Patchkast/paneel in meterkast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRomkesA
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-05-2022
Hey allemaal, ik zit met een vraag/probleem.
Ik ben op zoek naar een oplossing om patchkast en/of patchpaneel in mijn meterkast te installeren.
Nu zijn er overal mooie 10inch kastjes te krijgen om dit voor elkaar te krijgen, maar dit past allemaal net niet.

Heeft iemand hier ervaringen mee een zijn er eventueel andere mooie manieren om mijn netwerk bekabeling, switches en routers netjes weg te werken in een patchkastje.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRomkesA
Dank je wel voor je reply, ben al druk zoekende geweest naar wat gemonteerde patchkasten. Deze passen (natuurlijk) niet zo in mijn meterkast.

Heb het gewaagde besluit genomen om hier zelf een voorziening voor te treffen..... :P
Ben van doel om zelf van MDF een kast te maken

Ik heb nu 2x 6U rack strips besteld, nu vraag ik mij alleen af wat de afstand tussen die 2 strips moet worden.
is dat (logisch gezien) ook daadwerkelijk 10 inch of zit daar nog een speling in met ophanging enzo??

Iemand ervaring hierin??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bij 19" is het de breedste breedte, inclusief de gemonteerde L beugels

(ff een rolmaat langs de switch gelegd)

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 13-12-2013 18:51 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een standaard patchpanel is maar 1U hoog en herbergt 24 poorten op 19", met 2x6U kom je op 296 poorten/outlets :o

Maar ik lees 't waarschijnlijk verkeerd en bedoel je dat je 2 grondplaten van 6U hebt zodat je aan maximaal 148 outlets kunt komen (patchpanels kun je in principe gewoon stapelen zonder tussenruimte maar wat ik meestal doe is één om één met een geleide goot er onder zodat je aan max. 3 X 24 uitkomt).

Inbouwdiepte van zo'n ding is incl. bekabeling erachter een centimeter of 10 als je netjes bekabeld aan de achterzijde.

[ Voor 39% gewijzigd door Will_M op 13-12-2013 18:55 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-10 10:19
Even iets belangrijks: Hoeveel kabels wil je patchen?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wimmel_1 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 18:52:
Een standaard patchpanel is maar 1U hoog en herbergt 24 poorten op 19", met 2x6U kom je op 296 poorten/outlets :o

Inbouwdiepte van zo'n ding is incl. bekabeling erachter een centimeter of 10 als je netjes bekabeld aan de achterzijde.
zijn switch en zijn router wil die er ook nog in kwijt, ok 3u is dan wel genoeg wss. met 2x bedoel die denk ik links en rechs

Maar je in veel meterkasten heb je weing ruimte links en rechs van de installatie. daarom zit het bij mij ook erboven.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dan is het wel leuk om te weten wat er voor een switch en router aanwezig zijn óf aangeschaft gaan worden.

Met 6U hoogte zou ik in huis (nieuwbouw??) voor maximaal 48 outlets gaan (is al zwaar "overkill" meestal. Hell... er zijn méér MKB toko's welke 't niet hebben dan wél). Van boven naar beneden dan opvullen met:
  1. Router (19").
  2. Patchpanel.
  3. Geleider.
  4. Switch (19" 48-Poorts FANLESS).
  5. Geleider.
  6. Patchpanel.
Qua diepte kom je dan uit op ongeveer 30Cm. (is afhankelijk van je router en switch). Je hebt dan een setup waar veel MKB toko's jaloers op zullen zijn ;)

Patchbekabeling van de switch naar de panels uiteraard op max. 0,5 & 0,75 mtr. UTP in allerlei fancy kleurtjes zodat je ziet wát wat is >:)

edit:
En dan te bedenken dat ik hier thuis m'n eigen setup zover mogelijk naar WLAN gewerkt heb om van die kabels af te zijn. Enige wat hier nog via UTP loopt zijn m'n server (DL380G6 met een volledig intern virtueel Hyper-V netwerk én een NAS wat naar het internet ontsloten wordt via een Homeplug AV (500) aansluiting op/naar de router over een 24 Poorts FANLESS switch: 5xUTP voor de server, 2xUTP voor voor het NAS, 1xUTP voor de HOME/AV plug). Beperkende factor is in dezen nog steeds de internetontsluiting van 50/5.

[ Voor 37% gewijzigd door Will_M op 13-12-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRomkesA
Afbeeldingslocatie: https://netwerkproducten.com/content/patchpanel/208015.jpg

Het is de bedoeling dat hierin een 2x patchpaneel van 10" komt.
Daaronder een 10" tray waar mijn switch (24 poorts) in komt en daaronder nog wat stroom voorzieningen en dergelijke.
in totaal een patch of 24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kun je geen 19" kwijt in je meterkast?

19" 24-Poort Switch en één patchpanel met eventueel een geleider panel (niet persé noodzakelijk) kost je hooguit 4U inclusief een router.

Sowieso is 19" materiaal veel meer gangbaar én verhoudingsgewijs ook goedkoper.

[ Voor 82% gewijzigd door Will_M op 13-12-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook die 19"dingen verticaal, tegen de muur ophangen. Daar zijn speciale kasten voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kasten? Dat kun je ook gewoon met de rackmount oortjes doen, door ze een kwartslag te draaien.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

CyBeR schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 22:42:
Kasten? Dat kun je ook gewoon met de rackmount oortjes doen, door ze een kwartslag te draaien.
Bij een fatsoenlijk merk wel. die zyxel van my niet, die draaien alleen 120 graden, go figure. en ik vermoed dat zijn patch panel geen losse ophangbeugels heeft

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRomkesA
19 inch is mogelijk maar niet wenselijk, mijn meterkast is 'maar' 75 cm breed en 33 cm diep.
Dat is de reden waarom ik voor 10 inch heb gekozen.

Dus nu vraag ik mij af als ik een kast maak van MDF wat zou dan de afstand moeten tussen de Rack strips om hier 10 inch materiaal tussen te plaatsen.... of is dit een kwestie van passen en meten??

Aan een kant van de stoppenkast zit een ruimte van 28 cm.
Als ik daar mijn berekening op los laat van 2x 1cm voor de platen + 10 inch (wat staat voor 25.4cm) voor het matriaal wat er in komt, kom ik uit op 27.4 cm
Daar zou deze precies tussen passen, dit zou ook nog eens heel netjes staan.

Klopt deze berekening of zit ik er vierkant naast???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoeveel aansluitingen heb je in huis nodig denk je dat je zoveel patches nodig hebt :?
Ga je ook serieus zoveel kabels trekken :?

Nietom het 1 of ander, maar als ik bij mij in huis kijk dan heb ik maar twee UTP kabels vanuit de meterkast naar de woonkamer resp hobbykamer lopen. Daarmee:
- zijn TV, bluray en netwerkstreamer van internet voorzien dmv een kleine Gbit switch in het audiomeubel
- heb ik in de hobbykamer voldoende aansluitingen door een Gbit switch aldaar
- heb ik mijn telefoon niet hoeven te voorzien, want DECT en basisstation in de gang voor de meterkast

Alleen op zolder heb ik geen internet, maar daar heb ik nog een loze leiding die ik zou kunnen doortrekken. Zelfs als ik gek zou doen zou ik op 4, hooguit 5 patches komen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik kom hier op al op 17, maar ze gaan gelijk naar de switch of isra. patch panel thuis is lichtelijk overkill
http://gotfish.nl.eu.org/kast.jpg

Kamer utpcoax
Huis32
Slaap111
Slaap221
Slaap321
Zolder61

[ Voor 51% gewijzigd door Fish op 16-12-2013 16:30 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRomkesA
ik kom in totaal op 12,

Kamer:4 aansluitingen
Slaapkamer: 4 aansluitingen
Zolder:4 aansluitingen

Het doel is om een beetje flexible te kunnen zijn met telefoon, tv en internet.
Gezien het aantal kabels (12) lijkt mij een patchpanel ideaal.

Vanuit patchpanel gaat deze dan dus je router / switch / modem / telefoon- central
Zo kan je dus heel makkelijk omprikken en dergelijke.

Misschien is een kastje 'overkill' maar ik wil er toch een plank in de meterkast hebben voor wat apparatuur, waarbij een gelikte opzet, mij wel een mooie oplossing lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waar de hell heb je 4 UTP aansluitingen op je slaapkamer voor nodig :?
Plus wie heeft er nou nog vaste telefonie in huis? Een 3 voudige draadloze DECT set zet je overal weg en kost je misschien 6 tientjes :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1