Computer op slot zetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:50
Beste Tweakers,

Een vriend van mij heeft de laatste weken erg veel moeite zich te concentreren op zijn schoolwerk. Voortdurend uitstelgedrag, constant YouTube en Reddit/9gag, jullie kennen het wel. Ik heb hem eens aangeboden zijn laptop 'op slot' te gooien, zodat hij nog maximaal een uur per dag kan procrastinaten :P

De StayFocusd!-extensie voor Google Chrome voldoet in principe, maar hoe kan ik nu voorkomen dat hij de extensie simpelweg deïnstalleert? Of voorkomen dat hij gewoon 'iexplore.exe' opstart? Het hoeft niet 100% hackersbesetendig te zijn natuurlijk, hij is niet supertechnisch, maar als er een eenvoudige workaround te vinden is zal hij niet aarzelen om die te gebruiken :P Again - iemand moet even zorgen dat hij de komende weken niet de afleiding van z'n pc heeft. Hij moet hem natuurlijk nog wel voor school kunnen gebruiken.

Thx alvast voor jullie suggesties :)

Groetjes,
Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Inloggen op router, uren dat internet beschikbaar is instellen, router achter een gesloten deur, sleutel meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
Kan niet vrees ik - er zitten nog meer mensen bij hem in huis. Of denk je dat het per IP in te stellen is? Hij heeft geloof ik zo'n experiabox van KPN, ik twijfel of dat kan in zo'n apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat je een motivatieprobleem kan oplossen met technische middelen. Laat die vriend op zoek gaan naar een manier om zichzelf ervan te overtuigen dat hij de prioriteiten m.b.t. tot de besteding van zijn tijd moet verleggen, wil hij de langetermijndoelstellingen die hij zichzelf impliciet of expliciet stelt uiteindelijk halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:37

TommieW

Numa numa.

koeny 3 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:08:
Kan niet vrees ik - er zitten nog meer mensen bij hem in huis. Of denk je dat het per IP in te stellen is? Hij heeft geloof ik zo'n experiabox van KPN, ik twijfel of dat kan in zo'n apparaat?
Dat ligt aan de router. Bij bijvoorbeeld mijn Asus RT-N66U kan ik per apparaat aangeven wanneer er mee op internet mag.
Dit zit meestal onder "ouderlijk toezicht" o.i.d.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

in de meeste standaard routers kon ik dat wel veranderen, al is de experiabox wel een kutding.

Er zijn ook vast wel programma's waarmee je programma's kan white en blacklisten op bepaalde uren, stuff voor ouders dus die de pc van hun kind willen dichttimmeren. Geen populair onderwerp op tweakers overigens.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-10 11:52
Zorgen dat StayFocusd ook aanstaat in incognitomodus. iexplore.exe uit Windows verwijderen, zie 'Windows-onderdelen verwijderen'.

StayFocusd zo instellen dat belangrijke websites voor school wel bereikbaar zijn.

Bij mij werkt het overigens niet, als ik op internet wil kom ik er toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
Henk007 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:12:
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat je een motivatieprobleem kan oplossen met technische middelen. Laat die vriend op zoek gaan naar een manier om zichzelf ervan te overtuigen dat hij de prioriteiten m.b.t. tot de besteding van zijn tijd moet verleggen, wil hij de langetermijndoelstellingen die hij zichzelf impliciet of expliciet stelt uiteindelijk halen.
Geloof me, zo simpel ligt het niet. Dat proberen we al jaren, maar hij heeft gewoon flink last van depressies (vader overleden, etc... dat terzijde), waardoor zijn hoofd totaal niet naar school staat. Er is al zat geprobeerd, het minste wat er nu gedaan kan worden is hem zijn chronisch uitstelgedrag moeilijker maken (hij krijgt ook andere steun van andere kanten). Ik wil er verder liever niet op in gaan, thanks voor de reactie though :) Oorzaken bestrijden is altijd beter dan de gevolgen, ben ik volledig met je eens... Ik ben er zelf ook geen voorstander van. Maar ja..

OT: Ik zal morgen de router eens checken. Kan ik gelijk zijn telefoon ook blokkeren, is een goeie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Oh, depressies, laat ik daar nou net ervaring mee hebben...

* RobinHood is depressief en krijgt nu eindelijk eens therapie

Als hij het hem niet lukt om met school bezig te gaan, lukt dat hem gewoon niet. Dan kun je hoog en laag springen en doen wat je wilt, hij verzint wel wat anders. Doelloos surfen is een manier om je hersenen min of meer uit te zetten [waarom denk je anders dat ik zoveel op Tweakers zit?] iets wat ie blijkbaar nodig heeft.

Dus, al blokkeer je zijn telefoon en laptop, verzint ie wel wat anders.

Depressies los je niet op met een internetblokkade, anders was ik al heel lang geleden genezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
Leuk, van tech naar geesteswetenschappen :P

Wat stel je voor? Therapie ja, we (ik en zijn andere vrinden) hebben dat al eens gesuggereerd... Daar wil hij echter niet echt aan. Trouble is dat als hij dit jaar (examenjaar) niet haalt, hij in een leerjaar terecht komt waar het al helemaal niks gaat worden. Dan gaat hij alleen maar verder wegzakken. Nog vervelender is dat hij het prima kan halen (nu klas 6 vwo, nooit hard gewerkt) maar hij kan de motivatie gewoon niet opbrengen en zit alleen maar in z'n eigen hoofd rondjes te draaien. Wat moeten we dan he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:17
koeny 3 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:37:
Leuk, van tech naar geesteswetenschappen :P

Wat stel je voor? Therapie ja, we (ik en zijn andere vrinden) hebben dat al eens gesuggereerd... Daar wil hij echter niet echt aan. Trouble is dat als hij dit jaar (examenjaar) niet haalt, hij in een leerjaar terecht komt waar het al helemaal niks gaat worden. Dan gaat hij alleen maar verder wegzakken. Nog vervelender is dat hij het prima kan halen (nu klas 6 vwo, nooit hard gewerkt) maar hij kan de motivatie gewoon niet opbrengen en zit alleen maar in z'n eigen hoofd rondjes te draaien. Wat moeten we dan he...
Neem hem mee om buiten de deur te studeren (universitaire bibliotheek). Heeft u niet de beschikking tot een PC en er is een eenvoudige sociale controle (zelfs hij zal daar niet de hele tijd bij het frisdrankautomaat hangen maar toch af en toe even in z'n boek kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Zie DM over enkele minuten ;) [ook wat privé dingen die nuttig zijn, maar ik niet op een openbaar forum wil hebben]

Toch snel een antwoord voor het topic: hem laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:31

Fiber

Beaches are for storming.

Zelfde klas als jij...? Ga samen huiswerk maken, elkaar overhoren en zo. Liefst op een plek zonder al te veel afleiding, zoals een leeg klaslokaal als de school lang genoeg open is. Of de bibliotheek, hoewel daar al weer meer afleiding is. Maar huiswerk maken is teamwerk. Telefoons uit en gaan...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
WWAS schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:43:
[...]

Neem hem mee om buiten de deur te studeren (universitaire bibliotheek).
Pro-tip!, dat deden veel mensen in mijn studententijd ook. Hoewel ik niet weet of je 2013 nog zomaar zonder universiteits-ID binnen komt. In dat geval kan een openbare bibliotheek een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
Zelfde leerjaar wel, maar totaal andere vakken. Hij is zeer bèta, ik heb iedere taal (behalve oud grieks) die je maar kunt krijgen bij ons op school, met geschiedenis en wiskunde A (ik voel me hier op Tweakers.net soms weleens zeer allochtoon :P ). Er zijn echter wel anderen die dat kunnen doen, misschien dat dat helpt. In the meanwhile ga ik toch proberen hem íets te helpen door de drempel van het tijdverspillen iets hoger te maken. Eigenlijk verwachten we allemaal dat hij dit jaar toch niet gaat halen... Maar dat is voorlopig onbespreekbaar natuurlijk. Bedankt voor jullie suggesties (en zeker VasZaitsev voor je DM!) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:17
Was je vorige post een reactie op het "buiten-de-deur-studeren"? Daarvoor hoef jij toch niet dezelfde vakken te doen als hij? Als jij op bepaalde dagen gaat studeren, doe dit dan van 9 tot 5 in de UB (in nederland zijn deze volgens mij allemaal bij wet openbaar: iedereen mag erin) en neem hem mee om 9u.
Je zet hem aan tafeltje 1 en gaat zelf aan tafel 2 zitten. Pauzes en lunch doe je samen, verder gewoon zelf studeren.

Ik denk dat je hem daar enorm mee zou helpen en hem een goed raamwerl geeft om veel studieuren te maken. Gedachten dwalen in zo'n omgeving veel minder snel af dan thuis.
Bovendien gaat het wennen om daar te zitten, alleen de eerste paar keer zal onwennig zijn..

(Overigens ben je uit 6vwo lang niet de enige. De hele UB van de TU Delft zit er vol mee in bepaalde weken)

[ Voor 7% gewijzigd door JDillinger op 10-12-2013 21:15 ]

Pagina: 1