KPN: Kerstverlichting veroorzaakt storing?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercell7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-03-2019
Hallo,

Volgens KPN veroorzaakt onze kerstverlichting storing in het beeld, telefonie en mogelijk draadloze internet.
Is dit uberhaupt mogelijk?

De kerstverlichting zit aangesloten op een andere stopcontact dan de modem van KPN. Modem staat boven, en de kerstboom beneden. Ik vermoed ook dat beide stopcontacten op een andere groep aangesloten zitten. Dus dit zou toch geen problemen moeten veroorzaken met beeld, telefonie en internet?

Symptomen: beeld/geluid hapert, telefonie verliest spraak, draadloze internet is traag. Tijdens mijn gesprek met KPN begon het beeld te haperen en de telefonie ook.

Heeft iemand ooit van zoiets gehoord of ervaart hetzelfde rond de kerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 08:50
Simpele vraag, zijn de problemen weg als de kerstverlichting uit staat? (bijvoorbeeld overdag)
En hoe heeft de KPN dit gecheckt, zijn ze langs geweest?

Ik zou zeggen dat het onzin is, maar het zou best kunnen bij slechte elektra (kerstverlichting zelf, dan wel slechte bedrading in/om huis)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je kerstverlichting eruit trekt, heb je dan nog storing?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Testen met verlichting aangesloten (en aan) en zonder, en je weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercell7
Ja, dat stelde ze zelf ook voor om te doen. De kerstverlichting staat nu daarom ook uit. Ze bellen mijn morgen terug om te kijken of het nog voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
Sids wanneer heb je dit probleem dan? Of hangt je kerstverlichtig er het hele jaar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:12
Ben wel benieuwd naar je kerstverlichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercell7
Problemen met de tv en telefonie sinds we de kerstboom hebben gezet. Internet al wat langer. Het is gewoon standaard kerstverlichting dat je overal kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:17

lier

MikroTik nerd

Maak je gebruik van powerline adapters?
Waarom staat het modem boven?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Kerstverlichting met een DVS in hetzelfde stopcontact kan storingen geven, maar dan alleen als de adapter van de DVS en de kerstverlichtingsadapter naast elkaar zitten op een dubbele wandcontactdoos. Anders updaten als het nog niet gedaan is via www.kpn.com/dvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-06 07:41
Het maakt niet uit of je de PLC(DVS) update of niet !Er zijn bepaalde apparaten die kunnen blijven storen omdat de fabrikanten op elementaire onderdelen hebben bezuinigd ,dit om hun producten goedkoop te houden.De storende apparaten kunnen oa zijn:slechte power-inverters ,Geschakelde voedingen ,led verlichting ,PLC(DVS) plasma-Tv's en etc. . Waarbij het storende effect van enkele meters tot wel meer dan 100m kan op treden.
De enige echte oplossing is zorg voor een bedraad netwerk en als dat niet mogenlijk is ,dan moet je zoals hier boven beschreven is het storende element elimineren of immuniseren(ontstoren is een lastige klus)

Wat voor de BLT frequenties geld,geld ook voor wifi
http://www.techzine.nl/ni...oedt-wi-fi-netwerken.html en
http://www.geenstijl.nl/m...een_kerstverlichting.html
Led-verlichting dat stoort:
http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=3213
http://www.waldnet.nl/wn/...e_van_ledverlichting.html

[ Voor 7% gewijzigd door tita_tovenaar op 11-12-2013 11:06 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

tita_tovenaar schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:48:
Het maakt niet uit of je de PLC(DVS) update of niet !Er zijn bepaalde apparaten die kunnen blijven storen omdat de fabrikanten op elementaire onderdelen hebben bezuinigd ,dit om hun producten goedkoop te houden.De storende apparaten kunnen oa zijn:slechte power-inverters ,Geschakelde voedingen ,led verlichting ,PLC(DVS) plasma-Tv's en etc. . Waarbij het storende effect van enkele meters tot wel meer dan 100m kan op treden.
Dit is wel erg vinger wijzen...

Het stroomnet is nooit ontworpen om data te vervoeren, dus je kunt fabrikanten die daar geen rekening mee houden het niet kwalijk nemen. Risico op apparaten die dataoverdracht via stroomnet verhinderen hoort er gewoon bij.
De enige echte oplossing is zorg voor een bedraad netwerk en als dat niet mogenlijk is ,dan moet je zoals hier boven beschreven is het storende element elimineren of immuniseren(ontstoren is een lastige klus)
Idd. Bedraad ethernet is vrijwel altijd makkelijker en goedkoper dan allerlei kunstgrepen om die ontstoring te proberen te doen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Ik kan je garanderen dat als je DVS van KPN niet geupdate is je aanzienlijk meer kans maakt op storingen in het apparaat. Ik heb tig klanten een update laten uitvoeren en daarna was er niets meer aan de hand. Dit geldt wel voor DVS-sen van voor begin 2012 welke de update niet standaard hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• translucent
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-05-2024
supercell7 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:53:
Problemen met de tv en telefonie sinds we de kerstboom hebben gezet. Internet al wat langer. Het is gewoon standaard kerstverlichting dat je overal kunt kopen.
Standaard, zoals in "LED verlichting made in China" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:12
translucent schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:51:
Standaard, zoals in "LED verlichting made in China" ?
Is er LED verlichting te koop die daar niet gemaakt is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Miyamoto schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:13:
Ben wel benieuwd naar je kerstverlichting :)
mwaoh als die hier woont kan ik het me voorstellen dat het stoort. maar anders denk ik dat het gelul is

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249065

Wanneer ik de 120 mbit niet haal dan roep ik altijd naar de rest van het gezin dat ze moeten kappen met het gebruik van de föhn en ander wijven spulletjes aangesloten op het stroomnet. Of zou het toch aan m'n Märklin treintjes liggen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

KPN medewerker hier, je telefoon mits direct aangesloten op EB en je WiFi mits direct afkomstig vanaf zouden niet door je kerstverlichting mogen worden beinvloed.

Komt helaas wel voor dat kerstverlichting tot storing op apparaten lijdt welke aangesloten zijn door middel van een DVS.

[ Voor 21% gewijzigd door True op 11-12-2013 15:55 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 17:56
fish schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:21:
[...]

mwaoh als die hier woont kan ik het me voorstellen dat het stoort. maar anders denk ik dat het gelul is
[video]
laat ik dat nou hier hebben ... niet storend hoor O-) :P
Pagina: 1