WD My CLoud : externe toegang

Pagina: 1
Acties:

• manutdboy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03-2025
Beste,

Ik heb mij onlangs een WD MyCloud Nas gekocht. Deze kan ik probleemloos connecteren op mijn netwerk. Maar extern (vb via 3g) is deze momenteel niet te bereiken. Heb al opgevangen dat dit waarschijnlijk ligt aan het feit dat telenet bepaalde poorten blokkeert.

Ben een echte leek, dus k an iemand die ervaring heeft met dergelijke situatie mij stap voor stap uitleggen wat ik waar moet wijzigen (Wat op mijntelenet.be en wat in de instellingen van mijn NAS ? )

Opstelling : Modem ==> Powerline adapter ===> Powerline adapter ==> NAS.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:53
Wat heb je al ingesteld?
Je moet poorten forwarden op je modem.
Daravoor is het handig als je NAS een vast ip binnen je netwerk heeft.
Welke poorten je nodig hebt, staat vast in de handleiding.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Telenet blokkeert volgens mij de poorten <1024. Dus als je een lager poortnummer wilt forwarden moet je een translatie doen.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01 16:55
Eerst een vast IP adres voor je NAS instellen in de netwerk instellingen en op 'statisch' zetten.

Je modem is ws ook meteen je router? Dan stel je hierop in dat je een portforward van buiten op poort 8080 of 8443 (standaard poorten voor WD MyCloud NAS) naar binnen (gebruik je IP adres van je NAS) naar de poorten 80 of 443. Tenzij je onder 'cloud access connection options' handmatig een poort aangegeven hebt, dan moet je natuurlijk naar deze intern forwarden.

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Ik heb dit werkende gekregen op een Telenet lijn met een standaard wifi-router!
Je laat de instellingen voor externe toegang op standaard staan.
Vervolgens moet je naar https://www.wd2go.com/ gaan en aanmelden met je WD account.
Vervolgens moet je het eventuele wachtwooord voor je WD My Cloud of share opgeven.

Daarna moet je een (Java) applet starten in je browser.
Daarna kies je "open in explorer"

Er wordt dan een netwerkschijf gemaakt in "mijn computer". Vanaf dan kan je (tot je reboot) alle bestanden benaderen vanop afstand.

Ik ga eens uitzoeken hoe ze dat precies doen, maar ik vermoed dat het WD toestel een connectie initiëert naar je computer i.p.v. omgekeerd. Ik hou je op de hoogte als ik uitvis hoe dit kan.

Dus port forwarding is niet nodig voor bovenstaande manier en werkt op een normale Telenet lijn.

Opmerking: de normale wifi-router van Telenet kan geen porten mappen.
Je kan portforwarding doen, maar enkel als externe en intern poort gelijk zijn. Je kan niet zeggen dat inkomend verkeer op poort 8080 omgeleid moet worden naar een interne poort 80.
Verder kan je de poort op de WD My Cloud niet zelf instellen.. Dat is spijtig.
Vandaar de "problemen" met dit toestel bij Telenet.

edit:
er wordt eerst een SSL connectie naar wd2go.com opgezet, maar direct daarna wordt er een verbinding opgezet van de pc naar mijn telenet adres op poort 443.

Ik heb de poort 443 niet geforward in de router, UPNP staat wel aan, firewall uit (op router).
Als ik dit nu in mijn browser geeft het WD device echt een reply...
Hoe kan dat nu bij Telenet? :+

[ Voor 31% gewijzigd door ? ? op 09-01-2014 08:47 ]