Toon posts:

bios upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na enig speurwerk heb ik de volgende info:
Chipset= 2A5KI (ALI M1531 rev. 179)
Board= Micom MTX-A512 TX pro
Bios ID string=51-0505-00143 etc etc

Ik moet mijn huidige bios upgraden omdat ik een HDD heb van 20 gig maar er wordt slechts 2 gig aangegeven. (in bios 8 gig (4 partities van 2 gig). Waar kan ik op een normale manier vinden wat ik nodig heb: software voor upgrade?

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/7"]Processors & Mobo's[/url] <<

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Het BIOS heeft een limiet van 8Gb dat je maar partities van 2Gb kan maken heeft te maken dat je FAT16 Partities maakt en geen FAT32. Een FAT32 Partitie maak je met een Windows 95 OSR2 of een Windows 98 Bootflop met F-Disk (Niet vergeten om de ondersteuning voor grote schijven aan te zetten !, dit is namelijk FAT32).

Om wat hulp te krijgen bij het Identificeren van je MAinboard kan je het programma CTBIOS downloaden van www.heise.de dit programma interpreteert het BIOS-id en geeft bij sommige mainboardfabrikanten zelfs een web-site aan !

Murphy was an optimist

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
Je kan ook een programma gebruiken dat de limiet van je bios omzeilt. Zo'n programma kan je vinden op de site van de fabrikant van de bios. Dit programma wordt bij het opstarten van de pc geladen, zodat vervolgens ook de rest van de schijf zichtbaar is.