Wat betreft W&G, daar vindt ik het niveau nog behoorlijk laag. Daar zal ook niets aan te doen zijn, je zult ze altijd blijven houden. Wat mij wel opvalt is dat bijna niemand de moeite neemt om de betreffende software te vermelden dus; [3dsMax] probleem met zus en zo. Het is regelmatig gokken waarover de topic zal gaan.
In P&W zit dit wel goed in elkaar de laatste tijd. Steeds meer posters proberen zich aan te passen en duidelijkere topic titels neer te zetten. Imo een hele dikke ++ want het valt erg op. Ik zie nauwelijks topics ertussen die een wazige titel hebben. Echt toppie
Wat betreft de mogelijkheid van een select om een taal/software te kiezen. Lijkt me er handig maar is ook wel een blok aan je been. Er zijn ondertussen zoveel verschillende programma's, technieken, etc. dat het wellicht een ellenlange lijst gaat worden, en ook te vaak moet worden uitgebreid ivm het groeiende assortiment aan talen, mogelijkheden en software.
Wat ik wel vreemd vindt (en dat moet niet als negatieve kritiek worden opgevat

) is dat ik toch regelmatig een topic in W&G zie langskomen in de trant van "check mijn afbeelding". Nu vindt ik dat vreemd omdat de sitechecks afgeschaft zijn, en imo heeft de check van een afbeelding hetzelfde doel. Niet dat ik de sitechecks wil terughebben, want daar heeft Tom een prachtige tool voor gemaakt, maar dan zou ik tevens de afbeeldingen-checks ook net als sitechecks aanpakken. Heel hard, misschien, maar wel consequent.
Wat betreft HID, het idee was goed alleen de uitwerking is niet haalbaar

In het verleden heb ik samen met McViruss regelmatig een interessante discussie geprobeerd op te bouwen met als doel het gebruik van HID te bevorderen. Wat bleek, de mensjes gingen wel lekker replyen (replies waren van een hoge kwaliteit) maar vergat dat ze zelf ook een interessante discussie mochten opzetten. Op een bepaald moment houdt het verhaal dan op. Imo mag HID naar de "GOT-Graveyard" toe. Heel jammer, maar het zij zo.
Verder had ik nog in de topic "wat moet er verbeterd worden aan tweakers" tevens in LA het volgende gepost, wat ik denk; heel goed is voor een forum als de devschuur.
Verder zou het handig zijn om regelmatige en wat meer ervaren posters een "upgrade" te geven alla "faq-mod". Deze mensen kunnen aanpassingen maken aan alleen de faq(knowledge base) betreffende het forum en zo extra informatie, nieuwe links, en documentatie toevoegen zonder evt. tussenkomst van een moderator. Deze personen hebben dus geen rechten m.b.t. sluiten van topics etc., alleen de faq bewerken.
p.s. mochten er nog ideen komen dan wordt dit bericht aangepast