Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Muziek bij de videoreviews

Pagina: 1
Acties:
  • 1.188 views

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 16:31
Beste redactie,

Is het een idee ergens te vermelden welke muziek er gebruikt wordt tijdens video reviews? Heel vaak ben ik daar benieuwd naar en de apps die daarvoor beschikbaar zijn, kunnen niet ontcijferen welke tracks dit zijn.
De muziekkeuzes bij productvideo's vindt ik altijd erg goed passen en zorgen voor een uitgebalanceerde video.

Voorbeeld: hoe heet de track die rond 00:45 begint bij de nieuwste review van Sim's "Toshiba 50L7333"?

[ Voor 14% gewijzigd door BlueLed op 10-12-2013 12:05 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is al een aantal keren gevraagd ;)

Mooie review, track id? om er maar een op te noemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 10-12-2013 12:17 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:36
Weet niet welke app jij gebruikt, maar als ik shazam gebruik en het betreffende nummer scan dan kom ik uit op Nicole Millar - Taken. Kan uiteraard wel makkelijker door het in een comment te benoemen.

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11 14:59

TradeMarkNL

Videoproducer
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:17:
Weet niet welke app jij gebruikt, maar als ik shazam gebruik en het betreffende nummer scan dan kom ik uit op Nicole Millar - Taken. Kan uiteraard wel makkelijker door het in een comment te benoemen.
Het is inderdaad Nicole Millar - Taken (Prod XNDRJ).

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Wat een mooie referentie naar Femme! Hulde!

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 16:31
Hartelijk dank, en Raven, dat topic heb ik nooit gevonden. Maar bedankt in ieder geval ;-)

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11 13:11

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

video: LG's curved oled

Weet iemand welk nummer begint op 1:08?

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11 13:11

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Misschien moet ik vanaf volgend jaar maar eens een Spotify-playlist bijhouden? ;)

• Marn1X
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-03-2024
Een tracklist van alles dat in reviews wordt gebruikt is zeker welkom, de muziek valt erg bij mij (en vele anderen, zo te merken) in de smaak.
Vaak is het met Spotify ook wel te vinden, maar soms valt het nummer nogal weg en kunnen apps er niks mee, zoals video: Hoe Guerrilla Games uitgroeide tot vaste PlayStation-ontwikkelaar, het nummer dat op 3:38 begint.

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Ben Khan - Savage

[ Voor 22% gewijzigd door TradeMarkNL op 23-12-2013 22:19 ]

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Kan iemand mij misschien helpen met het nummer onder de videopreview van de nieuwe oled-televisies van LG?

Betreft video bij dit artikel: reviews: De nieuwe oled-televisies van LG
Gaat om de naam van 't muziekje dat te horen is op 0:39 - 0:57. Sjah dacht iets van New Age.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 18:34

Booster

Superuser

Ik wil eigenlijk graag terugkomen op de originele vraag van de BlueLed:
BlueLed schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:01:
Is het een idee ergens te vermelden welke muziek er gebruikt wordt tijdens video reviews? Heel vaak ben ik daar benieuwd naar en de apps die daarvoor beschikbaar zijn, kunnen niet ontcijferen welke tracks dit zijn.
Ik kan in voorgaande topics volgensmij geen reactie van de redactie zelf vinden, enkel reacties op specifieke track ID's en aannames over dat het niet mogelijk zou zijn ze (allemaal) te noemen.
TradeMarkNL schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:25:
Misschien moet ik vanaf volgend jaar maar eens een Spotify-playlist bijhouden? ;)
Ik denk dat het niet ingewikkelder hoeft te zijn dan dat; een playlist op Spotify of bv een simpele favorite of group/list op Soundcloud bv :)

Selecteer je alle muziek zelf overigens, of doen meerdere collega's dat? Luke van Drie zoekt ook wel eens wat uit geloof ik (Wave Racer o.a.)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Booster schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:48:
Ik wil eigenlijk graag terugkomen op de originele vraag van de BlueLed:

[...]

Ik kan in voorgaande topics volgensmij geen reactie van de redactie zelf vinden, enkel reacties op specifieke track ID's en aannames over dat het niet mogelijk zou zijn ze (allemaal) te noemen.

[...]

Ik denk dat het niet ingewikkelder hoeft te zijn dan dat; een playlist op Spotify of bv een simpele favorite of group/list op Soundcloud bv :)

Selecteer je alle muziek zelf overigens, of doen meerdere collega's dat? Luke van Drie zoekt ook wel eens wat uit geloof ik (Wave Racer o.a.)
Luke en ik selecteren alle muziek voor de video's. Het probleem is dat een Spotify-lijst niet compleet zal zijn omdat lang niet al onze muziek daar staat of veel later pas verschijnt. Een Soundcloud-groep zou dan nog het beste zijn denk ik, maar dan weet je nog niet in welke video en op welk moment hij voorbij komt. Bij het maken van een tv-programma bv is zoiets wat makkelijker te realiseren omdat je dan gewoon per aflevering een playlist kan maken.

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Een Soundcloud-groep is een prima oplossing, muziek matchen aan video is niet zo moeilijk, misschien onder de video review een linkje plakken. Ik zou er zelf in ieder geval erg blij mee zijn.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 18:34

Booster

Superuser

@TradeMarkNL Ik zou het zelf ook niet zo erg vinden als er wat meer muziek in de groep staat dan daadwerkelijk gebruikt is. Aangeven welke track bij welke video is gebruikt is misschien iets dat door ons als gebruikers/kijkers gedaan kan worden met comments op Soundcloud?

Het zou het zoekgebied in ieder geval alvast kleiner maken :)

Heb je wellicht deze (Booster in "Hoe heet dit nummer? Deel 42") al voor me, dan ben ik weer even zoet :P

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Zeker, dat is Snakeships - Forever.

• siccoxx
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06-2024
http://tweakers.net/revie...met-stevige-hardware.html

Kijkend na deze video, werd ik overdonderd door deze twee nummers die er onder zitten. Graag zou ik die te weten komen!

Nummer wat begint op 00:46 & en 3:30

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 14:10
TradeMarkNL schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:44:
[...]

Leuk om te horen dat je onze muziekkeuze kunt waarderen 8) Het structureel aangeven van welke tracks we gebruiken gaan we om tal van redenen niet doen. Wat je het beste kunt doen is gewoon reageren onder video en dan is er altijd wel iemand die reageert. Ik lees ze zelf ook bijna altijd allemaal...

Anders kun je je tot dit topic richten: Hoe heet dit nummer? Deel 42

De track van de Toshiba-review houd je van me te goed: ik heb dat project even niet bij de hand.

[ Voor 151% gewijzigd door zeef op 04-08-2014 11:49 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.