreet ie niet
Schijnbaar kan Tweakers mij geen informatie geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 12:07 ]

Verwijderd

Grote merken als Sony, NBC en UPC maken ook gebruik van een WordPress website.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:04:
[...]

Het is niet alsof je topicstart uitnodigt voor uitgebreidere antwoorden dan dat...

Ik ga dit topic sluiten. Als je een objectieve discussie wil over welke beter is kan ik je uit de droom helpen: elk product heeft zijn eigen voor- en nadelen. WordPress, Drupal en de vele andere CMS'en die bestaan zijn daar geen uitzondering op.

Als je voor jouw specifieke situatie de beste keuze wil weten dan kun je daar een nieuw topic voor openen maar daar verwachten we dan wel wat meer uitleg en inzet van. Wat is je situatie? Wat moet het doen? Hoeveel gebruikers krijg je? Hoe groot is de kans dat je uitbreidingen nodig hebt, nu en op de langere termijn? Allemaal vragen die relevant zijn voor de beste keuze die jij niet beantwoord hebt. ;) Zie ook De Quickstart.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.