Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2 geluidsystemen 1 computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee hee,

De titel zegt het eigenlijk al een beetje.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om op 1 computer 2 verschillende geluidssystemen aan te sluiten?
Ik ga der eigenlijk wel een beetje vanuit maar dat ik een speciale geluidskaart nodig heb.
Vandaar dat ik het hier bij heb gepost :D

Ik zal de situatie even uitleggen zodat het misschien wat duidelijker word voor iedereen.
Ik woon in een 2 kamer appartement.
In mij "slaapkamer"staan mijn computer.
Nu wil ik graag muziek kunnen afspelen vanaf mijn computer op mijn geluidsysteem wat in de andere kamer staat.

Momenteel heb ik een HDMI kabel op mijn tv aangesloten maar daardoor kan ik alleen geluid afspelen op de boxen van mijn tv (dit is niet al te mooi geluid haha)
Verder wil ik wel als ik gewoon achter mijn computer zit mijn computer boxen kunnen gebruiken.
Voor als ik bijv. aan het game ben.

2 geluidsystemen op 1 computer dus.

Iemand suggesties???
Ik hoor ze graag!!

Groetjes!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Prik gewoon een USB headset in (daar zit al een geluidskaart ingebouwd). Dan kiezen welke uitgang in welk programma aangestuurd wordt. Simpel :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hoeft hier op zich geen speciale geluidskaart voor te hebben. Een extra geluidskaart (naast een onboard chip) zou al prima moeten werken. Je kunt per applicatie aangeven waar het geluid naar toe moet.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:32:
Je hoeft hier op zich geen speciale geluidskaart voor te hebben. Een extra geluidskaart (naast een onboard chip) zou al prima moeten werken. Je kunt per applicatie aangeven waar het geluid naar toe moet.
Als ik het goed begrijp kan ik dus bijv. een Asus Xonar DG kopen en aangeven dat bijv. spotify altijd via de aansluiting afspeelt (die sluit ik dan aan op mijn hifi set) terwijl de andere audio via mijn computer boxen gaan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo heb ik het wel eens geconfigged met Skype, die over een andere geluidsset moest dan de rest van het geluid. Dat zul je in spotify ook wel kunnen fixen lijkt me.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:59
Hier heb je geen extra geluidskaart voor nodig. Je kunt vaak wel maar één actieve uitgang hebben. Mijn geluid gaat als ik achter mijn computer zit over de speakers en als ik achter mijn TV zit over Optical. Dit doe je door op het speakericoontje rechtsonder te klikken met je rechtermuis. Vervolgens klik je op Afspeelapparaten. Als het goed is zie je hier zowel je HDMI uitgang, maar ook je groene Jack aansluiting. Selecteer het apparaat waar je achter zit en klik dan op 'Als standaard instellen' en het geluid gaat over de betreffende poort.

Het is mij nog niet gelukt om hier een sneltoets van te maken, dus als iemand daar tips voor heeft hou ik me aanbevolen.

[ Voor 69% gewijzigd door HenkEisDS op 10-12-2013 21:07 . Reden: van haastpost, naar één met net iets meer zorg ]

Verwijderd

Topicstarter
HenkEisDS schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:55:
Hier heb je geen extra geluidskaart voor nodig. Je kunt vaak wel maar één actieve uitgang hebben. Mijn geluid gaat als ik achter mijn computer zit over de speakers en als ik achter mijn TV zit over Optical. Dit doe je door op het speakericoontje rechtsonder te klikken met je rechtermuis. Vervolgens klik je op Afspeelapparaten. Als het goed is zie je hier zowel je HDMI uitgang, maar ook je groene Jack aansluiting. Selecteer het apparaat waar je achter zit en klik dan op 'Als standaard instellen' en het geluid gaat over de betreffende poort.

Het is mij nog niet gelukt om hier een sneltoets van te maken, dus als iemand daar tips voor heeft hou ik me aanbevolen.
Aah oke ik snap hem! :)
Dan heb ik nog wel 1 vraagje.

Ik heb nu hmdi naar mijn tv lopen (mijn versterker ondersteunt dit nu niet)
Ik krijg nu wel voor me kaar om geluid op de boxen van tv te krijgen maar niet op de boxen van mijn hifi set.

Enige id hoe dit op te lossen is?
Ik google er nog effe op verder maar wie weet weten jullie een snelle oplossing :D

bedankt in ieder geval voor alle hulp!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:35
HenkEisDS schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:55:

Zoiets: http://quicksoundswitch.toflo.de/eng/? Deze heb ik weleens gebruikt op windows xp.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 18:36:
[...]

Aah oke ik snap hem! :)
Dan heb ik nog wel 1 vraagje.

Ik heb nu hmdi naar mijn tv lopen (mijn versterker ondersteunt dit nu niet)
Ik krijg nu wel voor me kaar om geluid op de boxen van tv te krijgen maar niet op de boxen van mijn hifi set.

Enige id hoe dit op te lossen is?
Ik google er nog effe op verder maar wie weet weten jullie een snelle oplossing :D

bedankt in ieder geval voor alle hulp!
Google dan maar eens op ARC (Audio Return Channel).

Waarschijnlijk wordt het dadelijk een oplossing als in (bijv.) een glaskabel/SPDif van je TV naar de HiFi set trekken.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• HenkEisDS
  • Laatst online: 20:59
Ziet er goed uit ga ik zeker een keer testen. :)
wimmel_1 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 18:47:
[...]

Google dan maar eens op ARC (Audio Return Channel).

Waarschijnlijk wordt het dadelijk een oplossing als in (bijv.) een glaskabel/SPDif van je TV naar de HiFi set trekken.
Hangt helemaal van je videokaart af of er 5.1 wordt meegestuurd over HDMI en van je TV of hij het 5.1 doorstuurt en van je audioset of ie het accepteert via HDMI (ARC). :p Ik heb gekozen voor een optical naar mijn audioset.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HenkEisDS schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:44:
[...]

Ziet er goed uit ga ik zeker een keer testen. :)

[...]

Hangt helemaal van je videokaart af of er 5.1 wordt meegestuurd over HDMI en van je TV of hij het 5.1 doorstuurt en van je audioset of ie het accepteert via HDMI (ARC). :p Ik heb gekozen voor een optical naar mijn audioset.
Je kunt NOOIT genoeg opticals hebben op je versterker/reciever ;)

Andere oplossingen leveren vaak "lag" op... wat je ziet/hoort in de vorm van lip-sync als 't A/V betreft.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 11-12-2013 22:03 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1