Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Ik heb momenteel een iPad 1 die wat mij betreft met pensioen kan, een desktop op mijn koude kantoor boven en een Nexus 5, waar ik momenteel bijna alle taken op doe.

Nu lijkt het mij ideaal om een hybride laptop/tablet te hebben en sinds ik in Windows 8 met een touchscreen gewerkt heb, ben ik er van overtuigd dat dat een must is.

Verder gebruik ik de laptop/tablet voor o.a. tv kijken in bed en thuiswerken.

Nu heb ik van Dell een kortingsbon gekregen die tot de kerst geldig is, van 15%.
De XPS 12 komt daarmee op 825 euro en de XPS 11 voor ongeveer 750 euro. (met nog een paar andere kortingsbonnen)
De XPS 11 heeft een tragere processor (i5-4210Y) en een 'nieuw' soort toetsenbord zonder travel in de toetsen.

Ook kan ik behalve een paar korte hands-ons geen enkele info vinden over de XPS 11.

Wat is jullie advies? Voor de prijs leken deze opties mij althans niet heel gek.

http://www.dell.com/nl/p/...9p02&model_id=xps-11-9p33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Als gebruiker van de XPS12 was ik persoonlijk voor de XPS11 gegaan en wel om de volgende redenen:
- form factor (de XPS12 is toch wat fors om als tablet te gebruiken)
- batterij duur (mijn XPS12 heeft een i7 CPU en houdt het maximaal 4,5 uur uit, de XPS 11 is uitgerust met een nieuw, zuinigere Haswwll CPU en belooft daarmee een betere batterij duur)
- performance (een nieuwe haswell CPU is vaak 'snel genoeg', de i7 in de XPS 11 is wel iets sneller maar nauwelijks merkbaar in dagelijks verbruik)
- Scherm (hogere resolutie dan de XPS 12 (hoewel optioneel) maar in mijn geval belangrijker: de active stylus)

Waar twijfel ik over: het toetsenbord. Dit heb ik helaas nog niet kunnen testen

Succes met je keus

[ Voor 6% gewijzigd door Yorick81 op 26-12-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
De XPS12 heeft nu ook de nieuwste processoren waardoor de accu veel langer mee gaat. De XPS12 komt uit de testen als zéér goed uit de bus, kijk maar op notebookcheck.
Wil je een laptop met tablet functionaliteit, kies voor de XPS 12, wil je het andersom, kies dan voor de ander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Ik heb voor de 12 gekozen. Gewicht maakt mij minder uit omdat ik hem denk ik het meest in 'presentatie' stand ga gebruiken op schoot of bed.
Dat is in ieder geval hoe ik mijn ipad het meeste heb gebruikt.. In welk scenario vind jij hem te zwaar Yorick81?

In reviews heb ik gelezen dat de nieuwe haswell en grotere batterij het euvel van de relatief korte batterij oplost.

Scherm resolutie is inderdaad wel een puntje, alleen wordt het scherm wel erg klein voor een beetje excel sheet en ik heb nog geen review gelezen die de scherm resolutie te laag vinden.. Eerder dat 900p ook goed zou zijn geweest.

De 11 viel voor mij af door de verschrikkelijke slechte reviews van het toetsenbord. Even heb ik nog getwijfeld tussen de 13, met exact dezelfde specs en 35 euro goedkoper, maar dat vind ik de tablet mode wel waard. Verder heb ik geen enkele 1080p touchscreen met haswell i5 voor rond de 825 euro kunnen vinden.

[ Voor 34% gewijzigd door dangerousp op 22-12-2013 13:00 ]

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Voor een tablet is de XPS 12 vrij zwaar, dus wanneer je de XPS 12 in tablet mode gebruikt is het een relatief groot gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerret
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-04-2023
Ik heb nu sinds een weekje de XPS-11.
Los van het operating systeem, 8.1 ( 8)7 )vind ik dit een prima ultra book.
Ik was huiverig over het toetsenbord, vanwege de vele kritieken op het net, maar het valt eigenlijk best mee.
De eerste dag had ik het keyboard zelfs nog niet op "gevoelig"staan.
Het is ongeveer hetzelfde als een ipad keyboard vergelijken met een standaard toesten keyboard: is het is gewoon anders, en je moet er even een paar dagen aan wennen. Ik raad iedere gebruiker om zeker het toetsengeluid zachtjes aan te zetten, dit geeft genoeg feedback tijdens het tikken.
Qua performance voldoet het erg goed, en vooral het scherm is een beauty, zowel qua resolutie als touch gevoeligheid!
Pagina: 1