Gebruik van muis in Mac OSX oncomfortabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Hoi!

Ik heb al een tijdje een MacBook in bezit, maar terwijl ik voor Windows niets anders dan een muis wil gebruiken, gebruik ik voor Mac OS X alleen maar het touchpad.

Ben ik de enige die een muis (met name de Apple Magic Mouse) niet fijn vind werken in Mac OS X? Ik heb pasgeleden een Logitech Performance Mouse Mix aangeschaft, maar ook hier kan ik niet aan wennen. De snelheid, i.c.m. Missioncontrol en Launchpad werken gewoon niet lekker met de muis. Dat terwijl ik met Windows nergens problemen mee heb.

Heeft iemand misschien een goed alternatief? Ik vind het in de meeste gevallen fijner om te werken met een muis wanneer ik gebruik maak van Adobe Photoshop, een groter beeldscherm of aan het webbrowsen ben. Zal ik het maar bij de touchpad van mijn MacBook houden, of zijn er alternatieven / apps beschikbaar die een muis comfortabeler laat werken in OSX? Met windows heb ik v.w.b. de Logitech muis nergens problemen mee.

Alvast bedankt!

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 16:44

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Eerste vraag: heb je de Logitech drivers geïnstalleerd? Zo ja, werkt het zonder drivers beter? Zo nee (ad 1.) waarom niet, en probeer het eens met drivers.

Verder zijn de meningen over de Magic Mouse verdeeld. Ik vind het op zich een prima muis, maar ik vind het wel prettig om af te wisselen met een trackpad. Ik heb een losse Logitech MX518 voor als ik ga gamen. Voor dagelijks gebruik kan ik echter prima uit de voeten met de Magic Mouse en hebben de gestures voor mij ook voordelen. Ik kan me echter goed voorstellen dat mensen het lage profiel van de Magic Mouse vervelend vinden.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Je kunt de snelheid van de muis gewoon instellen.. het is zo ongeveer het eerste dat ik doe op een mac met een "normale" muis. Gewoon naar System Preferences gaan en dan Mouse. Daar kun je de tracking speed verhogen.

Anders moet je de muis inderdaad een halve meter verplaatsen voordat je ergens komt.

[ Voor 27% gewijzigd door Lethalis op 10-12-2013 21:53 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-06 22:13
Kijk een naar het programma USB overdrive http://www.usboverdrive.com/USBOverdrive/News.html. Hiermee kan je veel meer doen met je muis en ook kwa instellingen hem meer zoals windows muis laten gedragen. Het is een betaald programma maar je kunt voor eeuwig op "later" blijven klikken elke keer als je boot of als je in de instellingen wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik heb alle drivers van Logitech al geinstalleerd, samen met een app genaamd reverse scroll. Zo scroll je op de normale manier wanneer je gebruikmaakt van een muis, maar op de Apple manier wanneer je het trackpad gebruikt. Werkt opzich best aardig, maar op een of andere manier werkt de muis niet hetzelfde als in Windows. De snelheid is goed, maar soms ook weer te traag of juist te snel. Echt heel vreemd. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:17

Ethirty

Who...me?

Werk nu een paar maanden intensief op een Mac met een Logitech muis. Nergens last van. Was wel even zoeken naar fijne instellingen qua snelheid, maar nu merk ik er niks meer van.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 08:45

JJ93

Error 418

Je zal echt even moeten prutsen met de instellingen. Misschien via 3rd party applicaties. Als je echt alles niks vind is de Magic Trackpad misschien wat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjm81
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-02 20:53
Logitech Drivers installeren.
Muis snelheid in Logitcech instellingen op max zetten

en in OS X Instelingen zet je hem op 3streepje van links gezien duz erg langzaam dan kom je op de zelfde curve uit als Windows .

Maar beter de Magic Trackpad gaan gebruiken weekje werken en je wil niks anders meer!

[ Voor 17% gewijzigd door rjm81 op 10-12-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biekorindt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik had in het begin hetzelfde probleem, in Logic Pro (Apple) gebruikte ik altijd mijn Trackpad terwijl ik in FL-Studio (Windows) altijd een muis gebruikte. Na een tijd toch maar mijn Logitech muis erbij gepakt. Dit was in het begin wennen en even zoeken naar de goede snelheid maar na een tijd toch ook wel fijn (al vind ik het ook nog steeds fijn om gewoon te werken met de Trackpad).

Op mijn Logitech muis zaten nog wel wat extra knoppen die niet reageerde op mijn mac. De normale Logitech Drivers installatie werkte hiervoor niet, geen idee hoe dat kan maar na het installeren van BetterTouchTool is het wel gelukt (sinds gisteren) http://www.boastr.net/. Hierbij kun je knoppen/toets combinaties linken aan een handeling (bijv. Cmd + e = open finder (Vlaggetje + e op Windows) en het zo instellen hoe jij het fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
rjm81 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:40:
Logitech Drivers installeren.
Muis snelheid in Logitcech instellingen op max zetten

en in OS X Instelingen zet je hem op 3streepje van links gezien duz erg langzaam dan kom je op de zelfde curve uit als Windows .

Maar beter de Magic Trackpad gaan gebruiken weekje werken en je wil niks anders meer!
Enorm bedankt, deze snelheid is wat ik aan het zoeken was! _/-\o_
Meteen mijn scrolsnelheid aangepast, die was ook om te janken. Nu werkt de muis best lekker om eerlijk te zijn, nog eventjes wennen. :)

@Biekorindt, bedankt voor de tip! Gelukkig kan Logitech Control Center vrijwel alle knoppen indexeren, ik heb de overige knoppen aan Launchpad en Mission Control toegewezen, dat is nog wel eventjes wennen. Komt wel goed hoop ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amorphis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 10:10
De muis pointer in OSX heeft een kleine lag (het is dus geen acceleratie probleem), sommige gebruikers kunnen er aan wennen anderen (waaronder ik) totaal niet. Meer informatie hier http://smoothmouse.com/forum/topic/34-pointer-lag/ en http://d43.me/blog/1205/t...ac-os-x-mouse-annoyances/

Gelukkig is er een gratis tooltje dat het probleem (voor mij) vrijwel geheel heeft opgelost. SmoothMouse. http://smoothmouse.com/
Pagina: 1