Toon posts:

[VPS] Goedkope VPS Hosting

Pagina: 1
Acties:
  • 12.266 views

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:47
Ik ben opzoek naar een goedkope VPS Hosting waarop een kleine site komt te draaien vooral voor hobby gebruik.

Minimale eisen:
50GB schijfruimte
1GB RAM
Linux (Ubuntu o.i.d.)
Er moet een Java Based CMS op kunnen draaien, heeft minimaal 1GB RAM nodig, meer is altijd beter

Nu ben ik zelf aan het vergelijken, maar weet ik niet precies waar ik naar moet kijken, dus zou ik graag jullie advies in willen winnen, hieronder een lijstje van die in mijn ogen het beste is naar iets wat minder goed. Budget is rond de 10 euro per maand, maar minder is altijd beter :)

URLCPURAMDISKKosten per maand
ContaboOne core, 3.2 GHz4GB200GB7.99 euro
TransIP1 intel Xeon1GB50GB10 euro
DirectVPS?1GB50GB10 euro
https://vpsget.com/1 core1GB40GB7.95 euro
www.vpshostingdeal.com4 core1GB80GB11.95 dollar
Atlantic.net1 core1GB80GB9.93 dollar

Zoals je misschien al kunt zien heb ik er dus niet al te veel verstand van, maar die van Contabo lijkt me wel erg aantrekkelijk, aangezien die 3GB RAM meer heeft dan de overige die in dezelfde prijs category vallen. Dit bedrijf komt uit Duitsland dus is ook nog niet eens te ver weg o.i.d.

Graag zou ik jullie mening horen over de suggesties/waar opgelet moet worden.

Alvast bedankt

[Voor 3% gewijzigd door Gynnad op 10-12-2013 23:09]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11 21:56
Backupruimte, managed/unmanaged, kosten helpdesk/service (SLA), kosten control panel, mogelijkheden reset/snapshots. Eventueel kosten ip-adressen, SSL, domeinen.

FXW biedt ook een unmanaged VPS voor € 7,50 excl. BTW (2x Xeon, 1 GB RAM, 100GB HDD)

Dat geheugen (4GB) heb je niet nodig voor één website.
Wil je puur op prijs sorteren, ok doen. Wil je meer, kijk dan ook naar andere factoren.

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Kijk eens op www.lowendbox.com ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• Gynnad
Thanks, zal er vanavond eens naar gaan kijken/vergelijken. Er moet een Java based CMS op komen te draaien, dus mocht er eventueel wat meer RAM geheugen inzitten is dat natuurlijk niet verkeerd voor de performance.

De meeste hebben maar één IP adres beschikbaar, maar dit is toch voldoende om evt. (in de toekomst) twee sites binnen het CMS te laten draaien? Dit gebeurt gewoon op basis van Apache als ik me niet vergis (even voor de zekerheid)

[Voor 35% gewijzigd door Gynnad op 10-12-2013 13:00]

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 12:07
Ik zie http://www.ispgids.com/vps/hostdeal nog niet langs komen.

Contabo ziet er erg aantrekkelijk uit. Ze hebben ook goedkopen Windows vps'en.

• Gynnad
Kaw schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:37:
Ik zie http://www.ispgids.com/vps/hostdeal nog niet langs komen.

Contabo ziet er erg aantrekkelijk uit. Ze hebben ook goedkopen Windows vps'en.
Zo heb nog even gekeken, en moet zeggen dat ik er eigenlijk nu 3 op een lijst heb staan. Maar het erg moeilijk vind om er één te kiezen:

https://vpsace.com/clients/cart.php?a=confproduct&i=1
Voordelen
  1. Erg goedkoop (6 dollar in de maand)
  2. 2GB RAM
  3. 100GB SSD-Cached Disk space
Nadelen
  • Niet erg veel informatie te vinden op de site
  • Geen reviews te vinden

https://www.fxw.nl/vps/basic-vps/
Voordelen
  • Redelijk goedkoop met € 9,08 per maand (inclusief BTW)
  • In de buurt/Nederlandstalig, altijd handig mochten er problemen zijn
Nadelen
  • Er zijn goedkopere alternatieven
  • Geen Ubuntu beschikbaar (?), nooit met CentOS gewerkt, maar zal niet zoveel verschil maken?
  • Maar 1GB RAM

https://contabo.com/?show=configurator&vserver_id=80

Voordelen
  • 4gb RAM
  • Erg mooi pakket voor een erg mooie prijs: 7.99 per maand
Nadelen
  • Setup fee (voor 1 maand proberen 29.95, bij het afnemen van een jaar abbo is het gratis)
  • Negatieve reviews over een bedrijf waar deze site uit voort komt

edit: Hmm na wat verder te hebben gezocht is het 3e pakket hier misschien ook nog niet eens zo verkeerd. 16 dollar is ongeveer 11 euro, vanavond maar eens wat reviews opzoeken: https://vpsget.com/. Aangezien deze 2GB RAM heeft, want misschien toch wel minimaal nodig is, aangezien het CMS systeem toch wel rond de 1GB nodig zal hebben, en de overige programma's ook nog wat nodig zullen hebben.

Tips zijn uiteraard nog altijd welkom!

[Voor 15% gewijzigd door Gynnad op 11-12-2013 08:39]

• Lemming
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09-2017
VPSAce, Opzich prima provider. Performance is prima maar support is ondermaats.
This message is to notify you in the next 24 hours, we will be preforming an emergency migration which will require us to move
your VPS container from Siauliai, Lithuania to Alblasserdam, Netherlands due to our vendor not being able to province us with additional IP IPv4 space.
Ook erg leuk dat ze dit effe snel op een vrijdagnacht aankondigen, en je maar 24u de tijd hebt om je DNS enzo aan te passen

FXW:
Ziet er prima uit, alleen let wel op dat CentOS toch best wel andere koek is als je debian/ubuntu bent gewend(andere locaties config files, andere packagenames, andere default MTA, alles in RHEL stijl).

Contabo:
Hun geschiedenis is slecht(gigahosting scams) maar nu blijken ze prima provider te zijn. Support is goed en de boel draait daar erg stabiel.

Nog een suggestie uit mijn kant:
http://www.prometeus.net/sito/KVM-VPS - Ongeveer zelfde pricerange als FXW, erg goede reviews. Je kan zelfs je eigen iso laten toevoegen via de support als je het lief vraagt(ervaring xP).
https://drserver.net - Je moet het nog wel via mail aanvragen, maar hier krijg je dedicated resources en kan je er ook vanuit gaan dat je alle resources die je toegewezen krijgt vol kan gebruiken

Nog even om je voor te lichten: ga voor een KVM vps, OpenVZ(vpsace, contabo etc) heeft iets betere performance maar daar lever je wel flexibiliteit in(geen eigen kernel, je kan minder dan met een "echte vps" doordat je kernel parameters ook niet kan aanpassen, geen eigen partitionering) en providers hebben er vaak een handje van om op openvz gebied overdadig te oversellen(meer verkopen dan je hebt)
Ook een nadeel van OpenVZ(even een mooie knipplakje uit mn dedicated):

code:
1
2
3
4
5
6
7
root@d01:~# vzctl enter 200
entered into CT 200
[root@kenny /]# ls /home/gblue
znc-1.2 passwords.txt
[root@kenny /]# cat /home/gblue/passwords.txt
OMG U HAZ MY PASSWORD
[root@kenny /]#

Met een KVM kan je jezelf nog beetje wapenen tegen privacyinbreuk :), maar met openvz is het appeltje eitje voor de hoster om jouw data in te zien

[Voor 29% gewijzigd door Lemming op 11-12-2013 14:13]

BURP.

• Kaw
Van Contabo begreep ik dat ze KVM draaien?

Heb geen goede ervaringen met Java en OpenVZ en andere VPS'sen die overdimensionering toestaan. Als Java voor zijn JVM een flinke hoeveelheid RAM in een keer reserveert, dan werd volledig random die aanvraag 20%-80% van de tijd (afhankelijk van de provider) geweigerd. Stuk voor stuk ontkennen ze dat het komt door de virtualisering, maar als ik google daarop nasla, dan heeft het er wel mee te maken.

• Lemming
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09-2017
Kaw schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:06:
Van Contabo begreep ik dat ze KVM draaien?

Heb geen goede ervaringen met Java en OpenVZ en andere VPS'sen die overdimensionering toestaan. Als Java voor zijn JVM een flinke hoeveelheid RAM in een keer reserveert, dan werd volledig random die aanvraag 20%-80% van de tijd (afhankelijk van de provider) geweigerd. Stuk voor stuk ontkennen ze dat het komt door de virtualisering, maar als ik google daarop nasla, dan heeft het er wel mee te maken.
Dat ligt niet aan de virtualisering, dat ligt aan de providers die denken dat ~250 1G ram clienten op een xeon E3 met 64GB geen problemen oplevert :+
Dan krijg je idd foutmeldingen in java en random kills bij processen die RAM zuipen

Contabo blijkt idd KVM te zijn, denk wel dat ze dan op een andere puntje slechter zijn(cpushare/netwerk) of gewoon erg goedkoop :p

BURP.

• Gynnad
Lemming schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:33:
[...]

Dat ligt niet aan de virtualisering, dat ligt aan de providers die denken dat ~250 1G ram clienten op een xeon E3 met 64GB geen problemen oplevert :+
Dan krijg je idd foutmeldingen in java en random kills bij processen die RAM zuipen

Contabo blijkt idd KVM te zijn, denk wel dat ze dan op een andere puntje slechter zijn(cpushare/netwerk) of gewoon erg goedkoop :p
Ja het enige wat mij dus tegen zit bij dat bedrijf is niet zo zeer dat ze vroeger een slechte naam hadden, want dat schijnt nu toch wel OK te zij als ik her en der lees. Maar dat ze voor dezelfde prijs als andere bedrijven op het oog toch meer bieden..

• looc
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-11 12:19
Ik heb zelf wel ervaring met DirectVPS.

Gewoon no-nonsense VPS en zeer goede CustomerService (binnen 15 min wordt je ticket beantwoordt)
Automatische dagelijkse backups die 5 dagen behouden blijven.

Zelf totaal geen problemen met hun gehad. :)

edit: De CPU die erin zit is 2x Xeon E31260L @ 2.40GHz

[Voor 10% gewijzigd door looc op 12-12-2013 12:00]

• Kaw
Ik heb net een Kimsufi dedicated servertje gehuurd. Behalve de atom-processor zijn alle andere specs strakker dan bij een VPS en heb ik geen gezeik over 'abuse' van processor, geheugen, etc. Mijn ervaring is namelijk wel bij een VPS dat het niet de bedoeling is dat je hem in alle dimensies continu vrijwel 100% gebruikt.

[Voor 25% gewijzigd door Kaw op 12-12-2013 12:44]

• Gynnad
Kaw schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:43:
Ik heb net een Kimsufi dedicated servertje gehuurd. Behalve de atom-processor zijn alle andere specs strakker dan bij een VPS en heb ik geen gezeik over 'abuse' van processor, geheugen, etc. Mijn ervaring is namelijk wel bij een VPS dat het niet de bedoeling is dat je hem in alle dimensies continu vrijwel 100% gebruikt.
Ik zal er wel overheen kijken, maar is die site ook in het Engels te bereiken? Ik krijg alleen de Franse variant en kan geen taal switch vinden?

Zo kan ik de specs wat makkelijker vergelijken.

Over het algemeen zijn dedicated servers duurder dan VPS, echter zie ik de prijzen hier rond de 8 euro voor dezelfde specs als de meeste VPS (weet het niet 100% zeker, aangezien m'n Frans niet zo geweldig is.. :+ )

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik gebruik Windows Azure om mijn Ubuntu server te hosten. Microsoft en Linux klinkt als vloeken in de kerk, maar het werkt eigenlijk best goed. De Linux mensen in mijn kennissenkring vinden Azure het walhalla, want it just works en het werkt snel.

Windows Azure = cloud. Dus je betaalt per minuut en je hebt geen vaste contracten. Volgens mij kun je het een maand gratis uitproberen tot 200 US$.

Amazon is overigens ook een goed alternatief.

• Kaw
Gynnad schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:48:
[...]

Ik zal er wel overheen kijken, maar is die site ook in het Engels te bereiken? Ik krijg alleen de Franse variant en kan geen taal switch vinden?

Zo kan ik de specs wat makkelijker vergelijken.

Over het algemeen zijn dedicated servers duurder dan VPS, echter zie ik de prijzen hier rond de 8 euro voor dezelfde specs als de meeste VPS (weet het niet 100% zeker, aangezien m'n Frans niet zo geweldig is.. :+ )
Ik heb me door het Frans heen geworsteld met Google Translate. Zelf heb ik er één van 12 euro per maand. Was een paar dagen geleden nog 10.80.
Online.net heeft ook goedkope dedicates.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:55
Trommelrem schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:58:
Ik gebruik Windows Azure om mijn Ubuntu server te hosten. Microsoft en Linux klinkt als vloeken in de kerk, maar het werkt eigenlijk best goed. De Linux mensen in mijn kennissenkring vinden Azure het walhalla, want it just works en het werkt snel.

Windows Azure = cloud. Dus je betaalt per minuut en je hebt geen vaste contracten. Volgens mij kun je het een maand gratis uitproberen tot 200 US$.

Amazon is overigens ook een goed alternatief.
Maar dan praat je toch over een flink andere prijsrange. Bij Amazon zit je voor een m1.small instance al op $362 voor een jaar puur voor de compute instance.

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Rukapul schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:25:
[...]

Maar dan praat je toch over een flink andere prijsrange. Bij Amazon zit je voor een m1.small instance al op $362 voor een jaar puur voor de compute instance.
Geen idee wat Amazon precies kost. Ik weet wel dat de XS bij Azure ongeveer 133,08 euro per jaar kost. Ikzelf heb mijn Linux server op de S draaien, dat kost 399 euro per jaar. Als het een Linux hobbyserver betreft, dan is de XS vaak prima. In heel specifieke gevallen is de XS zelfs prima voor een Windows instance.

Maar Amazon en Azure zijn feitelijk niet echt VPS providers maar cloud aanbieders: Zet je je VPS 's 's nachts uit, dan betaal je voor die 8 uur niet. Gebruik je je VPS slechts 8 uur per dag, dan betaal je 1/3 van de 133,08 euro. Als je even een uurtje extra capaciteit nodig hebt, dan betaal je alleen voor dat ene uurtje voor die 56 GB RAM en 8x CPU. Dat soort functionaliteit (snel schalen) ben ik elders nog niet tegengekomen. Daarom wilde ik geen VPS maar cloud. Cloud kan in bepaalde gevallen (zeker bij hobbygebruik) weleens veel goedkoper uitvallen dan VPS.

[Voor 32% gewijzigd door Trommelrem op 12-12-2013 16:03]

• Anoniem: 647586
  • Registratie: Januari 2015
  • Niet online
Ik heb zelf DigitalOcean en Linode geprobeerd.
Digitalocean start al vanaf 5 dollar/maand en is SSD hosting. Bij linode zit je minimaal aan 10 dollar/maand. Laadtijd is bij beiden super snel, en ze bieden een ruime keuze uit distro's.
Digitalocean heeft een datacentrum liggen in Amsterdam, dus de latency is zeer laag. Linode heeft het dichtstbijzijnde in Ierland liggen.
Linode heeft een iets betere reputatie omdat deze al veel langer bestaat. Digitalocean daarentegen heeft een nieuw en dynamisch imago, en dat merk je ook aan het control panel dat er veel frisser en nieuwer uitziet.

Als je hier nog vragen over hebt: ik kan in PM meer details geven (wat linken van mijn sites doorgeven zodat je zelf de snelheid ervan kan zien).

[Voor 1% gewijzigd door RobIII op 07-04-2015 17:42. Reden: Ref. codes zijn ONGEWENST]

• pannenkoek95
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-04-2017
Aanvulling op DirectVPS:
Elke vps die je daar afneemt krijgt 2 cores.

Ik zelf zou je TransIP aanraden.
Heb er inmiddels al 9 :-D

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 80487

Ik heb al een behoorlijke tijd een "Aurora" VPS van PCExtreme.nl. Meer gewoonte dan wat anders dat ik daar zit maar ik heb bijzonder weinig outages voor die paar pleuro en het staat op Nederlandse bodem.
Ik draai daar 3 wordpress sites, mail en owncloud op.

Prijstechnisch ongetwijfeld niet de meest aantrekkelijke optie, maar ik vind het wel een solide platform.

https://www.pcextreme.nl/aurora/compute

Ik heb de "Stamina" optie al was er toen ik deze VPS bouwde geen optie voor wat anders.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 05-04-2015 08:07]

Anoniem: 697314

Probeer eens: http://budgetvz.com,
da's pas goedkoop :)

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-03-2019
Je kunt eens kijken bij vpsdime: https://vpsdime.com/
Ik heb zelf alles draaien bij Azure en Kimsufi maar naar de reviews kijkende, zien hun aanbiedingen er goed uit en zijn ze betrouwbaar.

• Timclemens
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-08 13:19
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar goedkope VPS hosting en na een zoekopdracht via Google kwam ik uit op dit topic van Tweakers. Ik zag dat dit topic al enkele jaren oud was, maar aangezien het over hetzelfde onderwerp ging dacht ik dat ik deze vraag het beste hier kon stellen.

Zoals aangegeven zoek ik een geschikte VPS hosting provider, maar waar moet ik in dit geval op letten? Op Google kom ik erg veel verschillende hosting providers tegen die dit aanbieden, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ook vraag ik mij af wat het verschil precies is tussen VPS en Cloud hosting en wat ik in dit geval het beste kan kiezen.

Dedicated hosting is wat te duur voor mij.

Ik hoop dat hier iemand is die mij kan helpen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Timclemens welkom op het forum. Zou je even Het algemeen beleid #quickstart door willen nemen en dan een nieuw topic starten?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee