Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Niet ondersteund schijftype in Win7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,
Heb een probleem met mijn 2 dvdbranders.
Heb een wat ouder workstation amd opteron 64bit MSI K8-master board, waarover ik , na Winxp 64 pro windows 7 heb geinstaleerd. De branders zijn verder goed en er wordt ook geen fout gemeld in system of nero info tools.
Had in winxp volgens mij al gemerkt dat schijfjes niet meer werden herkend, maar echt vreemd vond ik dat niet, omdat ik een groot bestand met zelf gebrande spullen heb ,die ook al wat ouder zijn, en dan heb je wel af en toe uitval.
Maar achteraf denk ik, dat het misschien ligt aan AVG tune up wat ik even er op had geinstaleerd.
Na het instaleren van Win7 helemaal niks meer herkend, ook gloednieuwe cdroms niet.
Nero info tool geeft ook aan dat cd's onbekend zijn, en in windows wordt alleen maar de mogelijkheid aangegeven om de cd's te branden, hoewel ze dus beschreven zijn.
Met name met boot cd's heb ik nu dus een probleem.
Weet iemand wat er aan de hand is??
Ik hoor t graag! 8)7

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Drive aan het gaar worden, of de lens is vies. Heb je 't al met een andere drive geprobeerd? En je geeft aan dat je boot CDs in Windows ook als onbekend worden gezien, kan je er wel vanaf opstarten?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:37
Tune up progjes maken meestal meer kapot dan dat ze fixen...

Het zou een probleem met DMA/PIO kunnen zijn... bepaalde progjes zoals tune programma's willen daar nog wel eens wat aan veranderen, maar ook sommige dvd brand en video-rip progsels als DVDFab doen dat wel eens. In de tijd dat ik veel actief was op de diverse usenet fora e.d. was dat een veel voorkomend probleem bij bezoekers die veel films branden.

http://answers.microsoft....7f-4c8a-ae4a-98b74d559c1f

Of probeer fix it van Microsoft eerst eens even: Fix problems with CD or DVD drives that can’t read or write media