Hoewel het ook als een Hyper-V server(tje) gaat dienen heb ik het toch maar in dit forum gezet...
Op dit moment gebruik ik een Raspberry Pi als mediaspeler maar ik wil ook graag HD audio kunnen afspelen en XBMC wat soepeler kunnen ervaren. Ook had ik voorheen een Mac Mini waarop Hyper-V draaide. Dit wordt gecombineerd.
De HTPC gaat gebruikt worden in combinatie met:
Ik ben er wel zo'n beetje uit. Het is meer om zeker te zijn dat ik geen coor de hand liggende zaken mis.
Wat ik in gedachten heb is een Intel NUC met 16GB RAM en een 480GB mSATA SSD:
Hier zit een extra kaartje in voor WiFi en Bluetooth zodat ik een BT keyboard/muis kan aansluiten.
Voor alle zekerheid nog de volgende vragen om zeker te zijn dat ik niets mis:
Op dit moment gebruik ik een Raspberry Pi als mediaspeler maar ik wil ook graag HD audio kunnen afspelen en XBMC wat soepeler kunnen ervaren. Ook had ik voorheen een Mac Mini waarop Hyper-V draaide. Dit wordt gecombineerd.
De HTPC gaat gebruikt worden in combinatie met:
- Synology DS211
- Philips 55PFL8008
- Onkyo HT-S9405THX
Ik ben er wel zo'n beetje uit. Het is meer om zeker te zijn dat ik geen coor de hand liggende zaken mis.
Wat ik in gedachten heb is een Intel NUC met 16GB RAM en een 480GB mSATA SSD:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth | € 19,95 | € 19,95 |
| 1 | Intel Next Unit of Computing (3de generatie) Core i5-4250U | € 317,25 | € 317,25 |
| 1 | Crucial CT2KIT102464BF160B | € 135,87 | € 135,87 |
| 1 | Crucial mSata M500 480GB | € 262,- | € 262,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 735,07 | |
Hier zit een extra kaartje in voor WiFi en Bluetooth zodat ik een BT keyboard/muis kan aansluiten.
Voor alle zekerheid nog de volgende vragen om zeker te zijn dat ik niets mis:
- Kan ik hiermee zeker bv. Dolby TrueHD en DTS-HD afspelen?
- Ik ben nog aan het nadenken of ik zal wachten op de NUC waar ook nog een SSD in kan worden geplaatst zodat ik de Hyper-V server op een aparte SSD kan plaatsen maar of ik dit zal merken?
- De ZBOX en BRIX zijn te krijgen met een i7 hoewel ik vermoed dat ik wel genoeg heb aan een i5 processor
- Kan ik hiermee ook OpenELEC en Windows 8.1 mee dualbooten? Ik weet wel dat ik vrij eenvoudig met bcdedit en bcdboot Windows kan toevoegen maar OpenELEC?
- 4K content zal ik hiermee niet kunnen afspelen.