USB hub voor invoerapparatuur

Pagina: 1
Acties:

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoioi,

Ik ben op zoek naar een usb hub voor mijn invoerapparatuur omdat ik de pc aan de andere kant van de kamer wil plaatsen maar mijn muis en ramplank kabel maar 1 a 1,5m zijn.

Eisen:
>=2m lang
0 latency
<€35,-
3 poorten of meer

Aangezien ik nergens de latency kan achterhalen roep ik jullie hulp in, heeft er iemand van jullie goede ervaringen met een bepaalde usb-hub en fast paced fps games (denk aan Q3/UT2k4 op 120hz)?

• reallyyy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
Dit is misschien wat voor je:
http://www.everythingusb....ed-usb-3.0-hub-19650.html

off topic: leuk om te zien dat menig tweakers ook nog quake live /ut speelt :)

• eL_Jay
Die ziet er inderdaad goed uit. Helaas is die alleen te importeren en ik wil hem toch echt in Nederland kopen.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:51
eL_Jay schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:42:
0 latency
(...)
Aangezien ik nergens de latency kan achterhalen (...)
Kijk eerst eens hoe het USB protocol werkt ;)

Afhankelijk van de lengte zou je ook gewoon een USB-verlengkabel kunnen gebruiken. (tot 5 meter zou moeten gaan)

Verder voldoet dus iedere USB-hub die aan je max. prijs voldoet.

• eL_Jay
:>
Miyamoto schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:54:
[...]

Kijk eerst eens hoe het USB protocol werkt ;)

Afhankelijk van de lengte zou je ook gewoon een USB-verlengkabel kunnen gebruiken. (tot 5 meter zou moeten gaan)
Geen idee hoe het protocol precies werkt, maar er zit een theoretische latency in. Kan je misschien wat meer zeggen over het protocol en waarom dus iedere hub volgens jou voldoet aan mijn eis van 0 latency (laat ik het makkelijker maken <1ms latency)

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:51
Een latency van 0 is in dit geval onzin, maar je verbetert jezelf al ;)
In het geval van je toetsenbord en muis wordt gebruik gemaakt van Interrupt transfers. Die hebben (binnen het USB protocol) de eigenschap een gegarandeerde real-time* latency te hebben (aangegeven door het device, bijv. je muis).

Afhankelijk van welke USB mode gebruikt wordt:
High: 125 us - 4 s
Full: 1 - 255 ms
Low: 10 - 255 ms

Als je nog een USB 1.0/1.1 toetsenbord/muis hebt, kun je je 1ms sowieso vergeten.
Heb je een USB 2.0 apparaat, dan maak je kans. (Maar het kan dus ook 4s duren)

Maarrrr.. het leuke van USB, verder zijn er geen garanties. Als je host besluit de boel niet af te handelen, haal je je beoogde latency alsnog niet. Nu ga ik er vanuit dat je de latency van endpoint naar endpoint bedoelt, laten we zeggen hetgeen geintroduceerd wordt door de 'kabel'.

* real-time betekend niet 'snel', maar binnen een tijdsinterval (min en max). Doordat deze latency gegarandeerd wordt volgens het USB protocol (anders is het geen [gecertificeerd] USB device!) vind je deze eigenschap dus ook niet terug op de verpakkingen.
Pagina: 1