Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen moederbord drivers

Pagina: 1
Acties:

• Meesos1100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-02-2024

Meesos1100

Steampowered

Topicstarter
Hallo iedereen,
Onlangs heb ik een oude computer geüpgraded naar Windows 7.
Na mijn installatie merkte ik dat een usb aansluiting op het moederbord het niet meer doet(fotootje). Jammer genoeg gebruikte ik deze aansluiting heel veel... :'(
Ik denk dat dit aan de drivers ligt. Helaas kan ik de drivers niet meer op het internet vinden.
Het gaat om een Winfast AWRDACPI.
Weet iemand raad?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/56987377/Usb%20aansluiting.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Meesos1100 op 10-12-2013 19:22 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb nog nooit van een Winfast AWRDACPI gehoord, Google geeft er geen info over.
Het zou helpen als je kon vertellen welk moederbord er in zit, als dat niet het merk/type moederbord is ;)

Staat er in apparaatbeheer niet-herkende hardware? Zo ja, ga bij elk apparaat naar de eigenschappen, dan tab details en zoek dan de ven en dev codes in het hardware id. Daarmee kun je achterhalen waar het om gaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/Device-ID.png
(voorbeeld)

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 10-12-2013 19:17 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Meesos1100

Meesos1100

Steampowered

Topicstarter
Raven schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:09:
Ik heb nog nooit van een Winfast AWRDACPI gehoord, Google geeft er geen info over.
Het zou helpen als je kon vertellen welk moederbord er in zit, als dat niet het merk/type moederbord is ;)

Staat er in apparaatbeheer niet-herkende hardware? Zo ja, ga bij elk apparaat naar de eigenschappen, dan tab details en zoek dan de ven en dev codes in het hardware id. Daarmee kun je achterhalen waar het om gaat.
[afbeelding]
(voorbeeld)
Sorry, ik heb geen onbekende hardware.
Maar het type moederbord is de Winfast die ik eerder noemde.
Zou het helpen als ik de dxdiag doorgeef?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CPU-Z is een beter idee: http://www.cpuid.com/downloads/cpu-z/1.67-en.zip en dan de 3e (mainboard) tab even bekijken ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.cpuid.com/medias/images/en/softwares-cpuz-03.jpg
En dan alles wat bij motherboard staat even overnemen of screenshotje maken.

[ Voor 43% gewijzigd door Raven op 10-12-2013 19:27 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

AWRDACPI slaat eerder op de bios, een ACPI(compatible) bios van Award.
Dat het een WinFast bord is kan op zich wel kloppen, maar dat is op zich niet eens zo heel spannend. Welke chipset zit er op het moederbord? Als je de chipsetdrivers installeert, dan zal dat waarschijnlijk wel werken (of drivers voor een aparte USBchip).

• Meesos1100

Meesos1100

Steampowered

Topicstarter
Raven schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:26:
CPU-Z is een beter idee: http://www.cpuid.com/downloads/cpu-z/1.67-en.zip en dan de 3e (mainboard) tab even bekijken ;)
[afbeelding]
En dan alles wat bij motherboard staat even overnemen of screenshotje maken.
Ah kijk, hier hebben wat..

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/56987377/Untitled.png

Ik zal even verder zoeken naar updates.
TERW_DAN schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:30:
AWRDACPI slaat eerder op de bios, een ACPI(compatible) bios van Award.
Dat het een WinFast bord is kan op zich wel kloppen, maar dat is op zich niet eens zo heel spannend. Welke chipset zit er op het moederbord? Als je de chipsetdrivers installeert, dan zal dat waarschijnlijk wel werken (of drivers voor een aparte USBchip).
Hoi, ik heb hierboven ook al de chipset gevonden. Ik zal ook nog even proberen om de chipset te (her)installeren!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@TERW_DAN: Award zei je? Ik zie Phoenix staan op het screenshotje, of is die overgenomen? Ik vraag mij trouwens af of Winfast wel de fabrikant is, Google komt telkens bij Foxconn uit :S

@Meesos1100: De chipsetdrivers erop zetten is een goed idee, vermoedelijk is dat het probleem. maar meestal werken USB poorten wel zonder chipsetdrivers, alleen niet op volle snelheid.

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 10-12-2013 19:52 ]

Oscar Wilde

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Raven schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:51:
@TERW_DAN: Award zei je? Ik zie Phoenix staan op het screenshotje, of is die overgenomen? Ik vraag mij trouwens af of Winfast wel de fabrikant is, Google komt telkens bij Foxconn uit :S
Award leek me gezien de naam logisch ;)

En Foxconn zou prima kunnen. Winfast had bij mijn weten geen eigen productie, maar relabelde die alles. En Foxconn was toen ook al een grote jongen die voor veel merken de borden produceerde.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

I know, maar dacht, misschien zijn die 2 samengegaan ;)

Ah zo :)

Oscar Wilde

Pagina: 1