• MisterUnicorn
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-08-2022
Hoi
Ik ben al een tijdje op zoek naar een deftige camera voor mijn youtube kanaal.
Al die "handige" features heb ik niet nodig.
Liefst dus zo simpel mogelijk.
De camera staat altijd op een statief in een bureau dus zoom en stabilisatie zijn niet belangrijk
Aangezien ik een andere microfoon gebruik maakt die ook niet veel uit.
Liefst zou ik kunnen filmen bij niet optimale lichtomstandigheden in minstens full hd aan 60fps.
Als ik rechtstreeks naar mijn pc kan opnemen zou dat super zijn. Een video out mag ook niet ontbreken.
Het belangrijkste is dus puur beeldkwaliteit.
Het internet helpt me niet echt bij dit dus hopelijk kan er iemand van jullie helpen :)

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:17

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Zonder budget is er geen inschatting te maken wat je wilt, een 100 euro compact, een 300 euro toffe compact, een 600 euro dslr, of een 20.000 euro RED camera...die laatste kan zeker fullHD en 60fps, dus vind ik tot nu toe de beste optie :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Een hele goede webcam misschien? Dat is sowieso het makkelijkste.

Ryzen 3600 - GTX1060

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 14:55
Wat voor spectaculaire dingen ga je doen, dat je 60fps denkt nodig te hebben?

The devil is in the details.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Ik zeg: GoPro 3 Black Edition als die 60fps bij 1080p heel belangrijk is. Daarnaast kun je ook gewoon zorgen voor iets meer licht als je een opname maakt bij je computer (lamp aan doen doet wonderen...).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Voor een vlog / youtube channel waarbij je vanaf je bureau filmpjes opneemt is het laatste wat je nodig hebt 60fps lijkt mij of zie ik het verkeerd. Je beperkt de keus wel aanzienlijk door te zeggen dat je 60fps op 1080p MOET hebben

• MisterUnicorn
Prijsgewijs had ik rond de €500 in gedachten. 60fps leek mij het makkelijkst voor achteraf te bewerken. Meer beeldjes maakt het makkelijk om en 24 goede uit te halen dacht ik. Heb echter geen flauw idee van deze dingen vandaar de vraag hier. 1080p is echter wel een minimum. Liefst 4k, ook al is dat nu nog niet echt de standaard. Kan je op zo een gopro deftige lenzen zetten ?

Verwijderd

Voor 500,- is genoeg mogelijk, dat is het eerste punt.

60fps heb je helemaal nergens voor nodig, tenzij je jezelf in slowmotion wilt afspelen. Als je uit die 60 frames 24 frames gaat halen, dan gaat je video er heel raar uitzien, plus om telkens de "goeie" 24 frames eruit te halen (per seconde) is echt enorm veel werk!

Gopro kan, is een goede camera in lowlight (vind ik), maar je kunt er geen andere lenzen op zetten.

Ga voor een goede handcam of systeemcamera. Iets als een panasonic lumix, waar je verschillende lenzen op kunt zetten en op die manier ook aan licht gevoeligheid kunt winnen. Ik zeg, verdiep je eens in de materie, dan kom je een heel eind!

Full HD is ruim voldoende (1080 i/p). Zeker omdat je 4K niet gaat zien in een zinnige framerate op een camera van onder de 500 euro. Daarnaast, je moet je ook realiseren dat youtube overal compressie overheen gooit wat ten koste gaat van je kwaliteit, maakt op zich niets uit .. maar zelfs het beste van het beste komt op youtube minder over.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 21:11 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 14:55
wotevajjjj schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:47:
Prijsgewijs had ik rond de €500 in gedachten. 60fps leek mij het makkelijkst voor achteraf te bewerken. Meer beeldjes maakt het makkelijk om en 24 goede uit te halen dacht ik. Heb echter geen flauw idee van deze dingen vandaar de vraag hier.
Uit een 60fps-video wil je geen beelden gaan halen. Dus de eis van 60fps is onzinnig, dus die zou ik laten varen.
1080p is echter wel een minimum. Liefst 4k, ook al is dat nu nog niet echt de standaard.
Waarom is 1080p het minimum? Omdat dat volgens horen zeggen het beste is, misschien? Je kennis reikt niet eens zo ver dat je het nut van 60fps weet, dus ik vraag me af in hoeverre je ook echt baat zou hebben van 4k.
Kan je op zo een gopro deftige lenzen zetten ?
Nee.

The devil is in the details.

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Wat betreft video zit je heel goed bij de Panasonic m43 camera's.

Van goedkoop naar duur:
Panasonic GF6, G6, GX7, GH3

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:17

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Een GH2 van panasonic (al dan niet 2e hands) is waar ik aan moet denken waar jij goed mee uit de voeten zou kunnen. Beeldkwaliteit is een sterk punt van de camera en de camera is erg populair met een reden voor video. Plus het is een camera waar je vrij snel redelijk mee uit de voeten kan, vind ik althans.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• MisterUnicorn
Allemaal al erg bedankt ! Die G6 lijkt me wel iets.
Ik heb ook wat verder gezocht en blijkt dat een Nikon D3200 de opvolger is van de D60(waarvoor ik al enkele lenzen heb liggen) Kan ik gewoon de D3200 body kopen en er mijn D60 lenzen opzetten ? ZIjn model AF-S VR DX, heb 18-55 en 50-200 liggen. Op die manier kan ik dan een lamp kopen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bij een vlog lijkt het me zinvol als je jezelf kunt zient tijdens het opnemen, dus een camera met een draaibaar scherm lijkt me handig?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Als je het geld over hebt voor de G6 zou ik deze zeker doen! (of gh2 tweedehands)

Zie eoshd:
http://www.eoshd.com/cont...c-g6-review-the-gh2-redux

• MisterUnicorn
Er staat dat die Panasonic geen live hdmi output doet ;( ik dacht een aparte monitor te gebruiken om te zien wat ik doe.

Verwijderd

Nikon d3200 is prima, houdt echter wel rekening met de lengte van video's die je kunt opnemen (max 20 min. als ik me niet vergis bij de d3200). Dit is sowieso een belangrijk punt bij video's opnemen met DSLR en ook systeemcamera's geloof ik.

Jezelf kunnen zien .. ach, je kunt hem ook handmatig scherpstellen en even wat proef video's draaien, vervolgens kom je er niet meer aan en klaar is Kees. Dit geld natuurlijk wel als je stil zit/staat en geen rare kunstjes gaat doen.

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-01 17:37
Hahaha, goed dat je hier een topic hebt aangemaakt!

60FPS is zoals vaker genoemd niet nodig, dit is alleen 'leuk' als je dingen in slowmotion wil filmen of je hebt keiharde actie ;)

Ik snap dat 1080P een vereiste is en lijkt me ook een goede keuze, echter lijkt me 4k niet helemaal nodig voor een vlog kanaal ;)

En wat misschien belangrijker is dan een goede camera is belichting, google maar even 3 punt's belichting, dit en hele goede en simpele opstelling en zal de kwaliteit van je filmpjes geheid verbeteren ;)
En een eventueel een losse externe microfoon kan ook wonderen doen.

En wat je dan nu het beste kan doen is gewoon op youtube zelf wat reviews kijken van een aantal camera's ;)

Overigens ben ik ook benieuwd welk kanaal we nu aan het helpen zijn?

Mvg Levi

[ Voor 21% gewijzigd door levik7 op 10-12-2013 22:39 ]

Verwijderd

wotevajjjj schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:11:
Allemaal al erg bedankt ! Die G6 lijkt me wel iets.
Ik heb ook wat verder gezocht en blijkt dat een Nikon D3200 de opvolger is van de D60(waarvoor ik al enkele lenzen heb liggen) Kan ik gewoon de D3200 body kopen en er mijn D60 lenzen opzetten ? ZIjn model AF-S VR DX, heb 18-55 en 50-200 liggen. Op die manier kan ik dan een lamp kopen.
Een D3100 filmt net zo leuk in HD en scheelt je wat geld. Kan je er ook nog een leuk lichtsterk lensje bij halen (voor filmen bij minder licht).

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 09:55

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ja dat laatste. Als je ruimte voor je bureau hebt koop je er een 50mm 1.8 of 35mm bij. Heb je lichtsterk, scherp en met 50mm enigszins intiem beeld!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Pagina: 1