Automatisch afspelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:32
Beste mede-tweakers,

Ik zit sinds kort met een vreemd probleem.

Wanneer mijn computer is opgestart worden er na een korte tijd (binnen 5 minuten) heel veel verschillende vensters geopend van "Automatisch Afspelen". Dit betreft de schijf "Door systeem gereserveerd (G:)"

Er worden zeer veel van deze schermen geopend, en kort erna weer gesloten, maar dit gaat constant door waardoor er constant minimaal 25 schermpjes open staan met automatisch afspelen.

Om dit te stoppen moet ik explorer.exe stoppen en daarna weer handmatig starten. Hierna kan ik normaal gebruik maken van de pc.

Mijn specs:
Intel Core i5 4670 Boxed
Gigabyte GA-B85-HD3
Asus GTX670-DC2-2GD5
Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Samsung 840 EVO 250GB
Samsung SH-224DB/BEBE Zwart
Sharkoon WPM600

Weet iemand wat er aan de hand is met mijn PC en wat een vaste oplossing is?

Ter visualisatie heb ik er een aantal screenshots bijgeplaatst

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/29es5s.png
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2mc9guu.png
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/14wvb0o.png
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30jh73a.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:38
Is door systeem gereserveerd een aparte schijf of de op systeem gereserveerde partitie (die geen drive letter hoort te hebben) op je Windows schijf?

Zou je de letter van die partitie is kunnen verwijderen onder Schijfbeheer (selecteer de "Door syteem gereserveerd" partitie -> verander schijf letter en paden... -> selecteer G: en druk op verwijderen.

Met een beetje gelukt komt deze melding dan niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
Dit is inderdaad een partitie welke geen schijfletter heeft en zonder schijfletter staat in schijfbeheer.

Windows is deze schijf constant aan het mounten en disconnecten. Ik kon er geen screenshot van maken, maar in Verkenner zie je constant die extra schijfletter tevoorschijn komen en dan weer verdwijnen (heel snel achter elkaar). Ook krijg ik die formateer meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
Dan gok ik dat er toch op 1 of andere manier een schijfletter aan gekoppeld is. De enige andere manier die ik hiervoor zou kunnen bedenken is dat deze op 1 of andere manier in apparaatbeheer dan als hidden device onder G: ook staat aangegeven. Ik heb alleen geen idee of het eruit halen ook Windows mogelijk sloopt.

Je zou dat kunnen vinden onder Apparaatbeheer -> Bij View (sorry engelse versie hier weet niet hoe het er allemaal in het Nederlands staat) -> Vinkje aan bij Verborgen Apparaten laten zien (of hoe het er ook staat in het Nederlands).

Dan staan onder Portable Devices niet aangekoppelde schijfletters, deze zijn doorzichtig en kan je ook verwijderen. Met een beetje geluk helpt dan. Anders zou ik het even zo snel niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt eerder als een of ander idioot tooltje die elke mogelijke schijf probeert te benaderen door deze te mounten en iets op te zetten, zoals een virus of malware. Omdat de schijf System Reserved is, bevat 't blijkbaar geen direct file system en wil 't gaan formatteren. De tool faalt dan en probeert het van voor af aan.

Ga dus eens kijken welk proces die partitie telkens probeert te benaderen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
Hero of Time schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:51:
Klinkt eerder als een of ander idioot tooltje die elke mogelijke schijf probeert te benaderen door deze te mounten en iets op te zetten, zoals een virus of malware. Omdat de schijf System Reserved is, bevat 't blijkbaar geen direct file system en wil 't gaan formatteren. De tool faalt dan en probeert het van voor af aan.

Ga dus eens kijken welk proces die partitie telkens probeert te benaderen.
Met Hero of Time bij deze dan maar ik zie in je taakbeheer ook een proces staan dat MyDriveConn(ector?)... heet mogelijk dat proces, krijg je dit ook als je in veilige modus opstart, of anders in msconfig processen gaan uitsluiten totdat je de melding niet meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
MyDriveConnect is een tool van TomTom. (http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/17822)

Nu je het zegt.. Rond de tijd van de update naar deze software (het heette eerst anders) zijn deze problemen begonnen. Ik zal eens kijken of het misschien hieraan ligt.

Als er nog andere ideeën zijn, dan hoor ik ze graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Bekijk je systeem eens met Process Explorer om zo na te gaan of er niks raars mee draait onder legitieme windows services / toepassingen.
Daarnaast kan je met Autoruns ook kijken of de startup van je machine geen rare items instaan.
Pagina: 1