Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 20:27
Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker. Mijn oude vertrouwde Kenwood doet het nog, maar is wat beperkt...

Ik ben (in ieder geval ) op zoek naar het volgende:

analoge audio en video ingangen:

- WII (analoog + analoog geluid)
- CD speler (analoog)
- mediaplayer (analoog beeld + digitaal geluid (of analoog)

Uitgang:
- TV (analoog), nieuwe TV staat in de planning, maar na zowel de plasma (flikkeren) als een sony (kijkhoek) te hebben afgekeurd vorig jaar kan het even duren (maar ook snel gaan)...

- ingebouwde netwerk- player (alle CDs rippen en naar de NAS en uit de woonkamer)

Ik heb geen 5.1 installatie, maar heb wel hele fatsoenlijke Sony ES series speakers staan en wil fatsoenlijk geluid... Als ik de speakers ga vervangen komen daar deftige voor terug.

Hij moet weer een jaar of 20 mee (net als de huidige ;) ) , dus moet 4K passthrough hebbeen ARC moet ook wel leuk zijn.

Nu heb ik gevonden dat Denon geen analoog video uit meer doet (3000 serie) en dat is niet handig voor nu, aangezien Denon en Marantz hetzelfde zijn, ga ik er vanuit dat Marantz het ook niet kan.

Yamaha doet dat nog steeds wel.

Ik heb de volgende receivers op het oog:

Yamaha RX -V771

Yamaha RX -V773

Yamaha RX -V775

Waarom de 700 serie, bouwkwaliteit,niet te veel plastic aan de voorkant.
Waarbij de V771 geen 4K passthrough heeft volgens de specs? Kan dat nog worden toegevoegd via firmware update? Voordeel van V771 is dat deze component naar composiet kan omzetten, dan kunnen de opvolgers niet meer (of moet ik dat zowiezo niet willen qua kwaliteit)
Het verschil tussen V773 en V775 heb ik niet echt kunnen ontdekken, mogelijk een paar W meer ofzo.

De audio kwaliteit moet gewoon goed zijn, zowel via netwerk (FLAC) als CDs. Wat ik gelezen heb is ook bij AV receivers de audio kwaliteit gewoon goed, klopt die aanname? Ik ben wel kritisch, geloof in goede apparatuur met goede DACs etc, maar niet in zilveren kabels gesmeed....

Onkyo trekt me niet zo moet ik bekennen
Denon lijkt niet te kunnen wat ik wil

Vergeet ik nog wat/merk? Kloppen mijn aannames? Moet ik echt 4k passthrough willen hebben of heeft dat toch geen zin omdat de standaard nog niet vast ligt of de ondersteuning te beperkt is?

[ Voor 3% gewijzigd door motormuis op 10-12-2013 10:57 ]

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

De V771 krijgt geen update meer voor 4K, dat kun je wel schudden. Enige verschil van de 773 tov de 775 is volgens mij de MHL aansluiting op de laatste. Voor mij totaal onbelangrijk. ;)

Ik heb om dezelfde reden voor de 773 gekozen, mooi frontpaneel en goede knoppen en regelaars. Daarnaast is ie lekker flexibel wat betreft aansluitmogelijkheden - o.a. 2x hdmi-out, volledige pre-outs en phono ingang. Ook vind ik het on-screen menu prettig werken in tegenstelling tot de Pioneer die ik daarvoor had, en Airplay en DLNA in combinatie met de smartphone/tablet app is ook niet verkeerd. Daarbij zijn de Yamaha DSP modes van oudsher van de beste kwaliteit.

Audiokwaliteit is wat mij betreft gewoon net als al die andere versterkers in de prijsklasse 500-800 euro, prima. Tenzij je het huis wilt laten schudden op zijn vesten en veeleisende speakers gebruikt maakt het naar mijn overtuiging erg weinig uit welk merk je neemt (zou dit wel zo zijn dan is de versterker fout ontworpen). Wil je dat wél en heb je super speakers dan ga je naar mijn mening ook zoeken in de prijsklasse 1200+ en niet daaronder. Anders is het een beetje uit verhouding naar mijn mening.

Maar goed: Denon, Onkyo, Pioneer, Yamaha, Marantz, allemaal prima hoor. Elk merk heeft zo zijn maandagmorgen modellen en exemplaren. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 10-12-2013 15:59 ]

• motormuis
Dank je voor je antwoorden. Nog een verschil gevonden: spotify op de V775.

Een paar vervolg vragen:

1) weet je of het Yamaha menu ook werkt via de analoge uitgang, anders schiet ik er nog niets mee op.
2) hoe goed is de analoog naar digitaal TV (bijv voor een WII?) Op een review die ik vond van een ouder en goedkoper model was het niet echt goed bij Yamaha.
3) Hoe goed werkt de versterker met twee speakers, ik vind alleen informatie over 2.1 - 7.1 configuraties

[ Voor 12% gewijzigd door motormuis op 12-12-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

De belofte van Yamaha schijnt te zijn dat spotify binnenkort ook op de 3 serie beschikbaar komt dmv een firmware update: http://www.hifi-forum.de/viewthread-276-4225.html#28

1) Ik ben wat video betreft volledig digitaal aangesloten, dus geen idee. Maar dat het lijkt me wel logisch dat dit het geval is. Ik raad je aan om de manual even te downloaden van de Yamaha site en daarin te kijken, daar zou het vermeld moeten staan.
2) Ook geen idee, want ik gebruik dus alleen HDMI. :)
3) De versterker werkt prima met 2 speakers, waarom ook niet? Je kunt in de audio setup immers precies aangeven welke speakers er wel en niet aangesloten zijn. Daarnaast kan je een stereo bron 1:1 doorgeven dmv de "straight" instelling, of meerkanaals bronnen geforceerd downmixen naar stereo met behulp van de "stereo" instelling in het DSP menu. Zoals gezegd is juist het DSP gedeelte vrij goed en uitgebreid voor deze prijsklasse bij Yamaha. Tenslotte kan je ook nog helemaal voor een "puur" ongewijzigd signaal gaan met behulp van de "pure direct" knop, zelfs het display gaat dan uit om de meest argwanende (paranoia) consument ervan te overtuigen dat de versterker nu wel heel erg "puur en direct bezig" is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis
dank voor de extra uitleg.
Even voor degene die het stuk hier nalezen. De link heeft het over het goed implementeren van Spotify in de X75 serie, naar mijn idee niet over de X73 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis
Wellicht goed om even aan te geven wat het geworden is.....

Het is de RX-A830 geworden van Yamaha. Ik had een zilveren A820 besteld, maar deze was uitverkocht. Ik heb dus voor hetzelfde geld een A830 gekregen... :D
Hij bevalt uitstekend. Ik zal binnenkort een review schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wout en Dorien
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-08-2015
Hallo motormuis,
Ik heb mijn oog ook op de RX-A830 laten vallen, dus ik ben wel een beetje benieuwd of hij bij jou bevalt.
Werkt de stereo instelling in DSP menu, ik bedoel heb je mooi stereo geluid :?
Pagina: 1