Webshop bevind videokaart niet defect *afgerond, ontevreden*

Pagina: 1
Acties:
  • 6.098 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 19:11
Hallo allen,

Ik was op zoek naar twee R9 280X's. Ik was vorige week al de hele week verschillende shops in de gaten aan't houden over de voorraad, maar niemand had iets. Afgelopen zaterdag had ineens Alternate er wel een paar. Dus ik gebeld, telefonisch 2 stuks gereserveerd, en ik ben toen naar Ridderkerk gereden (vanuit omg. Eindhoven), ik wilde ze graag dat weekend nog hebben. Dat ging allemaal prima.

Ik had het weekend onverwacht geen tijd meer om de kaarten te testen. Maandag heb ik er enkele uren aan besteed. Ik was begonnen met één kaart in mijn systeem. Bij volle belasting liep de kaart alleen niet lekker, ik kreeg regelmatig een Windows melding 'beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld'. Toen heb ik een FurMark burn-in test gedaan, en daar zag ik binnen enkele minuten al geregeld artifacts op m'n scherm. Leek me foute boel dus.
Voor de volledigheid had ik de andere kaart erin gedaan (ik had er twee gekocht) in plaats van de eerste, ook FurMark gedraaid, en die werkte perfect. Ook viel me op dat de tweede kaart 6-7 graden koeler bleef dan de eerste, onder exact dezelfde omstandigheden.

Het leek mij redelijk af zo, die videokaart was gewoon niet lekker. Omdat ik geen zin had om 3-4 dagen kwijt te zijn aan op en neer gestuur, had ik vanochtend gebeld en het verhaal uitgelegd. De telefonist zei dat als ik naar Alternate zou komen dat ze het ter plekke zouden testen en dat ik dan hoogstwaarschijnlijk weer een nieuwe kreeg.
Dus ik weer naar Alternate, 80 km en 45 min verder, verhaal weer uitgelegd aan de technicus, en hij ging 'm dus testen. Een half uur later komt hij terug dat ze het defect niet hebben kunnen constateren, en dat ze hem willen innemen om verder te testen.

Aangezien ik niet zo veel heb aan een GPU die het niet goed doet ben ik hier maar mee akkoord gegaan, maar ik zit alvast even vooruit te denken: Het zou me niets verbazen als ze morgen bellen of een mail sturen dat ze het defect nog steeds niet kunnen vinden.

De vraag is dan: Wat kan ik dan? Hij doet het in mijn systeem níet goed. En precies hetzelfde type kaart, gekocht bij dezelfde winkel, op dezelfde dag, dezelfde tijd, dezelfde order, doet het wel. Ik loop nu wel een beetje voor op de feiten want voor 't zelfde geld vinden ze het probleem wel, maar het zou me niets verbazen als het niet zo is. En ik wil voorkomen dat ze me dalijk deze kaart gewoon weer retourneren en dat ik met een kaart zit waar ik niet zo veel mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-10 20:09
Je zou contact kunnen opnemen met de fabrikant waar je de problemen omschrijft, als zij dan zeggen dat de kaart niet goed is dan kan je dat naar alternate sturen. Maar eerst zou ik gewoon afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Anders gewoon met jouw volledige system naar hun toe rijden, dan kunnen ze daarin constateren dat de ene het wel doet en de andere niet. Lijkt mij dat je dan best een deal kunt sluiten om de kaarten om te wisselen. Alternate is niet de lastigste winkel volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Ja hoor, heb je 'm al. Ik krijg nu dit mailtje van Alternate:

"Geachte heer xxxxxxx,

Hierbij meld ik u dat uw videokaart bij ons geen defecten heeft vertoond. Deze is officieel door de Technische Dienst als niet defect getest. Wij kunnen u de kaart toesturen zoals afgesproken aan de balie.
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:56
Gebeurd toch wel vaker dat 2 dezelfde kaarten toch 5 graden verschil hebben tussen elkaar ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Dat is mijn grootste zorg ook niet, het gaat er mij om dat Windows af en toe zegt dat de beeldschermstuurprogramma's niet werken en hersteld zijn (waardoor het hele systeem dus even hangt), en dat hij bij een burn in test van FurMark artifacts vertoont. en dat de andere kaart dat dus niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 18:06
Dat gebeurt zeer vaak, heeft te maken met de ASIC kwaliteit van een GPU. Je kan deze ASIC waarde vinden als je GPU-Z op de titelbar rechtermuisknop klikt.

Maargoed, mij lijkt het dat de voltage vanuit fabriek niet goed is ingesteld.

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Sta nu op het punt om het volgende te sturen, is dat beetje ok?

Beste xxx,

Ik kan hier niet mee akkoord gaan. Ik zal het hele verhaaltje nog even kort resumeren. Ik heb afgelopen zaterdag twee kaarten bij jullie gekocht. Hetzelfde merk, type, gekocht op dezelfde dag, dezelfde order. Ook het moederbord wat ik ervoor gebruik, heb ik bij jullie vandaan. De harddisk betreft een redelijk simpele 500GB Sata schijf, de processor een AMD 2.4Ghz single core, 4GB DDR3-1066mhz RAM, en een 700W gold certified Coolermaster voeding.
We noemen de videokaarten even kaart A en kaart B.

Ik was begonnen met alleen kaart A in mijn systeem. Tijdens zware belastingen van de GPU merkte ik dat het beeld af en toe vast hing, en had ik het vermoeden dat ik ook af en toe artifacts zag, maar omdat dit maar een fractie van een seconde duurt, kon ik dat toen nog niet met zekerheid zeggen. Wel gaf af en toe Windows aan dat de beeldscherm stuurprogramma's niet meer reageerden en hersteld zijn. Om nu specifiek zeker te weten dat het de GPU was en niet een ander onderdeel, heb ik FurMark gedraaid, en er goed op gelet, en binnen enkele minuten zag ik al artifacts.

Om er zeker van te zijn heb ik kaart A omgewisseld voor kaart B (nogmaals, exact hetzelfde merk + type, niet dat dat uit hoeft te maken maargoed), en weer FurMark burn-in test gedaan, uiteraard met dezelfde settings. Na 15 minuten waren er nog steeds geen problemen. Wat me daarnaast opviel is dat deze kaart 6-7 graden koeler bleef onder exact dezelfde omstandigheden.

Ik kan dan ook niet anders concluderen dan dat kaart A in mijn systeem niet goed werkt. Het feit dat kaart B wél goed in mijn systeem werkt, toont aan dat het niet aan mijn systeem ligt.
Het feit dat kaart A het in uw test systeem wel doet, vind ik dan ook vreemd. Maar u kunt zich voorstellen dat ik het niet accepteer dat een videokaart van meer dan €300 niet goed werkt.

Aan de andere kant, als u er zo zeker van bent dat de kaart 100% perfect werkt, wat is dan het probleem van hem omruilen voor een ander exemplaar (wat mij betreft van een ander merk)? Hij is voor zover ik weet helemaal compleet, zelfs de afdekkapjes van de DVI poort enz. zitten er nog bij.

Ik hoor graag van u.

Groeten,
David.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 17:16
Als hij niet defect bevonden is, en je niet tevreden bent over de prestatie en het product compleet is.
Wat let je om je te beroepen op koop op afstand?

EDIT: zie net dat je ze bent gaan ophalen, volgens mij vervalt je recht op koop op afstand dan
EDIT 2: nvm, volgens consumentebond geldt het gewoon nog http://www.consuwijzer.nl...fstand-ophalen-afhaalpunt

[ Voor 50% gewijzigd door Brackpc op 10-12-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
... wet koop op afstand ...

vervolgens andere kaart aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 16:50
Ik zou in jouw geval aanspraak maken op de wet "koop op afstand", waarin je zonder opgaaf van reden binnen 7 werkdagen mag afzien van je koop, en je geld retour moet krijgen. Zie http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand

Ik begrijp dat je graag gelijk wilt krijgen van Alternate, maar ik ben bang dat je wederom hetzelfde antwoord zult krijgen.

edit: Er zijn meer mensen met dit idee zie ik :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:40
Kan dat wel, hij zegt dat ie ze heeft opgehaald. En dus niet online heeft besteld en laten bezorgen?!?!
Dan geldt die wet toch niet? :/

[ Voor 14% gewijzigd door Aardwolf op 10-12-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Zie mijn eerste post: ... "Afgelopen zaterdag had ineens Alternate er wel een paar. Dus ik gebeld, telefonisch 2 stuks gereserveerd, en ik ben toen naar Ridderkerk gereden (vanuit omg. Eindhoven), ik wilde ze graag dat weekend nog hebben" ...

Hier is dus geen sprake van koop op afstand, immers ik heb ze telefonisch besteld/gereserveerd en zelf opgehaald en daar met pin betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
Daffie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:14:
Zie mijn eerste post: ... "Afgelopen zaterdag had ineens Alternate er wel een paar. Dus ik gebeld, telefonisch 2 stuks gereserveerd, en ik ben toen naar Ridderkerk gereden (vanuit omg. Eindhoven), ik wilde ze graag dat weekend nog hebben" ...

Hier is dus geen sprake van koop op afstand, immers ik heb ze telefonisch besteld/gereserveerd en zelf opgehaald en daar met pin betaald.
zie mijn edit van vorige post:

http://www.consuwijzer.nl...fstand-ophalen-afhaalpunt
Wat volgens de wet telt is dat de overeenkomst 'op afstand' is gesloten. Dit betekent dat u voor of tijdens het sluiten van de overeenkomst niet bij de verkoper aanwezig mag zijn
Enige wat het dus kan tegenhouden is het feit dat je het daar gepint hebt. Is het pinnen het voltooien van de vereenkosmt of het reserveren per teleofon.

[ Voor 21% gewijzigd door Brackpc op 10-12-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Hmm.... Tsja, telefonisch reserveren is inderdaad een vorm van 'koop op afstand'. Het is dan weliswaar geen 'afhaalpunt' (waar op die website expliciet over word geschreven), maar een 'winkel', maar dat maakt niet uit dus?

In dat geval stuur ik gewoon dit mailtje. Misschien zijn ze coulant en willen ze hem wisselen, zo niet dan beroep ik mij idd op de wet koop op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:40
Maar kan je ze niet nog eens testen?

Bijv. wat gebeurt er als je alleen draait met de betreffende kaart onder load?
Wat gebeurt er als je de kaarten omwisselt van slot?
Etc

Ik bedoel, is het echt de kaart of is het een brakke driver, een brakke psu, een brak slot/mobo, te weinig voltage op 1 kaart? kan allemaal...

[ Voor 28% gewijzigd door Aardwolf op 10-12-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik zou in ieder geval niet die lange mail versturen, maar dan direct verzoeken om de kaart om te ruilen.
De kaart is niet defect bevonden, mooi, dan kunnen zij hem gewoon opnieuw verkopen ;)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
@marcel87: Ja, ik kan nu wel een heleboel gaan troubleshooten, ik zou hem ook eens in mijn hoofd systeem kunnen doen enzo, maar los van het feit dat ik dan eerst weer moet wachten tot hij thuis is heb ik daar eerlijk gezegd helemaal geen zin in... En niet omdat ik lui ben maar omdat ik hier zó moe van word. Dat ik dan weer 5-6-7 uur mag besteden aan van alles testen omdat zij zo kort door de bocht concluderen dat het niet aan de GPU ligt.

@BackSlash: Het punt is alleen dat als ik nu al alle ankers in 't zand gooi, dat zij dat waarschijnlijk ook gaan doen en dat het dan een giga-lang welles-nietes spelletje word, ben ik bang.

[ Voor 18% gewijzigd door Daffie op 10-12-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

marcel87 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:14:
Kan dat wel, hij zegt dat ie ze heeft opgehaald. En dus niet online heeft besteld en laten bezorgen?!?!
Dan geldt die wet toch niet? :/
Zolang de overeenkomst online is afgesloten doet afhalen in de winkel niets af aan je rechten.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
@Gunner: Is niet online geweest, maar telefonisch. Maargoed, valt nog steeds onder koop op afstand lijkt me, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-10 19:25
Daffie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:18:
@marcel87: Ja, ik kan nu wel een heleboel gaan troubleshooten, ik zou hem ook eens in mijn hoofd systeem kunnen doen enzo, maar los van het feit dat ik dan eerst weer moet wachten tot hij thuis is heb ik daar eerlijk gezegd helemaal geen zin in... En niet omdat ik lui ben maar omdat ik hier zó moe van word. Dat ik dan weer 5-6-7 uur mag besteden aan van alles testen omdat zij zo kort door de bocht concluderen dat het niet aan de GPU ligt.

@BackSlash: Het punt is alleen dat als ik nu al alle ankers in 't zand gooi, dat zij dat waarschijnlijk ook gaan doen en dat het dan een giga-lang welles-nietes spelletje word, ben ik bang.
Laat dat soort "grappige" opmerkingen maar achterwege

Maar het feit is ik had niks gezegt over defect wat ik eerder zij ik had gewoon gezegt Ik wil graag een ander model ben niet tevreden over deze smoes smoes smoes

Telefonish is ook koop op afstand ophalen of niet

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 10-12-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
Daffie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:20:
@Gunner: Is niet online geweest, maar telefonisch. Maargoed, valt nog steeds onder koop op afstand lijkt me, toch?
telefonisch is inderdaad op afstand
zie:
http://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
@bumtroll: Tsja, als ik van te voren had geweten dat ze zo dwars gingen doen dan had ik dat ook wel gedaan, maar ik was een beetje gewend aan de service van 4Launch, MyCom, CD-ROM land enzo (wat dus blijkbaar veel hoger ligt dan gemiddeld), want bij die winkels krijg je wel gewoon meteen een andere als je zegt dat hij het niet goed doet... Daar hoef je niet zo flauw te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
@Brackpc: Ik las het.. Maar ik lees nu weer hier: http://www.consuwijzer.nl...itproberen-en-terugsturen

Dat je hem dus niet mag 'gebruiken' :S. En aangezien ik hem wel uit de verpakking heb gehad en in mijn PC heb gehad enzo, is hij dus wel gebruikt. Dus als ze moeilijk willen doen gooien ze het waarschijnlijk gewoon daar op en dan heb ik alsnog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumtroll
Daffie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:21:
@bumtroll: Tsja, als ik van te voren had geweten dat ze zo dwars gingen doen dan had ik dat ook wel gedaan, maar ik was een beetje gewend aan de service van 4Launch, MyCom, CD-ROM land enzo (wat dus blijkbaar veel hoger ligt dan gemiddeld), want bij die winkels krijg je wel gewoon meteen een andere als je zegt dat hij het niet goed doet... Daar hoef je niet zo flauw te spelen.
Ook dit willen we niet zien

Altijd lekker simple niet tevreden ik wil een ander hier is de bon suc6

Voorbeeld klantenservice van een Isp als je je voordoet als iemand die iets weet krijg je nooit hulp

Doe je voor als iemand die niks weet is het meestal snel opgelost;)

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 10-12-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

"Ja hallo, ik heb deze kaart vorige week gekocht, deze wil ik graag ruilen, hij bevalt niet". Klaar?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
Aan de andere kant, ik had hetzelfde met mijn 2 hd 7970's van Alternate, 1 daarvan ging na enkele dagen defect. (echter wel makkelijker vast te stellen probleem, deze ging gewoon direct vast zodra de 3d modus aan ging)

binnen 3 dagen nieuwe 7970 binnen, ik heb op exact dezelfde wijze als jij getest.

Denk dat ze gewoon niet goed de kaart getest hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Garyu schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:23:
"Ja hallo, ik heb deze kaart vorige week gekocht, deze wil ik graag ruilen, hij bevalt niet". Klaar?
Precies. Laat de discussie "defect ja of nee" achterwege, en gewoon retourneren die kaart.
Dan zie je wanneer je je geld weer hebt wel waar je die 2e kaart vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
@bumtroll: Die ga ik onthouden, maargoe, nu een beetje te laat voor :S

@Garyu: Ik denk dat ze inmiddels al wel in hun systeem hebben vastgelegd dat het een product betreft die ik al eerder heb aangemeld als zijnde defect.

Alle 'had ik maar'- scenarios zijn leuk voor een volgende keer (áls die er al komt bij Alternate), maar ik zit even te kijken wat nu het handigste is:

1. Die mail sturen die hier boven staat, en dus mikken op coulance
2. Beroepen op koop op afstand, waar wel wat haken en ogen aan zitten aangezien het product wel gebruikt is. Daarnaast zullen zij vanaf dat moment waarschijnlijk ook 100% dwars gaan liggen en elke kans aangrijpen om deze wet af te schuiven.
3. ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daffie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:23:
@Brackpc: Ik las het.. Maar ik lees nu weer hier: http://www.consuwijzer.nl...itproberen-en-terugsturen

Dat je hem dus niet mag 'gebruiken' :S. En aangezien ik hem wel uit de verpakking heb gehad en in mijn PC heb gehad enzo, is hij dus wel gebruikt. Dus als ze moeilijk willen doen gooien ze het waarschijnlijk gewoon daar op en dan heb ik alsnog niks.
Je trekt al een paar keer onjuiste conclusies tav de Wet Koop op Afstand. Misschien is het zinnig je even eerst in te lezen ;)
Sticky: Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie - Koop op afstand

Uitproberen != gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
@Floppus: Thanks voor de link. Het is in dit geval dus redelijk 'veilig' om het op koop op afstand te gooien? Het gaat dan waarschijnlijk wel een hoop gemekker worden want dat vinden zij natuurlijk niet leuk, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

Maar weet je zeker dat je kaart wel kapot is? Een voeding in slechte conditie kan deze problemen ook veroorzaken. Ik heb een 2000khash mining rig gehad met dezelfde problemen, later bleek de voeding de oorzaak te zijn en zijn kabels. Die begonnen te smelten rondom te stekkers, en het probleem kwam pas na dagen boven drijven.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
Zelfs als ze lastig zouden gaan doen om het feit dat je de kaart gebruikt hebt:
Mocht het product in de tussentijd zijn gebruikt, beschadigd zijn geraakt, u de originele verpakking en/of accessoires hebben weggegooid of verloren, of op andere wijze het product onbruikbaar hebben gemaakt dan geldt het volgende: u mag het product wel retourneren maar dan heeft u geen recht meer op de totale aanschaf waarde. Het product is namelijk niet meer als nieuw te verkopen. Hierdoor bent u verplicht de waardevermindering te compenseren.
Dat zijn hun eigen voorwaarden. Dan zou het je wel wat gaan kosten (kan niet veel zijn aangezien alles nog voorhanden is en eigenlijk in nieuwstaat), maar dan kan je tenminste een nieuwe halen.

Neemt niet weg dat ik van mening ben dat je gewoon recht hebt op een werkende kaart zonder extra kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:42
Daffie, begrijp ik goed dat je ook niet met je systeem die kant op zou willen rijden om het issue te laten zien?

Want dan lijkt me het gooien op koop op afstand de enige oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
@fynrd1: Klinkt plausibel, maar dat verklaart toch niet waarom exact dezelfde setup het bij de andere kaart wel perfect doet?

@Brackpc: Ik denk dat dat de voorwaarden zijn indien er geen sprake is van koop op afstand (?)

@ECifti: Wil ik op zich wel doen... Alleen dat kost me dan dus wéér een uur of 3 en 160km aan brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005

Perkouw

Moderator General Chat
Daffie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:28:
@Floppus: Thanks voor de link. Het is in dit geval dus redelijk 'veilig' om het op koop op afstand te gooien? Het gaat dan waarschijnlijk wel een hoop gemekker worden want dat vinden zij natuurlijk niet leuk, maargoed.
Mogelijk dat ze dan iets van onderzoekskosten in rekening gaan brengen omdat je de kaart door hen hebt laten controleren. Die kans is natuurlijk aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of ze het leuk vinden is niet zo relevant natuurlijk. Wel kan je je afvragen of ze kunnen stellen dat je bij ontbinden ook beide exemplaren weer moet inleveren.

Maar als ik het zo zie, ben je al met allerlei scenario's bezig; bel gewoon op en stel ze de vraag hoe ze denken te verklaren dat als je 2 kaarten koopt de ene het prima doet in dat systeem en de andere niet.
Zaken als voeding, software en compatibiliteit mogen het dus niet zijn. Het is niet of je voor de grap een RMA aanvraagt. Oftewel, geef aan de telefoon aan dat je niet akkoord gaat met hun constatering.

Als ze dan weigeren kan je altijd nog zeggen dat je de koop dan wil ontbinden. Moet je wel even voor jezelf overwegen of je telefonisch inderdaad een reservering hebt gedaan zonder verplichtingen (omdat je bv in de winkel uiteindelijk de beslissing wilde nemen), of dat je het concreet gekocht hebt.). In het eerste geval had je ook gewoon de mogelijkheid het in de winkel te evalueren zoals normaal en dan pas te besluiten de overeenkomst te sluiten - en dan geldt koop op afstand dus weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
Daffie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:33:

@ECifti: Wil ik op zich wel doen... Alleen dat kost me dan dus wéér een uur of 3 en 160km aan brandstof.
Dan leg je dat toch mooi uit. Ik heb er nu al 4 uur aan besteed. Maar omdat ik niet de moeilijkste ben wil ik nog wel een keer rijden zodat we het probleem samen kunnen constateren Dit maar dan netjes uitgeschreven.

Weet je al wat je gaat doen als het nu ineens gaat werken? Of is dat geen optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
@daffie
dat zijn juist hun voorwaarden voor koop op afstand. Zie: http://www.alternate.nl/h...p.html?docId=16&faqId=458

Verder, eens met Floppus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Daffie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:33:
@fynrd1: Klinkt plausibel, maar dat verklaart toch niet waarom exact dezelfde setup het bij de andere kaart wel perfect doet?
Bij mij was het ook eerst één kaart, die steeds vaker begon uit te vallen, later volgden de anderen. Maar om het uit te sluiten, zou je even je neus moeten gebruiken tijdens het draaien. Misschien, maar ik hoop het niet voor je, ruik je "stroom". Optisch kan je het ook controleren door de kabels en de stekkertjes op de psu en gpu te controleren, het kan zijn dat deze verkleurd zijn. Aan de andere kant lees ik de laatste maand eigenlijk opvallend veel berichten over de 280X en de 7970, die artifacten vertonen, maar dat kan ook komen dat er steeds meer mensen zo'n kaart hebben aangeschaft. Je zou eventueel Alternate ook kunnen vragen wat voor testmethode zij hebben gehanteerd. Doet je kaart overigens hetzelfde met lagere clocks? Furmark is overigens helemaal geen betrouwbare testmethode, heb hier ergens een kapotte 295gtx liggen die uren lang furmark kan draaien maar toch echt kapot is. Persoonlijk gebruik ik 3Dmark06 en hoger om de stabiliteit van een kaart te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Draai anders die test nog eens en film het gebeuren? Zo kun je toch twee filmpjes sturen met de slechte en goede kaart.

Wel eens meer dingen op gestuurd en daar gewoon foto's bij gedaan van memtest86+ (het was toen geheugen).

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumtroll
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:59:
Draai anders die test nog eens en film het gebeuren? Zo kun je toch twee filmpjes sturen met de slechte en goede kaart.

Wel eens meer dingen op gestuurd en daar gewoon foto's bij gedaan van memtest86+ (het was toen geheugen).
gaat moeilijk denk als 1 kaart al bij alternate is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
@Perkouw: Die onderzoekskosten neem ik dan wel voor lief

@Floppus: Ik heb ze telefonisch gereserveerd. Ik moest m'n klantnummer opgeven en de telefonist heeft er een order van gemaakt. Ik heb het in de winkel/afhaalbalie met PIN betaald. Dus of het een concrete koop was weet ik niet, ik had inderdaad ter plekke alsnog kunnen besluiten om het niet te doen. Wat betreft je stelling 'In het eerste geval had je ook gewoon de mogelijkheid het in de winkel te evalueren zoals normaal', gaat dat ook op bij een videokaart? Ik kan door er alleen naar te kijken toch niet beoordelen of hij me bevalt, bijvoorbeeld op het gebied van geluidsproductie, warmteafgifte, snelheid, etc. Dan zou ik hem toch echt in een systeem moeten zetten.
Als ik een AA batterij zou kopen, kan ik toch ook niet beoordelen of hij werkt door er alleen naar te kijken? Even simpel voorbeeld maar je snapt denk ik wat ik bedoel.

@fynrd1: De defecte GPU vertoonde binnen 10 minuten al kuren. Indien jouw theorie klopt dan zou mijn voeding dus binnen 10 minuten schade moeten hebben toegebracht. De werkende GPU gaf na 15-20 minuten nog geen artifacts o.i.d. Dus tenzij de voeding er ineens erg z'n tijd voor nam denk ik niet dat het dat is. Thanks voor het meedenken though

@Sc0rPi0N: Heb ik gedaan, en heb ook aangeboden om het te laten zien, maar daar wilden ze niks van weten. Ik zal het anders een op youtube zetten en hier een linkje neer zetten.

Ik ga ze nu in ieder geval maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Daffie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:07:
@Sc0rPi0N: Heb ik gedaan, en heb ook aangeboden om het te laten zien, maar daar wilden ze niks van weten. Ik zal het anders een op youtube zetten en hier een linkje neer zetten.

Ik ga ze nu in ieder geval maar even bellen.
Raar, komt in mijn ogen over als de klant niet serieus nemen.
En wat testen ze ? Hangen ze hem in een systeem en starten ze alleen windows op ? Mag hopen van niet.

Maar inderdaad even bellen en wmb zet je hem op youtube.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een order van is gemaakt, dan is dat een overeenkomst geweest, en geldt koop op afstand dus.

Het gaat niet om het kunnen bekijken alleen; het gaat om ter plekke advies kunnen krijgen, een demo-systeem dat draait kunnen proberen, etc. Koop op afstand is met de intentie bedacht dat mensen ook bij koop op afstand dingen kunnen proberen die in winkels te proberen zijn. In praktijk gaan de rechten zelfs nog iets verder dan wat de meeste winkels je toestaan in de winkel te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Net contact gehad, de mevrouw zegt iets in de trant van 'de fabrikant stelt test procedures op en daar testen wij ook op, als hij bij die testprocedures geen fouten vertoont dan kunnen wij ook niks meer betekeken'
Heb toen gevraagd of het niet mogelijk was om hem dan gewoon om te wisselen voor een ander exemplaar, aangezien hij het volgens hun maatstaven blijkbaar goed doet. En daar moest ze even contact over opnemen met iemand anders, dat hoor ik nog...

Mocht dat ook niet lukken dan gooi ik het op koop op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Ik heb alvast het filmpje geupload van de kaart die artifacts vertoon. (Helaas) hield hij zich dit keer redelijk rustig, maar op 17 seconden zie je 'm een keer.

Artifacts. op 17 sec, en op 20 sec nog een kleintje:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oEEGxw9crlE&feature=youtu.be]

Temps van eerste (defecte) kaart:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=kT5zzZOHvbs]

Temps van tweede (werkende) kaart:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6feE73fBEo4]

[ Voor 51% gewijzigd door Daffie op 10-12-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-10 00:27
Ze mogen geen onderzoekskosten terugvragen. Zie link.
http://www.consumentenbon...on-huis/kopen-op-afstand/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10 14:57
Haha
Na dit gezien te hebben koop ik niet meer bij alternate

@Daffie heb je al atwoord teruggehad

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Nee, nog geen antwoord gehad, verwacht ik vandaag ook niet meer te krijgen.
Als ze morgen bellen en ze willen hem wel omruilen dan vind ik dat prima, laat ze 'm maar opsturen.
Maar ik verwacht eerlijk gezegd dat ze dat niet gaan doen, en als dat het geval is zeg ik ook gewoon meteen aan de telefoon tegen ze dat ze me dan de dag erna (donderdag) daar kunnen verwachten en dat ik hem op grond van wet koop op afstand kom terug brengen - allebei.
Dus dan hebben ze de keuze, of ze ruilen 'm om, dan hebben ze er nog steeds gewoon twee gekocht (immers die ene kaart werkt volgens hun gewoon dus die kunnen ze weer verkopen), of ze doen dat niet en dan krijgen ze twee producten terug en zijn ze een klant kwijt.

Ik zie ze nog wel alsnog er voor kiezen om hem niet om te ruilen, maar dan ga ik er donderdag ook gewoon heen en breng ik ze allebei terug. Ik weet alleen niet of ze dan mogen zeggen dat ze het geld binnen 3 miljoen jaar terug storten op mijn rekening, of dat ze het gewoon terug moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 18:03

Zenix

BOE!

Ik heb dit ook keer gehad met Alternate maar dan met geluidskaart.
Heb hem 3x opgestuurd en duidelijk vermeld wat er mis was, zelfs bij tweede keer link van het probleem wat werd aangegeven door fabrikant meegestuurd. De derde keer heb ik gezegd dat ze hem maar moeten opsturen naar fabrikant en die zei dat hij defect was. Mijn geluidskaart was niet meer leverbaar en toen boden ze 50 euro ( geluidskaart jaar oud en was 120 euro ) dat ze dat durfden voor te stellen... Uiteindelijk heb ik meer voor gehad dan die 50 euro maar koop er nooit meer wat.

Begrijp dus het dus volledig en wens je succes ermee. Vooral hun blijven mailen en en onder druk zetten doormiddel van social media, anders schiet het niet op want het is een logge organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 20:41
Furmark is een GPU killer....
Daar gaat je kaart gewoon aan kapot als je dat te vaak draait :/

Je kunt beter testen met 3Dmark, 3Dmark 11 en 3Dmark Vantage.
Ik had pas een defecte 7970 en die deed het bij het ene spel perfect en het andere niet.
De symptomen verschilde per spel wat ik vreemd vond en er waren geen artifacts....

Bij 3Dmark Vantage klapte de defecte kaart er direct uit.
Ik heb dit ook aan de verkopende partij gemeld en deze hebben het zelf ook kunnen testen en dit ook bevestigd. Vervolgens kreeg ik zonder problemen een nieuwe kaart.
(Dit was niet Alternate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Zojuist heeft dezelfde kerel me gebeld die de GPU ook in ontvangst nam deze middag.
Blijkbaar is er een miscommunicatie geweest. Toen ik vertrokken was bij Alternate en ze hem uitvoerig gingen testen, kreeg ik een paar uur later een mail dat er dus niks gevonden zou zijn, echter dit was een misverstand. Alternate had me naar eigen zeggen rond 15.00 al geprobeerd te bellen om dit te vertellen maar kregen toen geen gehoor. Zojuist belde hij nog een keer om dus te zeggen dat ze wel het defect geconstateerd hebben. Ik mocht hem omruilen voor een ander exemplaar, helaas hebben ze de Gigabyte niet meer op voorraad dus moest ik kiezen voor MSI of ASUS. Aan een round-up op tomshardware te zien deed de ASUS het toch nét wat beter dus heb voor die gekozen.

Heb er meteen bij verteld dat ik wel het liefst twee dezelfde kaarten heb, dus of het mogelijk was om de andere Gigabyte die ik nog heb, ook meteen om te ruilen voor een ASUS, en dit was geen probleem, mits de kaart gewoon goed werkte en compleet was, dat zouden ze dan ook even checken).
Ten slotte wilden ze als goed gebaar een voucher cadeau doen van die nieuwe Splinter Cell game.

Al met al uiteindelijk toch wel goed opgelost, denk ik. Ik had het liefst weer een Gigabyte gehad maargoed dat is nu niet anders, en de ASUSen schijnen toch net wat stiller te zijn en iets beter te koelen. Dus voor mij helemaal prima.

Bedankt voor alle input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 23:35
Goed om te lezen dat het netjes is opgelost _/-\o_
Tjonge jonge, we spraken te vroeg toch niet netjes opgelost |:(

[ Voor 41% gewijzigd door Puch-Maxi op 13-12-2013 16:15 . Reden: Dusss ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Daffie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:18:
Zojuist heeft dezelfde kerel me gebeld die de GPU ook in ontvangst nam deze middag.
Blijkbaar is er een miscommunicatie geweest. Toen ik vertrokken was bij Alternate en ze hem uitvoerig gingen testen, kreeg ik een paar uur later een mail dat er dus niks gevonden zou zijn, echter dit was een misverstand. Alternate had me naar eigen zeggen rond 15.00 al geprobeerd te bellen om dit te vertellen maar kregen toen geen gehoor. Zojuist belde hij nog een keer om dus te zeggen dat ze wel het defect geconstateerd hebben. Ik mocht hem omruilen voor een ander exemplaar, helaas hebben ze de Gigabyte niet meer op voorraad dus moest ik kiezen voor MSI of ASUS. Aan een round-up op tomshardware te zien deed de ASUS het toch nét wat beter dus heb voor die gekozen.

Heb er meteen bij verteld dat ik wel het liefst twee dezelfde kaarten heb, dus of het mogelijk was om de andere Gigabyte die ik nog heb, ook meteen om te ruilen voor een ASUS, en dit was geen probleem, mits de kaart gewoon goed werkte en compleet was, dat zouden ze dan ook even checken).
Ten slotte wilden ze als goed gebaar een voucher cadeau doen van die nieuwe Splinter Cell game.

Al met al uiteindelijk toch wel goed opgelost, denk ik. Ik had het liefst weer een Gigabyte gehad maargoed dat is nu niet anders, en de ASUSen schijnen toch net wat stiller te zijn en iets beter te koelen. Dus voor mij helemaal prima.

Bedankt voor alle input.
Mooi opgelost, al heb ik het idee dat ze van dit topic vat gekregen hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie001
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 22:19
Al zouden ze lucht hebben gekregen van dit topic, dan nog zou ik het een mooi gebaar vinden als je de topictitel zou aanpassen met opgelost erbij ofzo. Staat op moment van schrijven met huidige titel toch wat negatief op de frontpage.

En nee, ik heb geen enkele belangen met alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Goede tip Eddie, ik zal even een modje schoppen, want voor zover ik weet kan ik dat zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daar kun je een TR voor maken. Ik heb de topictitel aangepast met een *opgelost* :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanHetEendje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:04
Maand geleden had ik een zelfde soort probleem met een product bij Alternate. Mijn externe USB3.0 schijf deed het alleen op usb2.0 snelheid, maar door hun 'tests' is dit niet gebleken en ik kreeg gewoon de defecte behuizing weer terug.
Gelukkig ging 2 weken later de aansluiting stuk (Puur toeval in mijn voordeel) dus kon ik hem nog eens opsturen en kreeg ik wel een nieuwe.

Maarja nog steeds vreemd natuurlijk dat ze hem eerst wel 'getest' hadden en niks hadden gevonden, terwijl er duidelijk wat mis mee was. En nu een soortgelijk probleem met jouw videokaart. Vreemde vorm van zaken doen daaro.
Test afdeling van lik-me-vessie.

EDIT: Ah ik zie nu pas dat het al opgelost is. Gefeliciteerd :D Mooi dat het bij jou toch nog opgelost is.

[ Voor 7% gewijzigd door DaanHetEendje op 10-12-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Nuja, of het echt helemaal opgelost is weet ik natuurlijk niet, ik ga morgen nog een keer op en neer (voor de laatste keer voorlopig, hoop ik :P).

Maar de intentie vanuit Alternate is er in ieder geval. Dus als alles goed gaat heb ik morgen twee (werkende) kaarten. Zal het dan even laten weten, dan is het écht opgelost :)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 08:48
Hoeveel ben je al kwijt aan heen en weer rijden?
Dure kaarten geworden denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Hier nog 'even' een update omtrent deze hele zooi....

Zoals gezegd is dinsdagavond telefonisch afgesproken dat ik mijn beide kaarten zou teruggeven, en dat ik dan twee ASUS 280X's terug zou krijgen. Ook boden ze me zo'n voucher aan van de nieuwe Splinter Cell game. Mij werd gevraagd om dat allemaal even in een mail te zetten naar klantenservice@alternate.nl, t.a.v. Dhr XYZ. Dat heb ik dan ook gedaan, zie de mail hieronder:

Geachte heer XYZ,

Na telefonisch contact met een van uw medewerkers zojuist, is afgesproken dat de defecte kaart die reeds bij uw technische dienst ligt, omgeruild gaat worden voor een ASUS variant, en wel de 'ASUS R9280X-DC2T-3GD5', artikelnummer: JDXV03.

Tevens is afgesproken dat de tweede Gigabyte kaart die ik had, ook omgeruild gaat worden voor dezelfde ASUS, om er voor te zorgen dat ik twee dezelfde kaarten hou. Daarnaast heeft u een voucher aangeboden voor een spel.

Hieronder nog wat gegevens omtrent deze zaak:
Klantnummer: xxxxxxx
Service referentie: xxxxxxx
Product registratie: xxxxxxx

PS: Ik zie wel zojuist dat ook deze ASUS kaarten nu niet meer op voorraad zijn. 2 minuten geleden nog wel. Ik weet niet of dit komt doordat iemand ze zojuist apart heeft gehouden voor deze zaak, maar kunt u mij op de hoogte houden of ik a.s. donderdag twee ASUS kaarten kan verwachten, als ik naar Ridderkerk kom? Zoals eerder gezegd is het voor mij een enkele reis van 80km, en ik ga niet graag met lege handen naar huis, zoals u zult begrijpen.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u altijd contact opnemen, ook telefonisch: 06 - xx xx xx xx

Dit leek mij een best volledige, uitgebreide en complete mail. Helemaal gezien ik ze er zelfs attent op had gemaakt dat er misschien iets niet helemaal goed zou gaan met die ASUS kaarten. En om te voorkomen dat ik voor niks zou komen heb ik er excpliciet bij gezet of ze me op de hoogte wilden houden. Ik kreeg een paar minuten later zo'n geautomatiseerde mail terug dat ze m'n mail hadden ontvangen en dat er zo'n ticketnummer aan hing.

Maar goed, dinsdagavond niks meer gehoord, heel de woensdag niks gehoord, en gister (donderdag) ochtend ook niks gehoord. Dus ik stap de auto in, rij naar Ridderkerk, in de veronderstelling dat er netjes 2 ASUS kaarten klaar zouden liggen. Niets was minder waar...

Toen ik daar eenmaal was en het verhaaltje nog even voorgelegd had aan de technische medewerker, begon deze al zenuwachtig te worden na het invullen van mijn klantnummer, en hij zij dat ze de verkeerde kaarten apart hadden gelegd, namelijk de MSI's in plaats van de ASUSen. Hij liep naar achter en kwam weer terug en zei weer hetzelfde; we hebben alleen MSI en geen ASUS. Op dit moment was ik al best heel pissed, dus ik vroeg of hij die meneer XYZ er bij kon halen. Dus hij weer naar achter, TIEN minuten later komt 'ie terug en zegt hij dat meneer XYZ in bespreking was. Dat vond ik al een beetje twijfelachtig want naar mijn idee doe je er geen 10 minuten over om er achter te komen of iemand in bespreking is. Maar goed, het verhaal werd nog iets mooier, want ze hadden niet twee MSI's apart gelegd, maar slechts één!

Dus in plaats van twee keer een ASUS, hadden ze één keer een MSI.

Ik liet hem de mail zien die ik gestuurd had, liet hem weten dat ik hier absoluut niet blij mee was, en dat ik dit niet accepteerde. Het enige wat hij kon doen was me twee Sapphire TOXIC 280X's aanbieden, en dat Alternate dan het prijsverschil van een tientje per kaart voor rekening zou nemen. Dit heb ik toen om drie redenen niet gedaan:
1. Die Toxic kaarten zijn beduidend luidruchtiger dan de anderen
2. Het was simpelweg niet de afspraak, als ik een VW Golf koop en ik krijg een Skoda Superb, is dat ook 'leuk', hij is namelijk luxer, maar het is niet de afspraak.
3. Ik was Alternate inmiddels zó ontzettend beu dat ik daar gewoon niks meer van wilde hebben.

Dus ik heb gezegd dat ik mijn geld terug wilde, en dat ik die meneer XYZ nog wel wilde spreken.
Hij gaf me uiteindelijk het geld terug, en zei dat meneer XYZ me nog terug zou bellen. Niet geheel tegen mijn verwachting in heb ik tot op heden nog niets gehoord.

Ik vind het echt te triest voor woorden dat het zo moet lopen. Als ze me nou woensdag of donderdag ochtend nog hadden gemaild of gebeld met de mededeling dat ze dus geen ASUSen hadden, dan was het nog een heel ander verhaal geweest. Maar dit getuigd in mijn ogen gewoon van nul komma nul procent klantbetrokkenheid.
En dat ze dan een andere kaart aanbieden is leuk, maar je kunt zo wel bezig blíjven. Ik was in ieder geval het vertrouwen gewoon compleet kwijt.

Uiteindelijk ben ik naar MyCom Alkmaar gegaan om daar twee Sapphire Vapor-X's te halen, en daar kreeg ik na een gezellig babbeltje met de verkoper vier van die Splinter Cell vouchers erbij.
En gelukkig kun je bij MyCom ongeacht bij welk filiaal je je aankoop hebt gedaan, naar elk ander MyCom filiaal als er iets is.

[ Voor 8% gewijzigd door Daffie op 13-12-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou volgens mij kan *opgelost* weer uit de topictitel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Viper® schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:56:
Nou volgens mij kan *opgelost* weer uit de topictitel :')
Ja, heb al een topic-report daarover gedaan, of ze het kunnen veranderen van opgelost naar update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:55
Man, man, het is daar bij Alternate geen steekje verandert sinds dat ik er niet meer werk. Er gaan inderdaad een hoop dingen fout. Soms komt dat door onbetrokkenheid en arrogantie van het personeel, en anderzijds omdat de zaken niet helemaal op orde zit en ze vaak alleen maar luisteren naar wat een fabrikant te melden heeft.

Ik zag van-de-week dat iemand anders ook al een probleem had met Alternate, dus het gaat steeds verder de verkeerde kant op. Écht razend vervelend.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echter weet ik niet helemaal zeker of de Vapor-X kaarten van Sapphire inderdaad minder luidruchtig zijn.
Volgens mij kwam in meerdere reviews naar boven dat de Vapor-X kaarten best luid waren in vergelijking met andere 280x kaarten. En dat juist de Toxic kaarten redelijk stil waren.

Zie hier
En hier, plus de volgende pagina

Kan natuurlijk zijn dat met het minen, en een handmatig ingestelde fansnelheid de Vapor-x juist stiller is.
En overigens is het een klein detail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-10 16:01

watercoolertje

Untertitel

Daffie schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:50:
Uiteindelijk ben ik naar MyCom Alkmaar gegaan om daar twee Sapphire Vapor-X's te halen, en daar kreeg ik na een gezellig babbeltje met de verkoper vier van die Splinter Cell vouchers erbij.
Toevallig door Christian? Die helpt mij ook altijd erg goed!

Ik heb ooit wat bij Alternate gekocht maar was ook niet echt te spreken over de service, de mycom daarintegen, webshop prijzen over het algemeen maar gewoon een fysieke winkel en een fijn terugbrengbeleid (beter dan de bedenktijd van webshops)!

[ Voor 25% gewijzigd door watercoolertje op 13-12-2013 11:36 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-10 15:05
Wat een verhaal.

Nu ik verhuisd ben, woon ik even ver van Informatique als van Alternate. Ik weet geloof ik al waar ik mijn volgende aankoop ga verrichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-10 15:00
Exact hetzelfde probleem gehad met een beeldscherm. Helaas minder geluk gehad aangezien ze het niet konden innemen aangezien de doos al was opengemaakt. De dame achter de kassa was voor geen enkele reden vatbaar terwijl er via de telefoon werd beloofd dat het allemaal geen probleem zou zijn. Nog geeist om de baas te spreken maar deze mocht ze niet storen. Na een lang verhaal was ze toch langs de baas gelopen maar kon ze alsnog niks voor ons betekenen. Ik bestel er nooit meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
SacreBleu schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:17:
... dus het gaat steeds verder de verkeerde kant op. ...

Ik had al in (ik meen 1998/99) een dermate idiote ervaring gehad met Alternate dat ik sindsdien niet meer heb overwogen er iets te kopen. Met het Duitse oorsprongsbedrijf trouwens alleen goede ervaringen gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 13-12-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 18:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

visstick7 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:01:
Exact hetzelfde probleem gehad met een beeldscherm. Helaas minder geluk gehad aangezien ze het niet konden innemen aangezien de doos al was opengemaakt. De dame achter de kassa was voor geen enkele reden vatbaar terwijl er via de telefoon werd beloofd dat het allemaal geen probleem zou zijn. Nog geeist om de baas te spreken maar deze mocht ze niet storen. Na een lang verhaal was ze toch langs de baas gelopen maar kon ze alsnog niks voor ons betekenen. Ik bestel er nooit meer!
Euh hoe kun je vaststellen dat iets kapot is als je de doos niet openmaakt 8)7

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
visstick7 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:01:
Dit is natuurlijk je reinste onzin. Hoe ga je constateren of het product wel of niet werkt als je het niet kan testen? Ze zijn gewoon verplicht om je tenminste een nieuw exemplaar of vergelijkbaar product aan te bieden. Het gaat tenslotte niet om een game ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-10 16:59
Ik maak vaak van tevoren een filmpje van het defect. Als ze beginnen te miepen, gooi ik het filmpje op youtube en dan is het meteen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-10 14:59
Dit is gewoon een DOA, moet je gewoon garantie op krijgen.

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 12:31
Is mij ook overkomen bij alternate.
Mijn videokaart was duidelijk defect, ging om een 7970.
Dus terug gestuurd. De technische dienst kon niets aparts ontdekken. Mijn PC startte niet eens op met de kaart erin.
De kaart werd terug gezonden en daarmee was het gedaan met de service van Alternate. Omdat ik het hier uiteraard niet mee eens was heb ik hem nogmaals terug gezonden. Dit keer ontdekten ze wel dat de kaart defect was.
Maar omdat we inmiddels een paar weken verder waren kon ik mijn geld niet meer terug krijgen. Ik kon een tegoedbon krijgen t.w.v. €450. Nou daar ben je lekker klaar mee. Sindsdien mijn twijfels bij Alternate.

Ik gebruik nog wel de PC build tool. Die is best handig.
Maar de onderdelen bestel ik mooi ergens anders tegenwoordig :)

[ Voor 8% gewijzigd door Lowizi op 14-12-2013 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zaak is in ieder geval afgerond. Wat mensen verder ervaren hebben met winkels, is interessant, maar dan eigenlijk op zijn plaats in de ShopReview :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En een P.S. van de topicstarter:
Daffie schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:37[/message]:
Alternate heeft een reactie gegeven en ze willen uit coulance een waardebon van 25 euro en een filmpakket geven. En dat vind ik persoonlijk een beetje scheef en maar weinig in verhouding staan met de tijd en kosten die ik er aan kwijt ben geweest.
[...]
Na gereageerd te hebben op hun coulance aanbod hebben ze het verhoogd naar een filmpakket, een waardebon van 35 euro, en gratis verzending bij eerstvolgende aankoop. Ik ga daar maar mee akkoord aangezien verdere klachten hierover niks meer gaan uithalen.

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 24-12-2013 22:51 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.