Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oysterhoys
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-12-2024
Ben blij met mijn WD TV Live, maar had me toch vergist in de remote app.
Ik hoopte vanaf mijn Ipad lekker muziekjes uit te kunnen zoeken van mijn NAS via de WD, maar de TV moet toch er altijd bij aan, de app vervangt alleen de AB. Dit is toch een nadeel.
TV aanzetten, de TV source op WD zetten, WD aanzetten, HiFi aanzetten...
En dan met WD AB nog niet het volume kunnen regelen :X

Deze vergelijking is geweldig, maar op dit aspect gingen ze helaas niet in.

Ook die Zappo app doet dat volgens mij niet, of ik gebruik hem verkeerd

Iemand enig idee met welk model het wel zou kunnen ?
Of toch maar in receiver zoeken met netwerk mogelijkheden.
Al hoewel je daar tegen de zelfde beperkingen aanloopt, is ook ander forum onderdeel.
Eerst maar eens hier polsen.
Bij voorbaat dank.

A friend is one who knows us, but loves us anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:10
Ik keek even snel naar de specs van de WD TV Live en zie daar dat ie uPnP ondersteund. Dan zou je 'm dus ook op die manier kunnen aansturen.
uPnP op je NAS, uPnP app op je iPad (ben niet bekend met iPad, voor Android is er een overdaad aan apps voor).
Start je app op je iPad, kies als bron je NAS, als target je WD en het zou moeten werken.

Zoals ik al schreef, heb geen ervaring met Apple producten.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oysterhoys
Aaah interessant.
Heb nu geen echte nas, maar schijf aan mijn linksys e3000,
Dus browse vanuit mijn WD TV, maar als dit inderdaad zo kan,
ga ik wel echte NAS regelen ( WD My Cloud wellicht).
Heb Android telefoon.

Bedankt!

p.s. voor mijn begrip, "bedien" je hier mee de WD TV of stream je dan vanaf je NAS naar je mobiele aparaat en dan weer verder naar je WD TV ?

[ Voor 24% gewijzigd door Oysterhoys op 11-12-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Ja, maar dan gaat alles via je telefoon of tablet naar de WD toe. Dan is je accu sneller leeg dus.

XBMC doet het een stuk mooier. Daar kun je met de app een cd zoeken op een disk en afspelen. Die speelt de muziek dan zelf af, zonder dat je telefoon dat naar je WD streamt.
Maar helaas voor de WD dus geen optie...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oysterhoys
aaah daar was het antwoord al, een apparaat met XBMC heb je dan dus nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Yep. Alleen ken ik xbmc niet zo goed qua addons maar het is wel een veel mooiere interface dan de WD en speelt ook alles af.
Of de youtube addon net zo leuk werkt als op andere smart producten, weet ik niet. Youtube vind ik op een van de eerste firmwares die ik nog draai vanwege een bug in de nieuwere, niet zo best.

Ook het mooie aan de xbmc remote op je telefoon is dat ie ook toont waar de cd is met afspelen en je dus snel een heel stuk voor of achteruit kunt.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Volgens mij (maar weet het niet helemaal zeker meer) had de e3000 een Twonky Mediaserver erin zitten. Dan zou het wel moeten kunnen gaan werken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oysterhoys
Dat klopt, las er echter niet al te positieve zaken over, had het ook aan gezet, maar de WD TV vond de stream niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Ik heb zelf nu Twonky 7.2 draaien en het functioneert wel aardig. Ben er ook niet wild-enthousiast over, maar het kan er wel mee door vond ik eigenlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oysterhoys
Verrek, ik heb het aan de praat gekregen in de e3000 instellingen
De WD TV interface zelf vindt hem wel als mediaserver, maar geeft alleen aan dat deze geen muziek bevat. Zou een firmware upgrade op de e3000 nog zin hebben ?
Of een instelling op de WD TV wellicht ?

De Zappo App vindt wel alle muziek, als ik de NAS als stream kies,
Nu dus zeer blij dat ik met de Zappo TV app via mijn iPad kan selecteren.
Vraag me alleen af of deze app de WD TV "bedient" zodat de data direct van de NAS naar de WD TV gaat, of dat de data via de Ipad loopt nu.

Heb TV nog niet af kunnen zetten omdat de audio nog via de TV loopt.
Via de HDMI out de TV in en via de koptelefoon uitgang van de tv weer naar de versterker.
Ik heb nog analoge versterker. Maar de TV heeft blijkbaar een goede DAC ingebouwd,
want de muziek klinkt veel beter, als toen ik vroeger via mijn laptop met een minijack naar rca kabel mijn versterker speelde. Moet een nieuwe versterker kopen of een losse DAC zodat ik de optische OUT van de WD TV kan gebruiken direct naar mijn versterker. Iemand nog een goede suggestie voor zo'n DAC, de meeste die ik zie hebben geen optische ingang echter, en zijn al weer zo duur, dat je bijna net zo goed een moderne versterker kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oysterhoys
kroegtijger schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:11:
Ik heb zelf nu Twonky 7.2 draaien en het functioneert wel aardig. Ben er ook niet wild-enthousiast over, maar het kan er wel mee door vond ik eigenlijk.
Kun je zelf die "Twonky" op de router zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
Ikzelf heb bovenstaande ook nooit kunnen doen op mijn Dune HD TV303D.
Toen ik als versterker een Marantz 1603 kocht, kon het daarmee wel met een app.
Deze app is er voor ios en Android.
Moet zeggen dat dat wel werkt.
Kan gewoon de versterker besturen via de telefoon.
Als ik daar mediaserver selecteer, dan krijg ik gewoon de mogelijkheid om liedjes aan te tikken die dan door de versterker afgespeeld worden.

Ik hoef dus niet meer mijn tv aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:10
Ursamajor schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:58:
Ja, maar dan gaat alles via je telefoon of tablet naar de WD toe. Dan is je accu sneller leeg dus.
Heb niet gemerkt dat de accu nou echt heel veel sneller leegraakt, maar ja, je telefoon moet wel aanblijven met het uPnP programma draaiend..

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Oysterhoys schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:48:
[...]

Kun je zelf die "Twonky" op de router zetten ?
Meestal is die al meegeleverd, en afhankelijk van de router kan je er soms wel eens wat mee doen, maar meestal ben je afhankelijk van dat wat er beschikbaar gesteld is. Daarnaast beschikken de routers vaak over wat te zwakke processoren om écht goed support hiervoor te bieden.
Ik heb m zelf op Server 2012 (in VM) draaien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
TheOmen schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:55:
[...]

Heb niet gemerkt dat de accu nou echt heel veel sneller leegraakt, maar ja, je telefoon moet wel aanblijven met het uPnP programma draaiend..
handiger is dan ook om een stream direct vanaf receiver te initieren, en dus zal je daarvoor een app / web-interface op je receiver moeten benaderen om je stream te starten in plaats van je smartphone daartussen te plaatsen.

iRacing Profiel

Pagina: 1