Devschuur® - userinput/kritiek/opmerkingen

Pagina: 1
Acties:

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Even over de Devschuur en alle fora die daaronder vallen. Ik vroeg laatst in het crewforum hoe de modjes het vonden gaan, en ze vonden dat alles wel goed ging.

Het enige waar wij onze twijfels over hebben is HID, wat ons betreft is dat niet actief genoeg om nog langer te blijven bestaan. Huidige threads kunnen dan gemoved worden naar W&G.

Maar wat userinput is wel welkom. Wij denken nu dat alles goed gaat, maar we weten niet hoe jullie erover denken.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Imho is HID wel een leuk idee, maar te "specifiek" en daardoor wel interessant, maar niet echt haalbaar/nuttig.

En om de anderen gelijk voor te zijn:
Zoiets werd ook meerdere malen voorgesteld voor Programming (dus "hardcore" programmeren) ook dat zal (imho) op een dergelijke manier, niet echt lopen.

• McVirusS
  • Laatst online: 16-01 10:51
Wat mij betreft mag Hardcore Interaction Design ook gedumpt worden; voor de rest gaat het IMHO wel goed.

Wel de threads die erin staan moven naar W&G.

• Tom
  • Niet online
Idee is nog steeds wel goed, de threads die er staan zijn ook wel van een goed niveau... alleen t'is er zo rustig ;(

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Nou ik lees weleens dat de sfeer in P&W minder is, maar eerlijk gezegd is dat alleen wat ik soms lees.. en ik kom er zelf niet. Dus dat kan ACM beter beoordelen denk ik.

Wat betreft W&G vind ik het zelf erg goed gaan, veel behulpzame mensen en steeds minder UTFS-lamers.

Over HID, ik zal het niet echt missen.. misschien dat het wel goed is weer wat van die topics met niveau terug te gooien in W&G

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Om heel eerlijk te zijn over de sfeer in P&W.
"De mensen zijn aardig" (de vasten dan voorn, de rest heb ik minder contact mee), maar "het niveau daalt weer" (of dat komt doordat ik niet zoveel meer sluit, of gewoon omdat school/werk etc weer begonnen zijn, weet ik niet :) )

Of het echt veranderd moet worden, weet ik echter niet.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
het is af en toe gewoon echt triest watvoor vragen er langs komen ... en dan is het ook niet gek als mensen daar 'fel' op reageren ...

zeker niet als het gewoon echt in de manual staat ... of als je de vraag in google paste dat je dan een bruikbaar antwoord krijgt

ik merk inderdaad dat er vele posts minder zijn in P&W .. maar dat is denkik omdat de scheiding tussen P&W en W&G een stuk strakker is geworden (wat wel positief is)

[edit: ik ben dus 1 vd (frequente) posters in P&W :) ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Het enige wat ik vind (en dat bedoel ik vrij nederig, want ik maak me er zelf ook schuldig aan...) is dat mensen in hun topic's _DUIDELIJK_ aan moeten geven waar het over gaat, zodat als je ergens naar zoekt, dat je het ook kan vinden.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op donderdag 07 juni 2001 14:31 schreef Grum_ het volgende:
het is af en toe gewoon echt triest watvoor vragen er langs komen ... en dan is het ook niet gek als mensen daar 'fel' op reageren ...

zeker niet als het gewoon echt in de manual staat ... of als je de vraag in google paste dat je dan een bruikbaar antwoord krijgt
Ben ik met je eens, maar ik weet voor mezelf dat discussies erover vaak leerzamer zijn dan een manual lezen, en dan is GoT gewoon erg verleidelijk. Ik maak ook bij deze mijn excuses voor de vele suffe vragen die ik al gesteld heb... |:(

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

GraasGast

Analogue Heaven

ik kan maar 1 ding zeggen:

zijn jullie stickie-topic-geil ofzo?

:P

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 07 juni 2001 14:50 schreef GraasGast het volgende:
zijn jullie stickie-topic-geil ofzo?
Ach, staan er maar 4 momenteel ;)
Waarvan 3 tijdelijke.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Vooral de chatsessie met tim van der hoff (de failliette internet milionair) was wel goed in HID. Hebben jullie die nog ergens misschien zonde dat ie weg is. Verder gebeurt er eigenlijk niets in het forum. Beste is idd schrappen en threadjes naar W&G verplaatsen.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

HID> mag van mij verdwijnen..
waarom niet 1 maand op proef een (hardcore) niet-web programming forum??

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 07 juni 2001 16:34 schreef wasigh het volgende:
waarom niet 1 maand op proef een (hardcore) niet-web programming forum??
Dat is allicht een goed idee.
Dat zou dan een forum zijn, waar iemand (of ik) ongeveer zo: [topic=155742] "moet" modereren ;)
(Maar ipv sloten, moves)

• Jasper
  • Laatst online: 12-02 20:39
Tsja, er gebeurt idd te weinig in het hid. De topics die er tot nu toe geweest zijn, hadden ook best in w&g plaats kunnen vinden (alhoewel er dan meer onzin tussen de 'echte' posts zouden staan).

Momenteel heeft het geen directe toegevoegde waarde voor got, dus van mij mag hij exit.

Verder gaat het volgens mij wel p0m in de schuur. Misschien een keer een faq voor /13 in /13 gooien voor alle nb's?

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Imo is hid er alleen om het webdev gedeelte op te vullen. Drie fora is zeker te weinig?
Trash hid, en zet die threads bij w&g.

Oja, doe er geen ander forum voor in de plaats. Niemand heeft nu behoefte aan zo`n ding, en niemand zal in zoiets gaan posten. Voorbeeld: hid.

• bloody
  • Laatst online: 09:47

bloody

0.000 KB!!

deze heb ik al eerder gezegt: een forum voor diehard vragen p&w en voor newbie vragen p&w
dus p&w opsplitsen.

ik meende dat onno daar toen op tegen was, maar reageren jullie maar eens. :)

voordelen:
- geen ge-emmer (rotwoord :7) meer over lage-niveau vragen: RTFM, UTFS enzo
- enorm voordeel: kleinere topiclijst. ik vindt ut nu altijd zo'n mega lijst, die ik helemaal moet scannen op topics die voor mezelf relevant zijn. door het opsplitsen wordt dat wat overzichterlijker.

nadeel:
- modjes zullen topics moeten verschuiven. tja, maar daar zijn ze o.a. voor.

ROEPT u maar ;)

nope

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

We kunnen het allicht een maandje proberen...
Of het wat wordt zie je dan vanzelf wel.

Een 2e nadeel is, dat het "newbie forum" totaal geen niveau zou kunnen krijgen dan.
En het diehad-prog forum, helemaal geen bezoekers meer trekt, omdat niemand echt wat interessants te melden heeft ;)

• Tom
  • Niet online
Maar als je een newbie P&W gaat maken dan vraag je gewoon letterlijk om domme RTFM vragen, dat is helemaal niet de bedoeling.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:12

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 07 juni 2001 15:11 schreef cutter het volgende:
Vooral de chatsessie met tim van der hoff (de failliette internet milionair) was wel goed in HID. Hebben jullie die nog ergens misschien zonde dat ie weg is. Verder gebeurt er eigenlijk niets in het forum. Beste is idd schrappen en threadjes naar W&G verplaatsen.
klopt ben ik ook erg mee eens, daarnaast waren er nog heel veel meer leuke en interessante threads, keek net via onno's search naar de lijst van threads en aan veel heb ik goede herinneringen, misschien meer mensen... zo was er ooit een meisje dat graag eens een interview wilde met een web-designer, mag ik concluderen dat dat interview over meerdere sessies verspreid is, Tom? >:)

an sich is een minder succesvol forum wel zo prettig, discussie was wel van een hoog niveau.
maar 2-3 posts per dag is gewoon te weinig, ik denk dat de verwarring tussen WHG en HID te groot is, en als je de keus hebt te posten in een hard lopend forum en een beetje doods forum is dat eenvoudig, de meeste mensen die in HID komen komen ook in WHG.
wat dat betreft lijkt het me voor een volgende keer wel van belang dat ook mods bewust een scheiding aanbrengen en ook threads verwijderen uit een ander (langer en beter lopend forum) om ze te herplaatsen in een nieuw forum

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 08 juni 2001 10:42 schreef Tom het volgende:
Maar als je een newbie P&W gaat maken dan vraag je gewoon letterlijk om domme RTFM vragen, dat is helemaal niet de bedoeling.
Dat hangt er wel voornamelijk vanaf waar je de scheiding legt.
Vooral algoritmische dingen zouden dan in het "hardcore progging" moeten komen.

Maar je hebt wel een goed punt verder.

• Tom
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 10:59 schreef RM-rf het volgende:
zo was er ooit een meisje dat graag eens een interview wilde met een web-designer, mag ik concluderen dat dat interview over meerdere sessies verspreid is, Tom? >:)
Zo heb ik d'r inderdaad leren kennen :)

Verwijderd

Het gebeurt nog wel eens dat er in de topictitel niet kort aangegeven wordt wat het onderwerp is (bijv. [ASP], [PHP] e.d.) Is het niet makkelijk om bij het plaatsen van een topic een keuzelijstje te plaatsen waar een keuze uit moet worden gemaakt, zodat het altijd duidelijk is wat het onderwerp is. Ik begrijp dat dat conflicteerd met het plaatsen van topics in andere onderdelen van GoT, maar het lijkt me wel verdomd handig.

• McVirusS
  • Laatst online: 16-01 10:51
Dat vind ik op zich wel goed idee.....maar denk niet dat we dat in TOpix kunnen laten inbouwen...maar misschien kunnen we het in de policy opnemen.

[php]
[asp]
[flash]
[javascript]
[photoshop]
[perl]
[c++]

etc.

• Tom
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 11:28 schreef McVirusS het volgende:
maar misschien kunnen we het in de policy opnemen.
In die van P&W staat het al :)

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

een scheiding tussen newbie en prof is imho niet haalbaar(zoals vaker gezegd)

Een scheiding tussen Scripten en Programmeren is te vaag om duidelijk te zijn (:?)

Daarom: scheiden tussen web-dev en !web-dev
en volgens mij gaat dat wel werken...

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 08 juni 2001 11:41 schreef wasigh het volgende:
Daarom: scheiden tussen web-dev en !web-dev
en volgens mij gaat dat wel werken...
Nadeel is dat vrijwel alle dev langzamerhand richting webdev gaat (kijk maar naar .NET, oracle etc)

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 11:28 schreef McVirusS het volgende:
Dat vind ik op zich wel goed idee.....maar denk niet dat we dat in TOpix kunnen laten inbouwen...maar misschien kunnen we het in de policy opnemen.

[php]
[asp]
[flash]
[javascript]
[photoshop]
[perl]
[c++]

etc.
het techonolisch toch niet onmogelijk? Bij de onderdelen Windows Operated Systems ([W98], [W2K],(NT4]..), Non-Windows Operating Systems ([LIN], [MacOS]..), Webdesign & Graphics, Programming & Webscripting en evt. Hosting & Webserver Soft/Hardware zou je qua techniek toch zo'n dropdown lijstje kunnen maken? Wat is dan de reden dat het niet in kan worden ingebouwd?

Ik ben het er natuurlijk mee eens dat het eigenlijk niet nodig zou moeten zijn, maar gewoon onderdeel van de policy moet zijn, maar je weet dat het dan vaak zal worden vergeten.

Verwijderd

Wat betreft W&G, daar vindt ik het niveau nog behoorlijk laag. Daar zal ook niets aan te doen zijn, je zult ze altijd blijven houden. Wat mij wel opvalt is dat bijna niemand de moeite neemt om de betreffende software te vermelden dus; [3dsMax] probleem met zus en zo. Het is regelmatig gokken waarover de topic zal gaan.

In P&W zit dit wel goed in elkaar de laatste tijd. Steeds meer posters proberen zich aan te passen en duidelijkere topic titels neer te zetten. Imo een hele dikke ++ want het valt erg op. Ik zie nauwelijks topics ertussen die een wazige titel hebben. Echt toppie :P

Wat betreft de mogelijkheid van een select om een taal/software te kiezen. Lijkt me er handig maar is ook wel een blok aan je been. Er zijn ondertussen zoveel verschillende programma's, technieken, etc. dat het wellicht een ellenlange lijst gaat worden, en ook te vaak moet worden uitgebreid ivm het groeiende assortiment aan talen, mogelijkheden en software. ;)

Wat ik wel vreemd vindt (en dat moet niet als negatieve kritiek worden opgevat ;)) is dat ik toch regelmatig een topic in W&G zie langskomen in de trant van "check mijn afbeelding". Nu vindt ik dat vreemd omdat de sitechecks afgeschaft zijn, en imo heeft de check van een afbeelding hetzelfde doel. Niet dat ik de sitechecks wil terughebben, want daar heeft Tom een prachtige tool voor gemaakt, maar dan zou ik tevens de afbeeldingen-checks ook net als sitechecks aanpakken. Heel hard, misschien, maar wel consequent.

Wat betreft HID, het idee was goed alleen de uitwerking is niet haalbaar ;( In het verleden heb ik samen met McViruss regelmatig een interessante discussie geprobeerd op te bouwen met als doel het gebruik van HID te bevorderen. Wat bleek, de mensjes gingen wel lekker replyen (replies waren van een hoge kwaliteit) maar vergat dat ze zelf ook een interessante discussie mochten opzetten. Op een bepaald moment houdt het verhaal dan op. Imo mag HID naar de "GOT-Graveyard" toe. Heel jammer, maar het zij zo.

Verder had ik nog in de topic "wat moet er verbeterd worden aan tweakers" tevens in LA het volgende gepost, wat ik denk; heel goed is voor een forum als de devschuur.
Verder zou het handig zijn om regelmatige en wat meer ervaren posters een "upgrade" te geven alla "faq-mod". Deze mensen kunnen aanpassingen maken aan alleen de faq(knowledge base) betreffende het forum en zo extra informatie, nieuwe links, en documentatie toevoegen zonder evt. tussenkomst van een moderator. Deze personen hebben dus geen rechten m.b.t. sluiten van topics etc., alleen de faq bewerken.
p.s. mochten er nog ideen komen dan wordt dit bericht aangepast :P

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Over die quote:
Ik heb ondertussen het grootste deel van de "vaste users" van P&W in mijn icq-lijst.
Zo vreselijk veel tijd kost het ze dus niet om iets "gedaan te krijgen" te krijgen.

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 12:14 schreef ACM het volgende:
Over die quote:
Ik heb ondertussen het grootste deel van de "vaste users" van P&W in mijn icq-lijst.
Zo vreselijk veel tijd kost het ze dus niet om iets "gedaan te krijgen" te krijgen.
Maar moeite vaak wel >:) Kon me gisteren nog een wijziging herinneren die uiteindelijk toch wel er doorheen is gegaan :P Was iets met scripting en markup language :D

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 08 juni 2001 12:26 schreef Gordijnstok het volgende:
Maar moeite vaak wel >:) Kon me gisteren nog een wijziging herinneren die uiteindelijk toch wel er doorheen is gegaan :P Was iets met scripting en markup language :D
Oh? Joh, deed die rare moderator daar zo moeilijk over? ;)

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 12:42 schreef ACM het volgende:

[..]

Oh? Joh, deed die rare moderator daar zo moeilijk over? ;)
neuh viel wel mee |:( Kon me nog iets herinneren in de trant van "moet dat echt?" :+

Verwijderd

HID moet weg jah. Verder is het IMO wel goed.

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

ik zag laatst een topic (van ACM geloof ik) waarin 'simpele vragen' over een aantal talen d konden worden gevraagd en beantwoord. Waarom staat hier geen link naar toe in een van de sticky topics? (kon m ook niet vinden, dus geen linkje, sorry)

Localhost is where the heart is

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat werd niks... (zag ik in een paar uur al :( )

Dan moeten er minimaal "dedicated" moderators voor zulke thread komen en dan nog is het moeilijk.

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 18:36 schreef ACM het volgende:
Dat werd niks... (zag ik in een paar uur al :( )

Dan moeten er minimaal "dedicated" moderators voor zulke thread komen en dan nog is het moeilijk.
Ik meld mij als vrijwilliger.. ;)

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

Kwil er ook wel aan meehelpen, de allerbasicste posts :P kan ik ook wel aan. Ben net mn eerste jaar aan het halen (waarschijnlijk met propedeuse yessss!), maar kon op school ook aantal mensen wel met problemen helpen, maar verwacht er niet dan al te veel van..

Localhost is where the heart is

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 08 juni 2001 20:30 schreef joska het volgende:
Ik meld mij als vrijwilliger.. ;)
Als je dat serieus meent, wil ik wel es navragen wat er allemaal mogelijk is :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

lijkt me onhaalbaar en geen forum-topic, bouw dan een sjait met een faq en hé verrek daar zijn er al xxx honderd van :?

nee, de code-lib ging wél goed maar werd al 'lastig'...

btw voor een hard-gecodeerd pulldown menu als je in /14 post met [asp/php/c|c++/asp/sql/...] dat eigenlijk er alleen maar voor wordt geplakt (nix speciaals dus) lijkt me heeeeel relaxt want dan houden we de goede topics erin...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

code-library komt ook weer terug :)

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 21:06 schreef ACM het volgende:

[..]

Als je dat serieus meent, wil ik wel es navragen wat er allemaal mogelijk is :)
Het was niet serieus bedoeld, maar ik zou het best willen proberen.

• Jasper
  • Laatst online: 12-02 20:39
Op vrijdag 08 juni 2001 21:36 schreef chem het volgende:
btw voor een hard-gecodeerd pulldown menu als je in /14 post met [asp/php/c|c++/asp/sql/...] dat eigenlijk er alleen maar voor wordt geplakt (nix speciaals dus) lijkt me heeeeel relaxt want dan houden we de goede topics erin...
Lijkt me idd een goed plan.. Gewoon een x aantal standaard [topic] tags in een pulldown menu per forum zou best goed werken..
Pagina: 1