Advies voor zelfbouwen van PC

Pagina: 1
Acties:

• DfreakD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-11-2023
Hoi,

Ik wil zelf een computer gaan samenstellen en ik heb gisteren een tijd op dit forum rond gedwaald.
Mijn eisen voor de computer zijn:

- Alle nieuwste games op max settings kunnen spelen op 1080p (ik gebruik een 24" samsung 1920x1080)
- Een SSD voor besturingsysteem en sommige programma's

Daarnaast gebruik ik mijn PC vooral voor HD series en films kijken.
Mijn budget is rond de €900 maar als het nuttig is om iets meer uit te geven kan dat.

Ik heb het volgende lijstje samengesteld, ik ben nog niet zeker watvoor videokaart ik wil gebruiken daarvoor heb ik dit topic gestart: Videokaart advies nodig voor deze zelfbouw PC

Eigenlijk is mijn vraag redelijk simpel, heb ik als ik dit alles aanschaf incl een videokaart alle benodigdheden om de pc te bouwen?
Windows moet ik ook nog aanschaffen ik ben alleen nog opzoek waar dat goedkoop kan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 168,90€ 168,90
1ASRock H87 Pro4€ 69,49€ 69,49
1WD Green WD20EZRX, 2TB€ 75,50€ 75,50
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 76,30€ 76,30
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 59,95€ 59,95
1Seasonic M12II 620W€ 62,-€ 62,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 139,64€ 139,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 651,78

Alvast bedankt!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Is toch prima? Misschien de 520W variant voeding, zal toch voldoen single GPU zonder overclocking.

Enige wat je kan overwegen is je stock cpu koeler vervangen door een 3rd party geval, vooral voor de stilte onder load niet verkeerd. Voldoende keuze in die categorie.

En mocht je een dvd brandertje nog toevoegen zal je 1 extra sata kabeltje moeten hebben, Je krijgt er 2 bij je mobo (1 voor SSD, 1 voor HDD). Verder heb je niet meer nodig dan een schroevendraaier en een beetje gezond verstand ;)

• DfreakD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik heb in mijn huidige systeem nog een dvd brander die ik zou kunnen overzetten.

Welke koeler zou je aanraden? Of waar moet je vooral op letten? Daar heb ik totaal geen verstand van :P

• commondus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09-2025
DfreakD schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:36:
Ik heb in mijn huidige systeem nog een dvd brander die ik zou kunnen overzetten.

Welke koeler zou je aanraden? Of waar moet je vooral op letten? Daar heb ik totaal geen verstand van :P
Bij het kiezen van een koeler kijk ik altijd erg naar gebruikersreviews. Aangezien je een niet overklokbare pv gaat bouwen zou ik dus een stille cpu koeler zoeken. Ik zou zelf kijken naar koelers als Scythe Shuriken rev. b oid.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Shuriken / Big Shuriken, de modellen die juist bekend staan om een flinke geluidsproductie bij hoge load/toeren? Prima voor HTPCs etc, maar voor een 'normale' pc zou ik eerder denken aan:

pricewatch: Cooler Master Hyper T4
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Beide prima te noemen.

misschien zelfs:
pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo
pricewatch: DeepCool GammaXX 300
Ken deze zelf niet, maar als ik naar <20 euro kijk zie ik niet veel andere opties die mij zo 1-2-3 de moeite lijken.

eerste 2 zijn niet te dure en prima oplossingen, laatste 2 ken ik niet maar wellicht goede opties als je ze een beetje opzoekt?. Had onlangs de Mugen 4 PCGH gekocht/reviewed, en die is echt geheel stil, maar om voor een niet-OC opstelling nou bijna 40 euro uit te geven aan een koeler....

[ Voor 4% gewijzigd door Foritain op 10-12-2013 19:54 ]