• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02 17:08
Ik vroeg me af wat op het moment de beste keuze is qua gebruiksgemak/kwaliteit/snelheid; een CI+ CAM 1.3 module óf een losse decoder zoals je die bij een Ziggo Abonnement krijgt.

Het wordt aangesloten op een Samsung UE50F6500, met Ziggo dus.
Ik wil gebruik kunnen maken van interactieve TV, maar of ik het veel ga gebruiken weet ik nog niet. Opnemen moet ook gewoon mogelijk zijn, maar is geen hoofdmoot, zal af en toe gebruikt worden. Heb wel een Synology NAS op m'n lijstje, dus als ik dat als opname medium kan gebruiken zou helemaal fijn zijn.

Laatste vraag; als het géén CI+ module wordt, dan kan ik toch prima een Duits/Frans model TV kopen? Of zitten daar nog andere nadelen aan? Neem aan dat het met een losse decoder icm ziggo wel werkt?

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-02 22:25
brentnl schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:06:
Ik vroeg me af wat op het moment de beste keuze is qua gebruiksgemak/kwaliteit/snelheid; een CI+ CAM 1.3 module óf een losse decoder zoals je die bij een Ziggo Abonnement krijgt.

Het wordt aangesloten op een Samsung UE50F6500, met Ziggo dus.
Ik wil gebruik kunnen maken van interactieve TV, maar of ik het veel ga gebruiken weet ik nog niet. Opnemen moet ook gewoon mogelijk zijn, maar is geen hoofdmoot, zal af en toe gebruikt worden. Heb wel een Synology NAS op m'n lijstje, dus als ik dat als opname medium kan gebruiken zou helemaal fijn zijn.

Laatste vraag; als het géén CI+ module wordt, dan kan ik toch prima een Duits/Frans model TV kopen? Of zitten daar nog andere nadelen aan? Neem aan dat het met een losse decoder icm ziggo wel werkt?
Je losse decoder zal ongetwijfeld werken.. Maar of Samsung Nederland je nog graag helpt met garantiekwesties is het tweede.. Daarbij zal je SmartTV omgeving mogelijk ook anders kunnen zijn..

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02 17:08
Schizo007nl schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:22:
[...]

Je losse decoder zal ongetwijfeld werken.. Maar of Samsung Nederland je nog graag helpt met garantiekwesties is het tweede.. Daarbij zal je SmartTV omgeving mogelijk ook anders kunnen zijn..
Van de site van samsung:
Wat moet ik doen als ik mijn product in het buitenland heb gekocht?

SAMSUNG Electronics Benelux ondersteunt een product dat in Europa is gekocht wanneer het een 'EU Bloc Warranty' heeft. Deze garantie is aanwezig waar aan de bovenkant van de kaart van de productgarantie duidelijk ' European Bloc' aangegeven is.

Als een product in een ander deel van de wereld gekocht is, zal SAMSUNG proberen de reparatie uit te voeren. SAMSUNG Electronics Benelux kan het resultaat hiervan niet garanderen.
Iemand die me meer kan vertellen over voor- nadelen CI+ / Losse Decoder?

Verwijderd

Bij cl+ maak je gebruik van de ontvang hardware en software van de tv,
die bij een moderne tv imo superieur is aan die van de losse decoder.

Voorbeeld
Navigatie door de zenders is veel beter uitgewerkt.
Teletext op de tv heeft geheugen voor paginas, navigeren gaat snel, op de losse decoder is het prut.
Ect.

Op je nas kan je niet opnemen btw,
Als je een harddisk op je tv aansluit, kan je opgenomen materiaal (zonder tv hacks) niet op een ander apparaat afspelen ivm copyrights ofzoiets.
Die zijn encrypted.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 00:07 ]

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-02 13:55
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:53:
Bij cl+ maak je gebruik van de ontvang hardware en software van de tv,
die bij een moderne tv imo superieur is aan die van de losse decoder.

Op je nas kan je niet opnemen btw,
Als je een harddisk op je tv aansluit, kan je opgenomen materiaal (zonder tv hacks) niet op een ander apparaat afspelen ivm copyrights ofzoiets.
Die zijn encrypted.
Wil je dat wel: verdiep je in de wereld van Linux ontvangers. Best eenvoudig in te stellen. Zelf een vu solo2. Zeeer snel apparaat, dankzij de dualcore 1300mhz mips cpu.

Edit: wel een duurdere oplossing. En de solo2 is niet geschikt voor kabeltje. Enkel satelliet.

[ Voor 7% gewijzigd door HBSVDK op 15-12-2013 00:44 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bij kennisen met een hd decoder van ziggo vond ik het slechter beeld dan de ingebouwde van de tv

Iperf

Pagina: 1