Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:30
Wanneer is een projectcontract niet meer van toepassing?
Ik heb nu een projectcontract waarbij strikt gezien het niet om een project gaat maar gewone standaard dagelijkse werkzaamheden. De voorwaarden in het contract zijn allemaal precies op het randje van de wet, met de uitzend CAO was ik beter af geweest. Nu heb ik het in deze tijd niet voor het kiezen en ik ben hoofdkostwinner. Voordat er geroepen wordt dat ik blij moet wezen dat ik werk heb enzo, dat ben ik ook wel. Maar met de voorwaarden waar ik nu onder werk worden een merendeel van de risico's bij mij neergelegd terwijl het voor mij op dit moment een bewuste keuze is een werknemer te zijn en dus geen zzp'er, freelancer etc. Waarom ik dit contract destijds getekend heb? Omdat ik gewoon weer aan het werk wilde.

Kortom ik zoek mogelijkheden het contract aan te kunnen laten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hoe is het project dan gedefinieerd? Een van de eisen van een project contract is dat het objectief vast te stellen is wanneer het project afgerond is.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Woy schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:54:
Hoe is het project dan gedefinieerd? Een van de eisen van een project contract is dat het objectief vast te stellen is wanneer het project afgerond is.
Aangezien het normale werkzaamheden betreft is er dus al geen sprake van een project. Je kan het nog onder de noemer projectmatig werken laten vallen, maar het is gewoon geen project. Lees het contract wat ik al even niet meer in handen had gehad nu weer eens door en dacht toen ook te lezen dat er 1 maand opzegtermijn van kracht is maar dit lijkt niet het geval te zijn wanneer de opdrachtgever besluit de werkzaamheden te staken. Destijds wel het contract nog na laten kijken maar bij nader inzien niet helemaal door de juiste persoon. Ik ga het ook is even bij mijn rechtsbijstand droppen.

Verwijderd

ebk71 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 19:26:
[...]

Aangezien het normale werkzaamheden betreft is er dus al geen sprake van een project. Je kan het nog onder de noemer projectmatig werken laten vallen, maar het is gewoon geen project. Lees het contract wat ik al even niet meer in handen had gehad nu weer eens door en dacht toen ook te lezen dat er 1 maand opzegtermijn van kracht is maar dit lijkt niet het geval te zijn wanneer de opdrachtgever besluit de werkzaamheden te staken. Destijds wel het contract nog na laten kijken maar bij nader inzien niet helemaal door de juiste persoon. Ik ga het ook is even bij mijn rechtsbijstand droppen.
'Normale' werkzaamheden kunnen prima een project zijn indien gedefinieerd is dat deze werkzaamheden doorlopen tot een bepaalde datum of een bepaald eindresultaat. Je contract is leidend hierin

Vandaag is het weer zo'n dag dat ik het niet kan laten vandaar de vraag over je laatste zin.
Gebruik je dat *knip* 'fonetisch' schrijven nou bewust of heb je het niet door dat er "eens" moet staan ipv "is"? Al zie ik hier duizend keer vaker het woord "me" ipv "mijn" langskomen.....

Dit taalgebruik lijkt me niet nodig.

[ Voor 2% gewijzigd door Krisp op 12-12-2013 19:50 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 08:30:
[...]
'Normale' werkzaamheden kunnen prima een project zijn indien gedefinieerd is dat deze werkzaamheden doorlopen tot een bepaalde datum of een bepaald eindresultaat. Je contract is leidend hierin.
Dat inderdaad. Er moet duidelijk gedefinieerd zijn wat de scope van het project is. Als dat niet het geval is lijkt de overeenkomst me niet rechtsgeldig. Daarvoor lijkt het mij handig om eens contact op te nemen met een jurist.

Mocht de overeenkomst niet voldoen aan de normen zou het best kunnen dat je nu feitelijk al een contract voor onbepaalde tijd hebt.

Het kan in geen geval zo zijn dat jouw werkgever van de een op andere dag kan bepalen dat jij geen werk meer hebt. Kun je anders eens een stuk uit je contract plaatsen waar de termijn/scope besproken word?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
ebk71 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:31:
...

Kortom ik zoek mogelijkheden het contract aan te kunnen laten passen.
Er is bij elk contract altijd minstens 1 mogelijkheid ... "in onderling overleg"

Zit je met een niet rechtsgeldig contract ... dan heb je mogelijk andere opties.
Maar vaak evolueert dat toch naar zaken die de relatie werkgever/werknemer niet positief beinvloeden.

Ongeacht wat je doet ... begin ook al eens rond te kijken naar andere opportuniteiten.
Eigenlijk niet gewoon rondkijken, maar echt soliciteren.
Want zelfs al kan je het contract openbreken ... dan is de vraag wat je extra uit de brand gaat kunnen slepen.

• ebk71
Bedankt voor de reacties, er is inderdaad geen sprake van een einddatum of een eindresultaat.
Eindconclusie: mijn rechtsbijstand raadplegen. Ik vermeld hier nog wel de uitkomst.

En ik ben al actief op zoek naar wat anders, Maar het is gewoon een lastige markt.
*knip*

[ Voor 27% gewijzigd door Krisp op 12-12-2013 19:50 ]

Verwijderd

*knip*

Lijkt er overigens op dat je een contract voor onbepaalde tijd zou kunnen hebben, maar de informatie is daar te summier voor.

[ Voor 51% gewijzigd door Krisp op 12-12-2013 19:51 ]

Pagina: 1