Game PC Upgraden! Van low naar ultra! hoe?

Pagina: 1
Acties:

• mastrbeer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-03 11:05
Hallo allemaal!

Ik heb 2 jaar geleden via gamepc een pc samengesteld van +- 1000 euro incl. btw. Nu ben ik vandaag begonnen met gamen op mijn pc (bioshock infinite) en ik kom niet verder dan de laagste resolutie en kwaliteit op 'very low' of 'low'

Ik heb waarschijnlijk een zeer rare PC gebouwd (ik weet dat ik 850w voeding heb, maar mijn moederboard/processor maar 100w gebruikt) maar heb er verder geen verstand van, daarom vraag ik jullie om hulp!

Wat zit er in:

*AMD Llano A4-3650 QuadCore 2,6GHz
*Hornet Gamers Behuizing Rood
*BeQuit 850 Watt fluister stille voeding
*BeQuitFluisterstille PC upgrade
*ASUS FM1 F1A75-V PRO
*16GB DDR3 Werkgeheugen Kingston
*OCZ Agility3 SSD Hardeschijf 60GB
*2000 GB SataIII Hardeschijf
*eerste DVD Brander Samsung Optical Disc Drive
*tweede DVD Brander Samsung Optical Disc Drive
*AMD Radeon HD6530D 1GB
*51-in-1 Cardreader
*Linksys (Cisco) 600Mbps Wifi kaart,

Wat moet ik vervangen om uiteindelijk op 1080p te spelen? Het maakt me dan niet veel uit of het op 'very low' , 'low', 'medium' , 'high' , 'very high' of 'ultra' is.

Bedankt!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-04 11:14
r9 270x erin en je kan bioshock wel op ultra spelen

Edit:

heb zelf deze en speel bioshock maxed out op 60 fps met vsync

pricewatch: MSI R9 270X GAMING 2G

als je een grooter budget hebt kan je ook de 280x nemen

pricewatch: MSI R9 280X GAMING 3G

[ Voor 90% gewijzigd door moijamie op 10-12-2013 13:28 ]

const { signature } = await fetchProfile()

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:02
Er zit nu best wel een zwakke CPU in, waardoor je eigenlijk 2 opties hebt welke beide niet optimaal zijn:
1. Je kan er een budget GPU van ~100 euro inzetten (bijv. de GTX 650Ti) en op deze manier toch vrijwel alle spellen op ong. medium(/high) resolutie kunnen spelen.
2. Nieuw moederbord/CPU/duurdere GPU (280X/770 of hoger) zodat je alles op very high/ultra kan spelen, maar hier zit dan wel een flink prijskaartje aan.

Gezien wat je hebt uitgegeven voor de huidige PC zou ik gaan voor optie 1. :P

5700X | RX 6600

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04 15:28
Ik zou zeggen investeer 175 euro in een leuk intel Z68 bordje met een 2500k en oc deze en koop er nog een gpu van 175 euro (gtx280, een gtx 670 of een gtx760). Ben je voor 350 weer klaar voor een jaartje. Een 2500k levert nog bijna dezelfde prestaties als een 4670k tijdens gaming. Let wel ik heb het hier over 2e hands prijzen.

flickr - WOT Profile - Game PC

• mastrbeer
Bedankt allemaal voor de reacties! Mijn budget is +- 500 euro.. Omdat ik liever 500 euro in mijn PC gooi dan een nieuwe console ga halen aangezien je met de PC meer kan als je goed investeerd!

Mijn 'brother in law' had het erover dat ik gebonden zat aan AMD video-kaarten omdat mijn moederboard(?) en videokaart een product waren. Volgens hem had ik geen losse video-kaart! Ik zag op de doos wel dat ik een PCI aansluiting of iets dergelijks had..

Hij zei in ieder geval dat ik veel moest veranderen omdat ik anders aan een gelimiteerd aantal videokaarten van AMD zat..

• mastrbeer
Zou het niet slimmer zijn om deze pc te verkopen (wat zou ik er voor kunnen krijgen?) en dan mijn budget + opbrengst van de pc te gebruiken om een nieuwe PC samen te stellen?

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-04 22:50
mastrbeer schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:39:
Zou het niet slimmer zijn om deze pc te verkopen (wat zou ik er voor kunnen krijgen?) en dan mijn budget + opbrengst van de pc te gebruiken om een nieuwe PC samen te stellen?
Ja.

Bovenstaande lijkt me een beetje omslachtig.

Voor 350 een halve PC upgraden lijkt me onhandig, als je ook voor 600 tegenwoordig al een best wel goede PC kunt bouwen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Wat je "brother in law' zegt is onzin.
Mits je een PCIe aansluiting hebt op je moederbord kun je gewoon een andere grafische kaart plaatsen.
Je hebt nu een CPU met GPU ingebouwd. Volgens mij heb je ook een losse GPU in je pc zitten.

Ikzelf heb van Intel bijvoorbeeld een i7 3770k welke ook een GPU heeft ingebouwd, maar daar heb ik wel een losse GPU naast.

Je kunt overigens gewoon kiezen voor een AMD GPU of Nvidia GPU. Dat is allemaal geen probleem.

• mastrbeer
Klopt, maar ik hoef eigenlijk toch alleen mijn moederboard, videokaart en processor te vervangen? Mijn voeding is goed, de kast heeft genoeg ruimte en ik ben blij met mijn 16GB RAM! :D

• Arunia
  • Nu online
Dat klopt inderdaad.
Voor 500 euro zet je best een leuke pc in elkaar.
Zal ook even voor je kijken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 168,90€ 168,90
1Asus B85M-E€ 66,50€ 66,50
1MSI R9 280X GAMING 3G€ 262,50€ 262,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 497,90

[ Voor 87% gewijzigd door Arunia op 10-12-2013 13:48 ]

• mastrbeer
@Arunia: Oke, maar als ik de prijs van mijn moederbord (55 euro) zie heeft het geen zin om er een grafische kaart van 250 in te gooien geloof ik, want dan haal ik er niets uit... dus dan moet ik alsnog meerdere dingen vervangen toch?

• PCBaas
De GPU die nu in je PC zit, zit in de CPU zelf ingebakken en je hebt zoals je zwager al zei inderdaad geen losse videokaart. Wat hij waarschijnlijk ook bedoelde is gebruik maken van Hybrid CFX tussen de interne GPU die je nu al hebt en de discrete GPU, als je dit wilt dan heb je inderdaad een beperkte keuze qua GPUs. De snelheidswinst die je met deze CFX functie haalt is echter zo minimaal (soms zelfs wat mindere prestaties) dat dit niet de moeite waard is en dan kun je er net zo goed een Nvidia/AMD GPU inzetten zonder hiermee rekening te houden/deze optie aan te zetten.

5700X | RX 6600

• mastrbeer
@PC baas

Aan welk prijskaartje moet ik denken bij optie 2? De spellen die ik waarschijnlijk ga spelen zijn sportspellen (fifa 14) en games als COD & Battlefield.

• PCBaas
^ Zie de post van Arunia :)

[ Voor 3% gewijzigd door PCBaas op 10-12-2013 13:52 ]

5700X | RX 6600

• Arunia
  • Nu online
Eigenlijk alleen het bedrag van een enkele grafische kaart.

Overigens, je moederbord van 55 euro maakt geen bal uit.
De processor zorgt voor de snelheid (op procenten na dan, maar dat merk je in de praktijk niet).

Voor die MSI kun je overigens ook de iets langzamere Sapphire kiezen (ikzelf ben van mening dat Sapphire een beter merk is, maar dat is wat ik zelf denk en hoeft niet zo te zijn).
De sapphire kun je prima overclocken vanuit de AMD software zelf.

Ikzelf draai op mijn huidige setup nog met een HD5770 Vapor-x overgeclockt. En die draait prima Bioshock.
Dus bovenstaande kaart zal dat ook prima doen.

De sapphire:
pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X

@hieronder:
Waarom geen TR aanmaken ipv het topic te bevuilen?

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 10-12-2013 13:54 ]

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-04 11:14
Waarom 2 keer de zelfde topic maken ? Welke onderdelen in combinatie met mijn pc?

const { signature } = await fetchProfile()

• mastrbeer
@Arunia: Oke, maar ik weet niet eens wat ik er in kan gooien, laat staan dat ik weet hoe ik moet overclocken. Op youtube zag ik hoe dat zou moeten via de BIOS, maar ik kan nog net mijn opstartvolgorde veranderen en daar houd het dan ook bij op.

@moijamie: Omdat ik geen idee had in welk topic ik een reactie zou krijgen en waar ik mijn topic moest plaatsen. Zal die andere er ff afgooien.

• Arunia
  • Nu online
Pst,
Ga naar dat andere topic en klik boven op het handje (topicreport) en vraag of de mods hem willen sluiten.

Processor overclocken (waar ik het niet over had, kun je middels het bios doen), maar daar waag ik me ook niet aan op dit moment.

Grafische processor kun je vanuit de software (catalyst controlcenter) van AMD zelf doen (overdrive heet dat).
Maar als je bovenstaande kaart koopt hoeft dat niet.
Als je de gehele setup koopt, kun je dat vervangen voor het nieuwe spul en hoef je zeker niets te doen met overclocken.

Mijn voorbeeld was alleen hoe ik nu draai en dat je voor Bioshock niet super veel nodig hebt.

Als ik de keuze zou hebben en je budget, dan zou ik voor mijn lijstje gaan en dus alles in één keer doen.
Wat je nog kan doen is je oude pc verkopen en een nieuwe bouwen op basis van deze, maar verwacht dat je eigenlijk niet heel erg veel meer krijgt voor je dure pc.
Dus aanpassingen is interessanter en de overgebleven onderdelen verkopen. Heb je iig iets terug.

• mastrbeer
Jou lijstje zag er prima uit. Denk je dat het veel gaat schelen qua prijs als ik het tweede hands probeer te zoeken? Of is het niet verstandig zulk materiaal 2e hands aan te schaffen?

Ik laat mijn schoonbroer het lijstje van jou zien en dan vraag ik aan hem of hij het er samen met mij in kan bouwen.

Bedankt voor de reacties! Is er tegenwoordig trouwens geen i7? Of gaat dat aardig boven mijn budget uit?

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04 15:28
Ja er is een i7 maar de winst bij het gamen ten opzichte van een i5 is gering en niet het prijsverschil waard imho.
Tweedehands zal je ongeveer 25% op de nieuwprijs schelen. Let wel dat kaarten als de Gtx770 of de 280x niet heel erg goed verkrijgbaar zijn 2e hands.

flickr - WOT Profile - Game PC

• Arunia
  • Nu online
Een i7 bestaat al enige tijd, maar echt nut heb je er pas bij wanneer je ook echt video's gaat bewerken etc. En dan maar dan alleen maar vakantiefilmpjes.
Ikzelf heb het er wel voor uit gegeven, maar daar was mijn budget begin dit jaar ook voor berekend.

Voor jou zou ik echt voor die paar procent kiezen voor een i5. Zo'n i5 als in mijn lijstje zal voorlopig geen bottleneck gaan vormen.

Je kunt 2e hands kijken, maar zoals Gizzy al zegt, sommige onderdelen zullen slecht 2e hands te vinden zijn. En de hoeveelheid wat het zal schelen is ook niet om over naar huis te schrijven.

• mastrbeer
@Gizzy: Oke tnx voor de reactie.

@De rest: Opmerking van schoonbroer: Zitten er genoeg sata aansluitingen op voor mijn drives? Gebruik er nu blijkbaar 4 --> 2 voor optische drives en 2 voor ssd en hdd? En moet ik nog een extra koeler hebben voor m'n cpu? zoja: welke?

• mastrbeer
En als ik bijvoorbeeld van deze spullen overneem?

-Moederbord is de Asus Rampage 3 extreme met veel aansluitngen.
Socket 1366. Als je op google dit type intikt krijg je alle specs.
Laatste prijs december 2012 800 euro, nu 250 euro

-Processor: i7 980 (6 cores van 3,33Ghz overclockbaar, 12 cpu's)
12 MB cache. Inclusief grote koeler
Laatste bekend prijs december 2013 500 euro, nu 275 euro

-Videokaart van Nvidea Gforce 550TI
Prijs 60 euro

@Arunia: Oke bedankt, dan ga ik jou lijstje bij elkaar sprokkelen na m'n verjaardag eind december!

[ Voor 10% gewijzigd door mastrbeer op 10-12-2013 14:28 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-04 20:45

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gebruik ajb de edit-knop wanneer je een aanvulling op je eerdere post hebt!

• Arunia
  • Nu online
Dat moederbord heeft er iig al 6 SATA poorten. Dus dat is geen probleem.
Extra koeler is niet nodig, want die zit al bij je processor en van Intel zijn ze gewoon goed en redelijk stil.

Ik zou zelf niet voor die spullen gaan.
Je kan volgens mij wel beter krijgen voor die prijs.
De i5 heeft geen 6 cores, maar 4 en er zijn nog weinig programma's die echt alles benutten.
De i5 is daarentegen per core sneller dan die i7.

Dat moederbord is een leuk gamers moederbord, maar voor jou en budget niet echt nodig. Je kunt er wellicht wel goed mee overclocken.

De grafische kaart is niet echt een denderende volgens mij. (ben niet bekend met de nvidia's.
Daarnaast is de 550 2 generaties terug.

[ Voor 15% gewijzigd door Arunia op 10-12-2013 14:28 ]

• mastrbeer
@Arunia, heb je nog een suggestie voor een moederboard ipv Asus B85M-E? Dat ik er iets meer aan uitgeef?

• Arunia
  • Nu online
Waarom zou je meer uit willen geven.
Mis je iets aan dit moederbord?
Alleen voor overclock functies etc is deze niet geschikt. Dan kom je op Z chipsets uit.

• mastrbeer
@arunia: en welke raad jij mij dan aan? asus Z87-pro?

[ Voor 9% gewijzigd door mastrbeer op 10-12-2013 20:41 ]

Pagina: 1