PC Voor WYSIWYG (3D lichtontwerpsoftware)

Pagina: 1
Acties:

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 21:23
Beste Iedereen,

Ik heb de taak gekregen om een goede desktop PC samen te stellen. Daarop moet WYSIWYG vlekkeloos werken. WYSIWYG is een 3D lichtontwerp programma waarmee je tot in detail een licht-show/installatie kan voorbereiden. Teken gedeelte in de software lijkt heel erg op Auto-Cad en kan ook 3D rendering e.d. aan

Volgens de website van de software zijn dit de eisen voor het programma:
- Intel Quad-Core i5/i7
- Windows 7/8
- 8GB Ram
En videokaart (volgens website):
OpenGL-accelerated “gaming-level” video card, with 1GB (or better) video memory and OpenGL 2.0 (minimum) support; OpenGL 3.0 support required for Deferred Rendering simulation in Shaded Views (strongly recommended for performance gains)
Dus een videokaart met OpenGL 3.0 Minimaal.

Dat moet best te doen zijn met een budget van tussen de 1000 en 1500 euro.

Het mainstreamgamesysteem van de guide van november lijkt me een goede basis. De videokaart heeft OpenGL4.3 dus dat zal wel goedzitten denk ik.

Nu ben ik best wel fan van de best-buy-guide van tweakers, alleen wil ik even zeker weten voordat ik dingen ga kopen. Daarom heb ik nog wat vragen:
- Is het systeem in de toekomst (na 1 a 2 jaar) te upgraden? Dus zou ik later er eenvoudig een i7 oid in kunnen zetten, of is het dan reëler om het Mobo+Proc in z'n geheel te vervangen.
- Ik heb 3 monitoren die ik aan zou willen sturen. Nu zitten er 4 uitgangen op die videokaart, kan ik er daar 3 van gebruiken met elk een apart signaal?

Zit ik in de goede richting of is het mainstreamgamesysteem niet de beste basis in dit geval? Tips, adviezen? Alvast bedankt voor je tijd ;)

Hallo!

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Ga je overklokken? Als niet, kant je een B85 moederbord nemen met een Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed of Intel Xeon E3-1240 v3 Boxed, bespaart je weer een beetje. ;)

Als het echt snel moet gaan, kan je ook kijken naar een LGA 2011 bord met een Intel Core i7 4930K Boxed.