Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bezwaar boete - onbestaande locatie

Pagina: 1
Acties:

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 01:02
Kreeg een brief van het CJIB met een boete van 227 euro voor het inhalen over een doorgetrokken streep. De locatie van de overtreding blijkt alleen niet te bestaan en komt ook niet in de buurt van een bestaand adres. Sterker nog, in heel de plaats/regio/provincie komt er niet zo'n straatnaam voor. Heb je kans van slagen of is Wet Mulder onverbiddelijk? Want je zou het vormfout kunnen noemen alhoewel het een fikse vormfout is.

Zijspoortje: wat ik me afvraag is dat ik de boete privé heb gekregen in plaats van op de zaak (want lease-auto). Maakt dat nog uit? In elk geval is mijn eerste vraag belangrijker. Los van de vraag of het feit gepleegd is vind ik het een nogal knullige fout van de diender. Hoe kan ik nu verifiëren of het waar is?

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Even crossposten om 't centraal te houden:
Willem schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:53:
Maar als die straat niet bestaat is dat toch op z'n minst vreemd te noemen? En ja, het was op de N210 tussen Bergambacht en Stolwijk. Even apart topic geopend, geen idee of het kans van slagen heeft: Bezwaar boete - onbestaande locatie
Wat heet 'niet bestaat'? De A10-West heet officieel A10-West, maar is op tal van kaarten nog terug te vinden als 'Einsteinweg'. De A4 heet op sommige stukken nog '(Nieuwe) Haagseweg' Het is vrij normaal dat wegen meerdere namen hebben. 1 daarvan is officieel, de rest is volksmond of oude naamgeving, maar of daarmee nu je belangen zijn geschaad?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Welk adres en waar dan?

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

uit andere topic:
Willem schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:34:
Overigens, op de beschikking staat 1) een verkeerd tijdstip (kan gebeuren), maar 2) een adres wat niet bestaat en wat ook helemaal niet in de buurt komt van een adres dat bestaat. Nu zijn de verschillende topics op verschillende fora niet echt duidelijk wat je daarmee kunt.

Het adres wat staat vermeld is Oude Spoorweg, Bergambacht, terwijl het ergens op de Provinciale weg was... Vormfouten onder Wet Mulder != boeiend?
en
Pooh schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:48:
[...]

Eh, op de N210? Dan is 'oude spoorweg' een stuk nauwkeuriger dan 'Provinciale weg', want met die 2e kan ook de N207 worden bedoeld. 'Oude spoorweg' is heel gebruikelijke naam daar, ook al is het formeel misschien niet de officiele, elke inwoner snapt wat je bedoelt.

[ Voor 27% gewijzigd door Pooh op 10-12-2013 17:10 ]

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Overigens haal ik mijn nummers door elkaar. 207 = oude spoorweg, 210 = provinciale weg. (En dat klopt met wat jij zegt, 207 = naar stolwijk = oude spoorweg)

Google maps en bing noemen ze allebei 'provinciale weg', maar tomtom en openstreetmaps noemen de 207 'oude spoorweg'.

vergelijk:
https://maps.google.com/m...+The+Netherlands&t=m&z=14

en

http://www.routes.tomtom....92&zoom=12&ui=8&map=basic en http://www.openstreetmap.org/#map=15/51.9332/4.7762

Ook google levert die naam nog regelmatig op, ook in officiele communicatie van de gemeente; https://www.google.com/#q...eg%22+bergambacht&start=0

[ Voor 71% gewijzigd door Pooh op 10-12-2013 17:43 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Nou dan zal het toch wel kloppen

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 01:02
Ah. Duidelijk(er) :) Kortom: balen en betalen!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 17:10

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En wat betreft eventueel boete voor je werkgever: njet.

Het klopt inderdaad dat werknemers niet verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor schade die zij veroorzaken tijdens het uitvoeren van hun werk - dus je zou kunnen vermoeden dat zo'n boete daar ook onder zou vallen. Maar je loopt tegen de uitzondering aan dat strafrechtelijke verantwoordelijkheid hiervan is uitgesloten. Dus als een werknemer een strafbaar feit begaat (zoals een verkeersovertreding), dan is de werknemer gewoon zelf aansprakelijk voor de daaruit voortvloeiende straf. Tenzij de overtreding in directe en expliciete opdracht van de werkgever is begaan...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Kun je in dat kader parkeerboetes (die vrijwel altijd een naheffingsaanslag parkeerbelasting zijn) wel doorschuiven naar je werkgever??

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt het altijd proberen lijkt me. De vraag is of het de moeite loont om daar met je werkgever voor in de clinch te gaan ;)

Overigens ken ik wel een geval waarbij een vriend van me binnen 3 kwartier van Breda in hartje centrum Venray moest zijn om iets voor een dealine in te leveren. Ging om miljoenen. Kreeg de BMW 7 van de baas mee met de mededeling: "Gaan met die banaan en de boetes zijn voor ons". Needless to say dat ie die BMW even lekker de sporen heeft gegeven ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 17:10

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar zelfs dan zou ik het wel onder de 50km/u te hard houden. De baas kan nog zo zeggen "boetes zijn voor ons", maar dat rijbewijs is toch echt van mij en die wil ik niet kwijt... ;)

Hoewel de situatie zich bij mij sowieso nooit voor zou doen. We hebben allemaal de "Code of Ethics" getekend waarin onder andere de verplichting staat om opdrachten te weigeren als die het overtreden van wetten of regels inhouden. Dus ik moet mijn baas een dikke vinger geven als hij zoiets aan mij zou vragen! :D

[ Voor 47% gewijzigd door Mx. Alba op 12-12-2013 15:41 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1