Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe PC, valt soms uit.

Pagina: 1
Acties:

• Jan Tios
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-11-2021
Beste leden,

Vanmiddag heb ik mijn nieuwe pc in elkaar gezet, bestaande uit

Ballistix Sport 8GB (4GBx2) DDR3 1600MHz CL9 1.5V UDIMM Crucial

Z87-G41 PC MATE MSI

Tranquillo Rev.2 Gelid

SSDNow V300 60GB Kingston Technology

NVIDIA GeForce GTX 770 2GB MSI

1TB SATA HDD Seagate

i5-4670K Intel

Bovendien heb ik de kast gehouden van mijn vorige pc, een Recom Backdraft

Ook heb ik de voeding gehouden, dit is een 700 watt Coolermaster voeding.

Na Windows 7 geinstalleerd te hebben en alle drivers werkte alles prima. Paar games geprobeerd die heel goed draaien, maar nadat de pc 4 uur stond te draaien viel hij opeens uit. Toen ik op de aanknop drukte ging hij ook niet aan. Na 5 minuten gewacht te hebben en de voedingskabel eruit te hebben gehaald ging hij weer aan. Na 2 minuten viel hij weer uit, en na 10 minuten en vaak aan- en uit zetten ging hij weer aan. Nu draait hij inmiddels al 20 minuten en typ ik dit bericht ook op deze pc. Ik ben alleen bang dat hij straks weer uit valt. Waar kan dit aan liggen? De temperaturen van de CPU zijn max 50 graden onder het gamen en de GPU komt ook niet boven de 80.

• blauwe eend
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-10 19:36
er kunnen heel veel dingen fout zitten. Probeer eerst een je stroom snoer van je psu om te wissenelen met die van je beeldscherm. Dan kan je dat alvast uitsluiten.
Haal ook eens voor de gijn al je stroom aansluitingen los (dus mobo sata enz) en dan er gewoon weer op zitten.
Verder kun je ook je instellingen checken van je hardware, maar aangezien je zegt dat hij uitvalt denk ik niet dat het aan een fout ligt qua foute instellingen waardoor je systeem instabiel is omdat hij dan altijd wel iets van een blue screen geeft of bij het opstarten een berichtje met foutcode.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Voeding lenen en testen of het weg is.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:12
blauwe eend schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:15:
Probeer eerst een je stroom snoer van je psu om te wissenelen met die van je beeldscherm. Dan kan je dat alvast uitsluiten.
Welk probleem zou je hiermee oplossen?
Haal ook eens voor de gijn al je stroom aansluitingen los (dus mobo sata enz) en dan er gewoon weer op zitten.
Gein, bedoel je hier neem ik aan. TS heeft hier geen behoefte aan een takel. Bovendien wat is er zo grappig aan om de aansluitingen los te halen en weer vast te zetten? Beetje serieus tegen TS zijn, is wel zo prettig.
Op zich heb je een goed punt, om even de kabeltjes te controleren of die allemaal goed vast zitten. Dat kan nooit kwaad.
Verder kun je ook je instellingen checken van je hardware, maar aangezien je zegt dat hij uitvalt denk ik niet dat het aan een fout ligt qua foute instellingen waardoor je systeem instabiel is omdat hij dan altijd wel iets van een blue screen geeft of bij het opstarten een berichtje met foutcode.
Sorry, maar ik heb moeite met zinnen die te lang...
Waar je op doelt is waarschijnlijk het volgende:

Heb je een probleem met drivers of andere software, dan resulteert (vaak) dat in een BSOD. Heb je daarentegen last van oververhitting dan valt je PC uit alsof de stekker er ploseling uitgetrokken wordt.
Gezien TS meldt dat hij de PC daarna pas weer aan kon zetten nadat hij de stekker erui gehaald had, lijkt het me een geval van COP te zijn - CPU Overheating Protection: je PC wordt te warm en slaat af om de CPU te beschermen.
Dit lijkt niet aan te sluiten bij het feit dat je een max CPU temperatuur van 50 graden gemeten hebt. Welk programma gebruik je hiervoor en controleer eens hoe warm het koelblok van je CPU is - voorzichtig met je hand - om te controleren of de sensor ok is. Verder uitzoeken door torture tests doen, Prime95, OCCT, etc...

• Jan Tios
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-11-2021
Ik gebruik het programma Realtemp, ik zal de andere programma's ook wel even downloaden en aanzetten. Is er verder nog software om bijvoorbeeld te controleren of m'n voeding de boosdoener is?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:12
Nee, is geen software voor, voor zover ik weet. Vervang de huidige voeding voor een andere en kijk of het probleem zich nog voordoet.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:03

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je kan op zich met software wel de voedingslijnen uitlezen en kijken of die stabiel zijn, maar dat is niet altijd accuraat. Beter is om dat met een multimeter te testen.

Rail Away!

Pagina: 1