Toon posts:

pleegt tele2 nu contract breuk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al maanden problemen met tele2

Voor ik mijn overeenkomst afsloot bij Tele2 heb ik meerdere malen gevraagd of ik niet beperkt werd in het modem wat ik kreeg
en dat ik alles zelf kon doen en dat ik mijn eigen porten kon forwarde naar welke port dan ook omdat dit echt een MUST is voor mijn
volgens de verkoper van tele2 moest dit gewoon werken, wat het dus uiteindelijk niet doet :( .

Na meerderen pogingen te hebben gedaan bij Tele2 klantenservices dat ik met dit probleem zit en nu weigert Tele2 dit op te lossen :( .

ik wacht al 7 maanden op een oplossing maar ik krijg nergens geen reactie op :?

9 van de 10 mensen kunnen al ruim een jaar niet online game of andere services gebruiken.

de klantenservices krijg je ook niet aan de lijn omdat hun keuze menu niet reageert op de telefoons die de klanten hebben dus het zal al heel erg moeilijk worden om iemand van tele2 aan de lijn krijgen, ook dit probleem is al heel lang bekent bij Tele2 en ze doen er helemaal niks aan.

dan krijg je een optie om via virtual chat iemand aan de lijn te krijgen maar ook daar duurt het soms 10 tot 20min voor je een echt iemand heb waar je je vraag kunt stellen. en ook kun kunnen je nooit helpen want het is hun afdeling niet.

Ik en een 100 aantal andere die bij Tele2 klant zijn, zijn het zat om maar te wachten op een oplossing, het duurt al langer dan 7 maanden.

Ik zit nu aan een 2jaar contract vast waar ik niks mee kan.

De informatie die de verkoper van ele2 mijn gaf komt niet overeen met de dienste waar ik om vroeg die ik graag zou willen gebruiken.

Tele2 zegt zelf ook al om de klant te bieden waar hij/zei nodig heeft
en dit is wat ik dus ECHT nodig heb maar nooit heb gekregen.

in mijn ogen pleegt Tele2 nu contract breuk onder het mom van "Verzuim" "Dwaling" en "Het niet leveren van volledig internet"

wat kan ik hier aan doen?

kan ik hier door kosteloos mijn contract ontbinnen? ook al ben ik pas 8 maanden van de 2 jaar klant?

Ik ben echt ten einde raad en voel me behoorlijk in de maling genomen.

Ik hoop dat iemand mijn hier kan helpen dit probleem op te lossen of een weg te vinden die ik zelf kan belopen om het contract kosteloos te laten ontbinden wegen "Verzuim" "Dwaling" en "Het niet leveren van volledig internet"

gtz Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:36
Ik vind de klantenservice van Tele2 vrij uitstekend, coulant, responsief en correct. Bij ons waren fouten gemaakt met de migratie en resulteerde in financiële compensatie.

De vraag is echter mag de gebruiker het contract ontbinden wanneer Tele2 niet aan portforwarding doet op hun modem? Ik denk niet dat je het contract kan ontbinden omdat portforwarding niet mogelijk is op de modem. Ziet het als een optie maar geen must have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:37

The Inquisitor

Greetings weaklings

De vraag is echter mag de gebruiker het contract ontbinden wanneer Tele2 niet aan portforwarding doet op hun modem? Ik denk niet dat je het contract kan ontbinden omdat portforwarding niet mogelijk is op de modem. Ziet het als een optie maar geen must have.
Maar de verkoper heeft gezegd dat het mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:03

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Als je die afspraken niet zwart op wit hebt staan heb je denk ik geen poot om op te staan.

Maar het is raar dat het modem niet aan port forwards doet, meeste modems kunnen dat wel. Kan je het Tele2 ding anders niet in modem only modus zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus tele2 mag mijn verbieden online te game of eigen servers te gebruiken?

waar staat dat dan in de overeenkomst dat ze deze dingen blockeren, bij mijn niet iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:25
2 jaar vast aan een contract bij een vaste lijn ISP?
Over het algemeen moet je het contract gewoon op kunnen zeggen. Tele2 mag dan wel eisen dat je "korting" die je kreeg bij het afsluiten van het contract terugbetaalt.

De andere route is om Tele2 schriftelijk in gebreke te stellen. Ze een redelijke termijn geven (2-4 weken) om het op te lossen. En als ze dat niet doen het contract opzeggen op die gronden.

Overigens, over het portforwarding probleem. Ik heb hier 4-8 jaar geleden ook Tele2 gehad met dat gelockte modem van hun. Maar ik heb nooit poorten hoeven forwarden, iedereen in mijn netwerk kon online gamen.
De laatste keer dat ik poorten moest forwarden was 10 jaar geleden op een speedtouch modem.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg alleen user rechten ik kan niks doen verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-10 15:36
Tweede router plaatsen in de dmz van je tele2 modem.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:28:
dus tele2 mag mijn verbieden online te game of eigen servers te gebruiken?

waar staat dat dan in de overeenkomst dat ze deze dingen blockeren, bij mijn niet iedergeval
Hoezo zou jij niet online kunnen gamen?? Wat betreft eigen servers dit verschild per abbonament.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat klopt ben ik met je eens over port forwarde maar bij tele2 die heeft port 443 dicht gegooit en die heb je dus nodig om online te kunnen game en die kan ik in geen mogelijkheid open krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:29:
ik krijg alleen user rechten ik kan niks doen verder
De vraag is moet dat. In een TCP/IP packet zit niet alleen het IP en poortnummer van de bestemming (en afzender), maar ook het MAC adres.
Ik heb al 10 jaar geen modem of router in mijn handen gehad die hier niet mee overweg kon. Daarvoor moest je inderdaad handmatig poorten forwarden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:29:
Overigens, over het portforwarding probleem. Ik heb hier 4-8 jaar geleden ook Tele2 gehad met dat gelockte modem van hun. Maar ik heb nooit poorten hoeven forwarden, iedereen in mijn netwerk kon online gamen.
De laatste keer dat ik poorten moest forwarden was 10 jaar geleden op een speedtouch modem.
Dit bedoelde ik dus ook. Het lijkt mij stug dat jij niet online kan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik mag toch zelf uitmaken wat ik op mijn computer draai daar heeft tele2 niks mee te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of dit spam is maar kijk hier maar is: https://forum.tele2.nl/gl...l-modem-tg789vn-v3-18602/

bijna iedereen kan het niet

edit: zeg maar gerust niemand kan het

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Laatst online: 15-10 18:16

itsalwaysme

Graast voor DB

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:31:
dat klopt ben ik met je eens over port forwarde maar bij tele2 die heeft port 443 dicht gegooit en die heb je dus nodig om online te kunnen game en die kan ik in geen mogelijkheid open krijgen
Poort 443 dicht gegooit? Dat is de HTTP secure poort. Waar wordt die dan voor gebruikt? Remote management van de modem? Kan je dat niet gewoon uitzetten.

En welk spel maakt gebruik van poort 443?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RocketKoen schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:29:
Sommige games zit je vandaag de dag nog steeds met porten, GTA5 was de bekende, maar ook consoles (XBO op open NAT te krijgen) zat je regelmatig met port-issues (uPNP werkt lang niet altijd correct).

Maar is een andere modem niet gewoon een oplossing?
itsalwaysme schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:36:
En welk spel maakt gebruik van poort 443?
http://www.speedguide.net/port.php?port=443
FFX en COD in iedergeval dus.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 10-12-2013 12:38 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

DMZ kan niet (ik heb hetzelfde modem) maar je kan wel losse poorten forwarden.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
playstation network gebruikt deze en heb ik nodig op NAT type 2 te krijgen

zonder deze openport krijg ik dit niet

als zal ik een functie DMZ hebben ben ik al blij maar ook dit is weg gehaalt door tele2

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:28
Ik heb jarenlang een Tele2 abonnement gehad en nooit ook maar enig probleem gehad met portforwarding. Gameservers voor zowel Call of Duty als Unreal Tournament als TrackMania hebben altijd probleemloos gedraaid. Sterker nog: in de interface kon ik zelfs gameservers gewoon selecteren uit de lijst, en de router paste zelf de correcte portforward toe. Zonder ook maar één probleem. Zelfs een webserver (poort 80) en SSL webserver (443) heb ik zonder problemen gedraaid (en stond, net als de gameservers, gewoon in de lijst in de routerinterface).

Doe je zelf gewoon niet iets mis bij het forwarden?

[ Voor 15% gewijzigd door EDIT op 10-12-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:31:
Poort 443 heeft vrijwel elke provider in Nederland dicht staan.
Die poort is gereserveerd voor HTTPS. Dat heeft niks met portforwarden te maken. Die poort wordt gewoon geblokkeerd voor alle protocollen behalve https. Om dezelfde reden dat je niet zomaar elk protocol op poort 25 (mail) en 80 (http) kan draaien.

Er is dan ook geen enkele game die poort 443 gebruikt. Dus vertel eens wat de echte reden is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb je wel glasvezel dan? en heb je de modem Technicolor TG789VN V3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:37:
playstation network gebruikt deze en heb ik nodig op NAT type 2 te krijgen

zonder deze openport krijg ik dit niet

als zal ik een functie DMZ hebben ben ik al blij maar ook dit is weg gehaalt door tele2
Zelfde modem als KPN (vroeger), gaat je niet lukken als je geen DMZ kan instellen.

It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat port: 443 dicht staat heeft geen invloed op online gamen. Maar wat de rest al aan geeft gewoon een andere router er achter plaatsten en je bent van het probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Je kan tocht gewoon poorten toevoegen en forwarden in het glasvezel modem, kan ik ook (zelfde modem)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangael
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Het probleem zit em in het feit wat Mr_gadget aanhaalt. Als je niets op papier of e-mail hebt zijn je opties vrij beperkt.

Tele2 levert een dienst AS-IS en zal daar zelden op uitwijken. Verkopers zijn helemaal niet technisch onderlegd en doen enkel 1 ding verkopen. Ik ben akkoord dat zij als 'eerlijke" verkooper/verkoopster beter had gemeld dat ze hier niet zeker van was of een dergelijke uitspraak.

De blokkering van alle common ports is iets dat vaker gedaan wordt als default beschermingsmaatregel. Maar dat wist je wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

RocketKoen schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:37:
[...]

Poort 443 heeft vrijwel elke provider in Nederland dicht staan.
Die poort is gereserveerd voor HTTPS. Dat heeft niks met portforwarden te maken. Die poort wordt gewoon geblokkeerd voor alle protocollen behalve https. Om dezelfde reden dat je niet zomaar elk protocol op poort 25 (mail) en 80 (http) kan draaien.

Er is dan ook geen enkele game die poort 443 gebruikt. Dus vertel eens wat de echte reden is.
Gezien de net neutraliteit wetgeving zou dat naar mijn weten niet mogen als de klant vraagt om deze te openen.

Wat betreft port forwarding zelf, ook al is het modem gelockt, ik neem aan dat UPNP gewoon open staat dus je kan op die manier nog steeds forwardings instellen lijkt me :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik dat zou kunnen doen had ik dat al 8 maanden geleden gedaan

het feit is dat tele2 het modem in hun systeem registreerd en ik geen andere modem kan aansluiten

betreft port 443 deze heeft playstation wel nodig om nat Type 2 te krijgen, ik ben al maanden bezig om te kijken wat ik nou echt nodig heb voor porten en elke keer krijg ik ook van suport van playstation dat port 443 open moet staan

dus ja dat gaat dus niet.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en UPnP werkt niet als de port al in het modem geblockeerd word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:38:
heb je wel glasvezel dan? en heb je de modem Technicolor TG789VN V3?
Bij een vriend van mij hebben ze ook die modem/router thuis staan (andere provider) en hij kan maar heel sporadisch een poort geforward krijgen. In de interface lijkt hij dan wel geforward, maar in de meeste gevallen is dat dan niet zo.
Ook heeft ie vele andere problemen zoals dat zijn router denkt dat hij een DDOS attack op zich krijgt tijdens een p2p game vanwege de connecties.

Edit: UPnP werkt daar inderdaad ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door noobynater op 10-12-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en nu wat kan ik nu nog doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Als je nou op je pc een programma/webservice/xampp draait op 443 en je forward daar naar toe komt hij er dan wel bij? Want ik heb naar mijn Synology aardig wat poorten geforward (en 443 ook) en dat werkt wel.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
Even rustig de situatie bekijken en toch proberen contact op te nemen met Tele2. Het beste wat je kunt krijgen is een nieuwe modem, maar als dat niet mogelijk is kun je vragen of er een eigen modem gebruikt mag worden in welk geval je er eentje kunt gaan uitzoeken in de Pricewatch. Let op dat bij bij tenminste KPN je wel een eigen modem mag gebruiken, maar dat TV en Telefonie dan niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan de hele port 443 niet forwarde ook niet voor een webserver, want dan zou ik het ook gewoon naar de playstation kunnen doen ;) maar nogmaals de port zit dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ook een nieuw modem heb ik al gehad en dat koste me ook nog is 28euro wegens heraansluiting of zo

en ik heb nog steeds dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn buren hebben KPN en ik heb mijn router via hun router aangesloten via wifi dan, maar dan kan ik wel online game zonder enig probleem.

Edit: het kan toch niet zomaar dat tele2 deze dingen gewoon maar dicht mag zetten?

en waarom mag een adsl wel deze functies hebben en glasvezel niet?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Kun je a.u.b. de forum regels doorlezen, het is niet de bedoeling 3 posts achter elkaar te plaatsen, je kan je huidige post gewoon wijzigen.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afvalzak schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:05:
Kun je a.u.b. de forum regels doorlezen, het is niet de bedoeling 3 posts achter elkaar te plaatsen, je kan je huidige post gewoon wijzigen.
mijn excuus ik zal er opletten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10 23:01

TNW

Helaas krijg je bij steeds meer providers een dergelijke dichtgetimmerde modem. Je kan geen andere appatuur direct op de lijn aansluiten dus ben je afhankelijk van de betrouwbaarheid van de door de ISP geleverde hardware.

Technisch gezien vind ik dat als een ISP verbindingen aanlevert je volledig van het publieke IP adres gebruik moet kunnen maken. Als het niet mogelijk is om andere hardware aan te sluiten of goed porten te forwarden levert de ISP dus gewoon een gemankeerde dienst.

Zelfde verhaal gaat eigenlijk op voor alle internetverbindingen die via "multifunctionele dozen" worden geleverd. Je mag hopen dat het werkt, blijft werken, en als dat niet zo is heb je een serieus probleem. :(

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus met andere woorden ik kan niks doen en moet gewoon 2jaar aan dit nutelose contract vast zitten?

Edit:
is er geen progje waarmee ik dit modem kan open krijgen door zelf firmware er op te zetten en dan de upgrade van tele2 te blockeren zodat ik deze dingen wel kan doen?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:16
Tele2 glasvezel is gewoon mogelijk icm een eigen router. Zie deze tweakblog maar eens: WoBBeL: Tele2 Glasvezel met eigen modem/router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:37
Zonder iemand direct op de tenen te trappen, denk ik toch dat het probleem bij TS zelf zit.
Er worden hier verschillende oplossingen/scenario's gegeven en het enige waar TS mee aankomt is
'heb al geprobeerd en doet niet :( ".
Als je dat nu eens wat beter en duidelijker uitlegt wat je precies gedaan/geprobeerd hebt en wat het resultaat was.
Wellicht doe je toch iets verkeerd en kun je dat op deze manier nooit uitsluiten.

Is gewoon een tip.
Je forum- en taalgebruik is gebrekkig alsmede je interpunctie.
Excuus alvast als je dyslectisch bent (wat ik zelf eigenlijk niet denk).

Hier ook geen problemen met Tele2 klantenservice.
Als ik bel kom ik gelijk door, en wil ik de live-chat gebruiken krijg ik ook meteen een medewerkster aan de lijn.
Ik weet dus ook niet waar jij die waardes vandaan tovert van 9 van de 10 en 100'en mensen.
Alles bij elkaar opgeteld is mijn veronderstelling dat het aan jezelf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg elke keer deze melding van het modem:The port configuration of the game or application conflicts with an already assigned game & application. Assigning this game or application is not possible.
de https port dus

dus ik ga rezetten en ook al ruim 20x gedaan zonder resultaad

ook haal ik alle porten weg die voorgebakken zitten en zelfs daarna krijg ik de zelfde melding

wat wil je nog meer weten? dit is wat ik kan doen en meer opties heb ik niet owja ik kan me wifi ssid nog verandere en een password en channel aanpassen en UpNp aan en uit zetten maar goed dit alles lost mijn probleem niet op.

edit: het heeft voorheen altijd gewerkt ik kon gewoon online game ik kon al mijn eigen servers gebruiken en ik zit nu bij tele2 en het werkt niet meer ;(

playstation3 opnieuw ingesteld maar niets helpt |:(
tha_bulldog schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:49:
Tele2 glasvezel is gewoon mogelijk icm een eigen router. Zie deze tweakblog maar eens: WoBBeL: Tele2 Glasvezel met eigen modem/router
Ook dit lukt niet omdat ik geen aanmeldingsformulier heb gekregen.
en ik deze gegevens niet krijg van tele2

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 19:57
Ik ben al 10 jaar klant bij Tele2 (voorheen Zonnet) en ik ervaar de klantenservice juist als zeer vriendelijk, behulpzaam en technisch goed onderbouwd. Het lijkt me eerder dat je zelf ergens een instelling verkeerd heb staan.

En:
de klantenservices krijg je ook niet aan de lijn omdat hun keuze menu niet reageert op de telefoons die de klanten hebben dus het zal al heel erg moeilijk worden om iemand van tele2 aan de lijn krijgen, ook dit probleem is al heel lang bekent bij Tele2 en ze doen er helemaal niks aan.
Idee om met een andere telefoon (mobiel) even te bellen met Tele2? Beetje te makkelijk dit hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 16:54
Als TS nou eerst een start met wat duidelijker te zijn wat het probleem is. Wat heb je gedaan om dit op te lossen? Een beetje schreeuwen dat Tele2 zich niet aan het contact houdt gaat niet veel helpen.

Maak screenshots van de config van je router/modem en plaats die hier, doe port checks etc.
Als Tele2 echt poort 443 blokkeert, dan heb je wel wat meer problemen dan je Playstation die niet het juiste NAT type heeft.

Met de informatie die je ons hebt gegeven kan ik nog steeds niet uitsluiten dat het probleem niet bij jou ligt, dus begin daar eerst mee.

En als je echt weg wilt bij Tele2 moet je eerst contact met hun opnemen. Zodra je gaat zeggen dat je van je contract af wilt kom je wel wat makkelijker bij de meer technische personen terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:40:
het feit is dat tele2 het modem in hun systeem registreerd en ik geen andere modem kan aansluiten
Dat is onjuist.

DM anders je gegevens even, kan ik kijken wat ik voor je kan doen.
Beloftes kan ik je niet geven, ik doe mijn best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Punt 1: Het is altijd makkelijk om gelijk maar de TS de schuld te geven over een probleem.

Punt 2: ja sorry ik ben een beetje dyslectisch het spijt me ik doe mijn best.

Punt 3: Ik heb zelf al maanden over het internet rond gekeken of ik dit probleem zelf kon oplossen dus word niet boos dat ik zeg dat ik het al is geprobeerd heb want ik heb al heel veel uitgesloten. en wat de modem melding al zegt, ik zal het even kort vertalen, Dat deze port is al in GEBRUIK is en dat deze NIET aan te passen is.

Punt 4:Klantenservices is op andere dingen wel redelijk ok, maar met dit probleem nergeren ze mijn gewoon compleet en niet alleen ik maar nog een x aatal klanten maar goed..
een hoop mensen weten niet eens dat ze dit probleem hebben die denken dat het aan hun playstation ligt en bellen de servicesdesk van playstation op en daarom niet bij de provider gaan klachen.

Het probleem zit echt in het modem omdat hij dicht getimmert is en daarom dat ik dus geen portje 443 kan open zetten.
nou weet ik heel goed wat UpNp en DMZ is maar nogmaals DMZ functie heb ik niet en UpNp kan NOOIT werken als de port intern al door de modem word DICHT gezet of intern al GEBRUIKT word.
als je een beetje verstand van netwerken heb had je dit geweten anders moet je je gewoon niet mengen in deze discussie.

Nu heb ik mijn playstation3 een static ip gegeven en UpNp aan en de benogide dingen die je nog aan kan zetten via het playstation3 netwerk instellingen menu maar geen van deze opties werkt.

ik blijft nat type 3 houden en Ik kan niet online game met vrienden, wel lukt het om alleen online te game maar goed ik wil ook met vrienden kunnen game anders had ik net zo goed 2 jaar geleden geen playstation3 hoeven kopen.

Tijdens de aanvraag van deze abo heb ik duidelijk meedere malen aangegeven dat ik DMZ en Portforwarding optie moet hebben en dit is mijn ook meerdere malen toegezegd dat dit aanwezig is.

1 maand na dat mijn cotract al in was gegaan kom ik er achter dat ik deze dingen helemaal niet kan doen
je zal nu vast denken waarom pas een maand later? dit kwam door me werk en had totaal geen tijd om te kijken omdat ik een maand niet thuis was.

Ook heb ik hier volgens mijn al vermeld dat ik via mijn buren getest heb en hun hebben kpn en daar werkt alles fijnloos en nog beter ik heb niet eens wat hoeven instellen en het werkte al goed,

dus nogmaals het is wel erg makkelijk om gelijk een TS de schuld te geven maar ik weet donders goed wat ik doe.

Waarom mag iemand bij tele2 die ADSL heeft wel deze opties hebben en waarom ik het niet op de glasvezel?

Beter dan dit kan ik het niet uitleggen wat het probleem is.

Edit: ik zal mijn screen filmen wat ik doe dan zie je zelf dat ik niks fout doe daar kom ik nog op terug

Edit:Het instellen van de port 443 [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=AjOK0Xr9KWY]
daarvoor heb ik alle voorgebakken porten verweiderd en nieuw 443 ingevoerd en krijg nog steets de melding:The port configuration of the game or application conflicts with an already assigned game & application. Assigning this game or application is not possible. na de rezet heb ik dit filmpje gemaakt.

het rare is dat het alleen bij port 443 gebreurt voor zo ver ik weet.
Idee om met een andere telefoon (mobiel) even te bellen met Tele2? Beetje te makkelijk dit hè.
@pdebie
hoezo makkelijk? het is toch niet mijn schuld dat mijn telefoon niet werkt op hun systeem dit probleem weet tele2 ook en ik ben ook niet de enige die via glasvezel dit probleem heeft.
en met mobiel kost me nog meer geld en uiteingelijk ben ik nog niet geholpen dus al weer makkelijk om mijn de schuld hier voor te geven. :(

@RocketKoen:
http://community.callofdu...ad/200423558#.Uqg2GyeqQWU
Disable any firewall or security features within your router (dit lukt al niet)
Set port forwarding on your router to the IP address of your Playstation 3. This game uses ports 81, 3074, 3075, 3478, 3479 (UDP) and ports 80, 443, 3074, 5223 (TCP).

Nu jij weer RocketKoen wat heb je hier op te melden dan?
alles kan ik forwarde behalfe 443 en ik zit nog steets met nat type 3

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:53:
Punt 1: Het is altijd makkelijk om gelijk maar de TS de schuld te geven over een probleem.
Natuurlijk wel, jij komt met een probleem, dus moet jij dat ook goed uitleggen/toelichten.
Iets wat je in TS niet deed. :>
Punt 3: Ik heb zelf al maanden over het internet rond gekeken of ik dit probleem zelf kon oplossen dus word niet boos dat ik zeg dat ik het al is geprobeerd heb want ik heb al heel veel uitgesloten.
We worden niet boos, we vragen alleen maar.
Kan heel prima dat jij goed weet wat jij doet, maar niemand van hier kan dat ruiken.
En om een probleem op te lossen moet je toch echt wel zaken met zekerheid kunnen uitsluiten.
ik blijft nat type 3 houden en Ik kan niet online game met vrienden, wel lukt het om alleen online te game maar goed ik wil ook met vrienden kunnen game anders had ik net zo goed 2 jaar geleden geen playstation3 hoeven kopen.
En hier snap ik het dan weer niet, en nu zie je waarom ik die vraag heb gesteld:
Nu kom je opeens aan met dat je wél online kan gamen, enkel niet samen met vrienden.
Ik ga er dus vanuit dat je zelf niet kan hosten? Dat is iets anders dan niet online kunnen gamen (want dat kun je wel) en dat is helemaal niet voldoende als reden om een contract te verbreken.
Maakt niet uit dat die medewerker zei, je hebt niks zwart op wit.

Nu mogen de mensen met netwerk-kennis het weer overnemen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waarom mag ik dan wel een webserver hosten? en waarom mag iemand met adsl bij tele2 wel een game hosten en ik op de glasvezel niet? ben ik minder of zo? ik betaal toch netjes mijn abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook Tele2

En heb de PS3 de XBox 360 een Nas (via internet bereikbaar) Apple TV en speel WOW en andere online games maar heb nog nooit problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het geen mogelijkheid om de modemrouter als bridge in te stellen en er zelf een andere router die je kan configureren achter te hangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:47:
waarom mag ik dan wel een webserver hosten? en waarom mag iemand met adsl bij tele2 wel een game hosten en ik op de glasvezel niet? ben ik minder of zo? ik betaal toch netjes mijn abo.
Wat zeur je nou toch over mogen ? Ze beperken je niet, ze verbieden je niets. Jij hebt alleen een problemen met de technische functionaliteit van je modem. Dat is heel wat anders. Het heeft dus ook niets met wel of niet leveren van een beperkte dienst te maken.

Dus check het internet of je je modem al dan niet via telnet in bridge kunt zetten en knup er dan een andere router achter.
Hou er wel rekening mee dat je daardoor problemen kunt krijgen met je triple-play diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
helaas is het voor mijn niet mogelijk om de modem als bridge te zetten ik heb user account in de modem en geen admin account ik kan niks aan zetten of uit zetten kwa firewall of bridge :(

Ik heb net tele2 aan de lijn gehad en hun zeggen dat ze zelf ook user account hebben en ook niks kunnen doen in het modem, wat mijn erg onwaarschijnlijk lijkt maar goed.

Ook heb ik gevraagd of ik de gegevens kan krijgen om mijn eigen router aan te sluiten via de FTU maar daar krijg ik nog bericht van.

@Freaky_Revolt: heb je glasvezel dan en de Technicolor TG789vn v3 modem? als dit zo is mag je mijn is uitleggen wat je gedaan heb want ik krijg het hier op geen elke manier voor elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

De TG789vn is toch van Thomson? Is dat dezelfde als de modem/router van KPN? Zoja, dan moet je de portforwarding op meerdere plaatsen instellen en wel in de geavanceerde modus(dus zelf het portnummer opgeven en niet via de standaard regels). Anders werkt het niet altijd correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
itsalwaysme schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:46:
De TG789vn is toch van Thomson? Is dat dezelfde als de modem/router van KPN? Zoja, dan moet je de portforwarding op meerdere plaatsen instellen en wel in de geavanceerde modus(dus zelf het portnummer opgeven en niet via de standaard regels). Anders werkt het niet altijd correct.
dit is de opvolger van de thomson moden allen het heeft een ander naampie en is compleet dicht getimmert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Doe eens een poort-check om te kijken wat wel of niet echt dichtzit.
En doe hetzelfde nog eens na een (echte/fabrieks) reset van het modem.

Kun je NAT helemaal uitzetten?
Probeer dat eens.

Heb je een firewall aanstaan toevallig, of eventueel instellingen daarvan wijzigen?

Probeer het eens op een dynamische manier (DHCP)?

(router opnieuw opstarten na elke handeling)

Ben je überhaupt zichtbaar vanaf buitenaf?
Zo nee, vraag Tele2 eens jouw modem te benaderen/uit te lezen. Ze zullen dit zelf waarschijnlijk dan ook niet kunnen.
Geef dan aan dat je een ander modem wilt.
Niet dat het heel veel uitmaakt, maar ach, proberen kan altijd.

En anders heb je inderdaad gewoon pech dat je geen admin rechten hebt.
Contract breken en overstappen dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Het lijkt me heel stug dat 443 dicht zit, dan zou je geen enkele SSL beveiligde pagina kunnen bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NeutraleTeun schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:09:
Doe eens een poort-check om te kijken wat wel of niet echt dichtzit.
En doe hetzelfde nog eens na een (echte/fabrieks) reset van het modem.

Kun je NAT helemaal uitzetten?
Probeer dat eens.

Heb je een firewall aanstaan toevallig, of eventueel instellingen daarvan wijzigen?

Probeer het eens op een dynamische manier (DHCP)?

(router opnieuw opstarten na elke handeling)

Ben je überhaupt zichtbaar vanaf buitenaf?
Zo nee, vraag Tele2 eens jouw modem te benaderen/uit te lezen. Ze zullen dit zelf waarschijnlijk dan ook niet kunnen.
Geef dan aan dat je een ander modem wilt.
Niet dat het heel veel uitmaakt, maar ach, proberen kan altijd.

En anders heb je inderdaad gewoon pech dat je geen admin rechten hebt.
Contract breken en overstappen dus :D
bedankt voor je reactie

Ik kan me NAT niet uit zetten Firewall staan in mijn hele netwerk uit behalfe op de modem maar die kan ik niet uitschakelen. de optie met DHCP heb ik ook geprobeerd maar zonder resultaad.

een nieuw modem heb ik ook gevraagd en gekregen maar zonder resultaad

De meeste porten die ik gebruik zijn te benaderen vanaf buiten af alleen de port 443 niet
Ook werkt me Email MX-recorde niet omdat er ergens een dns word tegen gehouden of niet overeen komt
met de host.
raptorix schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:16:
Het lijkt me heel stug dat 443 dicht zit, dan zou je geen enkele SSL beveiligde pagina kunnen bezoeken.
Port 443 staat dicht voor inkomende verbindingen niet uitgaande
een inkomende verbinding is niet het zelfde als een uitgande verbinding en heb je 2 regels nodig voor in en uit verbindingen.

Port scan:
Checked port 443 on Host/IP 143.177.113.178...
The checked port (443, service https) is offline/unreachable
Reason: Connection timed out (110)

dit is logies als ik de port niet open kan zetten in het modem.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Niet handig om je publieke ip hier neer te plempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:45
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:18:
Port 443 staat dicht voor inkomende verbindingen niet uitgaande
een inkomende verbinding is niet het zelfde als een uitgande verbinding en heb je 2 regels nodig voor in en uit verbindingen.

Port scan:
Checked port 443 on Host/IP 143.177.113.178...
The checked port (443, service https) is offline/unreachable
Reason: Connection timed out (110)
Dus jouw SSL-verbinding is éénrichtingsverkeer?
Die portscan is sowieso niet betrouwbaar.

Verder ben je vrij vaag en lijkt het alsof je het probleem niet op wilt lossen, maar Tele2 wilt bashen.
Nu begin je ineens over een MX-record en "een DNS die wordt tegengehouden" wuuuut?
Je hebt nog nergens je instellingen laten zien, behalve in die vage niet te volgen video.

Blijf van poort 443 af en ben eens duidelijk in (1) wat je wilt en (2) wat je nu hebt geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:28

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Staat er niet een ander apparaat aan in je netwerk die poort 443 al in gebruik heeft waardoor je PS3 hem niet meer kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Miyamoto schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:51:
[...]

Dus jouw SSL-verbinding is éénrichtingsverkeer?
Die portscan is sowieso niet betrouwbaar.

Verder ben je vrij vaag en lijkt het alsof je het probleem niet op wilt lossen, maar Tele2 wilt bashen.
Nu begin je ineens over een MX-record en "een DNS die wordt tegengehouden" wuuuut?
Je hebt nog nergens je instellingen laten zien, behalve in die vage niet te volgen video.

Blijf van poort 443 af en ben eens duidelijk in (1) wat je wilt en (2) wat je nu hebt geconfigureerd.
Niet zo moeilijk hoor, hij wil poort 443 inkomend forwarden naar een device en dat lukt hem niet met de hardware die hij heeft.

MX record heeft niets met zijn glasvezel provider te maken. Waarschijnlijk wordt gewoon port 25 geblockt, dat is heel normaal. Anders heeft straks iedereen thuis een spammend mailservertje staan.

[ Voor 12% gewijzigd door KillerAce_NL op 11-12-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta te springen om het op te lossen echt liever vandaag dan morgen nog

nee ik heb geen apparaat in mijn netwerk staan die 443 al gebruikt

ik heb nog nooit zo veel moeten instellen als nu
bij me vorige provider heeft alles altijd perfect gewerkt.

Wat wil je zien kwa instellingen dan? als voorheen alles gewerkt heeft dan zou dat nu toch ook moeten werken?
ik heb alleen een andere provider. dan zou je zeggen even de juiste ip en porten forwarde en firewall instellen en klaar,

Dan zal het toch niet zo zijn dat ik alles opnieuw moet doen, als ik dit teminste kon doen in het modem wat dus totaal niet gaat.

ik doe echt niks verkeerd ik run al jaren eigen servers en heb nog nooit problemen gehad met deze dingen en nu ineens wel zins ik bij tele2 zit.

Ik voel me hier nu niet echt serieus genomen worden omdat jullie alleen maar mijn de schuld geven dat ik alles fout doe.

deed ik het maar fout dan wist ik teminste wat ik er aan kon doen in mijn ogen doe ik alles zo als het moet en

ach laat het ook maar zitten..........zucht.... sorry dat ik jullie hier ook om gevraagd heb....

had het misschien beter niet kunnen doen nogmaals sorry voor jullie tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je echt servers wil draaien dan zit je bij diverse providers verkeerd. ze bieden vaak alleen een standaard modempje aan dat niets kan. Als deze ook niet in bridge kan, dan ben je genaaid.
Mailservers niet kunnen runnen is een bekend probleem, daar doen de meeste consumentenproviders niet aan.

• Gravit0n
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:57:
Ik sta te springen om het op te lossen echt liever vandaag dan morgen nog

nee ik heb geen apparaat in mijn netwerk staan die 443 al gebruikt

ik heb nog nooit zo veel moeten instellen als nu
bij me vorige provider heeft alles altijd perfect gewerkt.

Wat wil je zien kwa instellingen dan? als voorheen alles gewerkt heeft dan zou dat nu toch ook moeten werken?
ik heb alleen een andere provider. dan zou je zeggen even de juiste ip en porten forwarde en firewall instellen en klaar,

Dan zal het toch niet zo zijn dat ik alles opnieuw moet doen, als ik dit teminste kon doen in het modem wat dus totaal niet gaat.

ik doe echt niks verkeerd ik run al jaren eigen servers en heb nog nooit problemen gehad met deze dingen en nu ineens wel zins ik bij tele2 zit.

Ik voel me hier nu niet echt serieus genomen worden omdat jullie alleen maar mijn de schuld geven dat ik alles fout doe.

deed ik het maar fout dan wist ik teminste wat ik er aan kon doen in mijn ogen doe ik alles zo als het moet en

ach laat het ook maar zitten..........zucht.... sorry dat ik jullie hier ook om gevraagd heb....

had het misschien beter niet kunnen doen nogmaals sorry voor jullie tijd..
Gravit0n schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:02:
DM anders je gegevens even, kan ik kijken wat ik voor je kan doen.
Beloftes kan ik je niet geven, ik doe mijn best.
Als je je gegevens even in een DM zet, kan ik wel even kijken voor je.
Maar dan moet je het wel doen....

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 16:29
Ik wil even een reactie kwijt over die technicolor thompson modems.
Wij hebben er zelf ook 1 gehad na een upgrade van ons UPC abo.
maar met dat ding van mij kon ik niet eens de DHCP anders instellen.

Ik heb toen via de klantenservice geregeld dat het vorige modem weer op het netwerk kon.

Ik weet niet of je een ander modem hebt liggen?
Maar anders zou je miss deze kunnen registreren via de klantenservice, om vervolgens deze te gebruiken.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

• Gravit0n
  • Niet online
ocwil schreef op donderdag 12 december 2013 @ 08:25:
Ik weet niet of je een ander modem hebt liggen?
Maar anders zou je miss deze kunnen registreren via de klantenservice, om vervolgens deze te gebruiken.
Nee kan niet, op fiber worden alleen Technicolors gebruikt met custom firmware.

Enige manier voor een andere router is middels de bekende weg; managed switch, en internet vlan (32) uit laten komen op je eigen router, met username & password uit de aanmeldbrief.

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Verwijderd

Topicstarter
Mijn gegevens geven????
ik weet niet eens wie je bent , of wat je doet of wat je wilt gaan doen met mijn gegevens.

ik ga niet zomaar mijn gegevens over internet gooien. en al zeker niet aan mensen die ik zelf niet eens ken.

Sorry begrijp me niet verkeerd maar ik zie daar echt de logica niet van in.

Tele2 kan zelf helemaal niets doen en dan zou jij het wel gewoon maar even kunnen doen
dat vind ik wel heel erg vaag dan.

maar goed het zal allemaal wel weer mijn eigen schuld zijn, wat al meerdere malen is aangegeven.
dus jullie zullen vast wel gelijk hebben.... wat ik toch echt betwijfel maar goed...... wie ben ik....

Verwijderd

Topicstarter
Yesss ik kan het contract verbreken, en dit is wat ik al dacht waar ik recht op had
en ik ben toch in gelijk gesteld dat dit niet mijn schuld kan zijn maar van tele2
ze geven dit ook toe dat dit hun fout is en daarom kan ik het contract kosteloos laten ontbinden wegens Dwaling, Verzuim, en het Niet leveren van voledig internet.

had ik toch gelijk....

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Dwaling, Verzuim, en het Niet leveren van voledig internet?!? Ben ik het niet helemaal mee eens. Ze leveren toch internet? Je kan toch internetten? Jij wilt dingen die niet helemaal zo bedoelt op zo'n verbinding, dat is heel wat anders.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:52

Standeman

Prutser 1e klasse

itsalwaysme schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:27:
Dwaling, Verzuim, en het Niet leveren van voledig internet?!? Ben ik het niet helemaal mee eens. Ze leveren toch internet? Je kan toch internetten? Jij wilt dingen die niet helemaal zo bedoelt op zo'n verbinding, dat is heel wat anders.
Je weet dat het internet meer is dan alleen het HTTP op port 80?

Als ik bij een ISP vraag of ik met hun verbinding bijv. een SMTP server (of wat voor server dan ook) kan draaien en zij zeggen ja, dan neem ik aan dat het ook kan. De TS schiet wel een beetje door wat betreft dwaling, etc. Maar als ik een auto koop die vervolgens niet de snelweg op mag van het RDW, zal ik ook pissig worden. Zeker wanneer de verkoper heeft verzekerd dat het wel mag!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Ooh ja daar ben ik me van bewust. Maar zover ik het lees kan de TS wel online gamen etc. Maar wil hij een andere NAT modus (wat dat ook is). En dat gaat blijkbaar niet. Hij krijgt dus wel waar hij voor betaalt, internet.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:08:
Yesss ik kan het contract verbreken, en dit is wat ik al dacht waar ik recht op had
en ik ben toch in gelijk gesteld dat dit niet mijn schuld kan zijn maar van tele2
ze geven dit ook toe dat dit hun fout is en daarom kan ik het contract kosteloos laten ontbinden wegens Dwaling, Verzuim, en het Niet leveren van voledig internet.

had ik toch gelijk....
Wegens de netwerkneutraliteit wetgeving zouden ze sowieso verplicht moeten zijn alle poorten open te zetten, mja... wil niet zeggen dat ze dat ook kunnen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Het modem doet niet waar ik om gevraagd heb en ik heb duidelijk hier om gevraagd meerdere malen
en dit is meerdere malen toegezegt dat dit allemaal kon.

daarbij heb ik nog veel meer andere problemen wat ik nog niet eens hier heb opgenoemd.

dit speeld al 8 maanden zo... en ze willen me gewoon niet helpen. maar ik moet wel betalen voor half werk.

Dwaling, het niet juiste informatie gegeven die van belang zijn voor een klant,
dan had de verkoper gewoon moeten zeggen nee dit ondersteunen we niet en dan niet vervolgens zeggen dat het allemaal kan.

want als de verkoper gezegt had dat het niet kon had ik nooit bij deze provider gegaan.

en dat valt echt onder Dwaling het niet leveren van juiste informatie.

Verzuim, het niet willen of kunnen oplossen van het probleem. aangezien ik al 8 maanden met deze problemen loop.

maar goed mijn contract is kosteloos opgezegt omdat ik in gelijk gesteld ben en tele2 geeft ook aan dat dit hun fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Wolfboy schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:13:
[...]
Wegens de netwerkneutraliteit wetgeving zouden ze sowieso verplicht moeten zijn alle poorten open te zetten, mja... wil niet zeggen dat ze dat ook kunnen.
Niet helemaal, om de kwaliteit en veiligheid van het netwerk te kunnen waarborgen kan een provider besluiten om bepaalde zaken te limmiteren, de meeste mobiele providers vangen bijvoorbeeld al het SMTP verkeer af en redirecten dat via hun eigen SMTP servers.
Pagina: 1