Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

"Next-Gen" coonsoles (PS4 en Xbox one) zijn nu current gen

Pagina: 1
Acties:

• firest0rm
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-02 21:25
Next gen console zijn die gene die nog ontworpen worden en nog niet verkocht worden
zodra ze in de schappen liggen zijn het geen Next gen maar Current gen consoles!

de titel Expert: emulator voor next-gen console kan binnen jaar gereed zijn klopt dus niet

het geeft ook geen indicatie met betrekking tot hoe krachtig het apparaat is

[ Voor 40% gewijzigd door firest0rm op 10-12-2013 21:32 ]

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:45
Hoewel je puur feitelijk/taalkundig gezien gelijk hebt, denk ik dat het in zo een overgangsfase waar we nu in zitten makkelijker is om de generatie waar nu de meeste mensen nog op spelen en die nog zeker niet verdrongen is current-gen te blijven noemen dan om hiervoor een term past-gen te introduceren. Vooral zoals de term next-gen in je voorbeeld gebruikt wordt is mij compleet duidelijk aangezien er volgens mij nog helemaal niemand ook maar aan de ps5 en volgende xbox (two?) denkt.

Steam

Verwijderd

Deze "next-gen" is sinds december 2012 de "current-gen" door het uitkomen van de Wii U.

Dat Sony en MS laat zijn om met deze generatie mee te gaan is hun fout.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 23:16 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mooi hoe iedereen er weer z'n persoonlijke draai aan geeft. De hele industrie heeft het over next-gen als ze het over de PS4 en Xbox One hebben. Het lijkt me handig die terminologie gewoon aan te houden teneinde verwarring te voorkomen. Je eigen definities hou je makker lekker prive ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Wikipedia: History of video game consoles (eighth generation)
The eighth generation of video game consoles includes Nintendo's Wii U, released on November 18, 2012, the PlayStation 4, released on November 15, 2013, and Microsoft's Xbox One released on November 22, 2013.
Mijn "persoonlijke draai" staat gewoon op Wikipedia, en ik heb die pagina echt niet geschreven!

Sinds 18 november 2012 is generatie 8 (Wii U, PS4 en XBOX ONE) current-gen.

Verder staat er ook dat de Ouya, 3DS, 2DS, PSVita bij deze generatie horen.
De 3DS komt zelfs uit 2011.

Zie ook de Nederlandse wikipedia.

De enigen die de PS4 en X1 "next-gen" noemen zijn de populaire media, zoals de Telegraaf, etc.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 07:29 ]

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-11 14:56

Tweakjur

Redacteur
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 07:19:
De enigen die de PS4 en X1 "next-gen" noemen zijn de populaire media, zoals de Telegraaf, etc.
Dat is niet helemaal waar. Vrijwel alle gamemedia refereren aan de X1 en de PS4 als next-gen. Wat rekenkracht betreft kun je de X1 en PS4 niet in hetzelfde rijtje scharen als de overige consoles die tot generatie 8 behoren.

Ik vind Wikipedia overigens niet bepalend in wat we wel en niet next-gen noemen, dat besluit elke redactie nog steeds voor zichzelf. Letterlijk genomen heb je gelijk, en zijn de PS4 en X1 nu current-gen, maar zo voelen ze (iig bij ons) nog niet. De release van de Wii U, bijvoorbeeld, is al langer geleden, en de hardware is aanwijsbaar minder krachtig. Dat maakt dat zo'n console gevoelsmatig wel bij current gen hoort, ook al hoort hij feitelijk bij generatie 8 inderdaad.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Verwijderd

Dat is volgens mij precies wat ik zeg. Alleen zeg ik ook dat console-generaties niet gebaseerd zijn op de kracht van een console. Dit gezeur hadden we ook in generatie 7 met de Wii. Wat uiteindelijk de best verkopende console werd van generatie 7.

Generaties worden bepaald met de periode waarin de console uitkomt, en verder niets.

En ja ik vind het jammer dat de Wii U niet in dit succes meegaat, en ik ben van mening dat populaire media (zoals de telegraaf) daar deels de schuld van heeft.

* Tweakers = populaire media, Telegraaf = populaire media, Tweakers = telegraaf

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 10:26 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 07:19:
Mijn "persoonlijke draai" staat gewoon op Wikipedia, en ik heb die pagina echt niet geschreven!
Het punt dat hier gemaakt wordt is dat we het current gen moeten noemen, niet of de Wii U er al dan niet bij hoort. De switch naar de term "current gen" komt meestal rond de tijd dat de nieuwste generatie al lang en breed is ingeburgerd.
en ik ben van mening dat populaire media [,,]
Nonsens, neem maar van iemand uit de industrie aan dat iedereen uit de industrie gewoon die terminologie aanhoudt :)

hond = dier, kat = dier, hond = kat

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 11-12-2013 10:46 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:21:
* Tweakers = populaire media, Telegraaf = populaire media, Tweakers = telegraaf
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mpiYdHgXef0EHDXhNneKYno1/full.gif

Ik ben helemaal geen stagiair

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
hond = dier, kat = dier, hond = kat
lol