Bij verschillende organisaties (kleine bedrijven, verenigingen) waar ik bij betrokken ben (geweest), liep ik tegen hetzelfde probleem op: het beheer van een gezamenlijke inbox. Elk van de gekozen oplossingen had zo z'n eigen probleem (één aparte mailbox waar niemand verantwoordelijk voor was, een doorstuur-adres waardoor iedereen reageerde, etc.).
Een oplossing die er op papier goed uitziet, is de Gezamenlijke Inbox. Ik heb dit met twee collega's een tijdje getest, maar mijn ervaring is echt verschrikkelijk:
Een oplossing die er op papier goed uitziet, is de Gezamenlijke Inbox. Ik heb dit met twee collega's een tijdje getest, maar mijn ervaring is echt verschrikkelijk:
- Je hebt geen duidelijk overzicht en krijgt ook geen notificatie als iemand een bericht aan jou toewijst.
- Het toevoegen van categorieën, tags en bijbehorende regels is niet te doen, terwijl Gmail dat goed voor elkaar heeft.
- E-mails direct naar je inbox sturen zorgt er voor dat je vanuit je eigen mailbox reageert, en daarmee het systeem omzeilt (en dus in de war brengt), maar:
- De Google Groups interface is al een tijd niet geüpdate en loopt dus flink achter. Je kunt geen concept hebben (pagina afsluiten = weg mail), geen handtekening instellen (lijkt me vrij basic?)
- De naam van de groep is intern én extern dezelfde. Wil je (extern) dezelfde naam gebruiken voor verschillende boxen (info, support, etc.), ben je intern je organisatie kwijt.
- Het is alleen te gebruiken in je browser: via telefoon/tablet is het geen doen.
- De ontvanger van een mail krijgt een CC, niet echt netjes.
[ Voor 7% gewijzigd door StephanVierkant op 10-12-2013 10:41 ]