Toon posts:

Advies gevraagd voor samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag advies voor een PC die het volgende moet kunnen:
- regelmatig videomontage (software: Adobe premiere pro of Nero)
- kwalitatief goede geluidskaart
- zeer snel kunnen werken met verschillende programma's
- Windows 8.1 pro
- zuinig en stil in gebruik
- minimaal 2TB voor data-opslag

Ik heb nu een intel core i7 860@2.8GHz met 8 GB RAM en die vind ik toch een beetje traag. Ik heb een monitor met HDMI, Bose speakers, toetsenbord en muis (die hoeven dus niet te worden aangeschaft).

Ook graag advies over waar ik 'm het beste kan aanschaffen (PC wil ik laten bezorgen).

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-04 18:29

amas

Law of Nature: Chaos

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Heb je een budget in gedachten?
Want je hebt vast wat aan een LGA 2011 systeem met een Intel Core i7 4930K Boxed, maar daar hangt een prijskaartje aan. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Robbedem op 10-12-2013 01:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
dank voor jullie reacties!
Wat is het verschil tussen de 4770K boxed (die the Ammassama aanbeveelt) en de 4970k (van Rebbedem)?En is er ook een ASUS moederbord dat er goed mee werkt ipv ASRock Q87M vPro?
En wat is de beste SSD die ik erin kan zetten? Ik ben een beetje geschrokken van de ervaringen met Crucial (slechte service van de fabrikant als er wat mee is).

Verwijderd

Topicstarter
en o ja, het budget vind ik van minder belang! Ik wil vooral een hele goede pc

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-04 07:29
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:53:
dank voor jullie reacties!
Wat is het verschil tussen de 4770K boxed (die the Ammassama aanbeveelt) en de 4970k (van Rebbedem)?En is er ook een ASUS moederbord dat er goed mee werkt ipv ASRock Q87M vPro?
En wat is de beste SSD die ik erin kan zetten? Ik ben een beetje geschrokken van de ervaringen met Crucial (slechte service van de fabrikant als er wat mee is).
Hoi. Je geeft veel te weinig informatie waar wij je mee kunnen helpen.

We willen weten wat je met je PC wilt doen, welk beeldscherm je hebt (resolutie), of je bepaalde componenten al hebt, wat je budget is, of de PC groot of klein moet zijn, evt. stil, etc.
Daarnaast zien we ook graag dat je zelf al iets hebt gedaan. We zijn tenslotte geen winkelbedienden waar je heen gaat die vervolgens een PC voor je kiezen.

Jouw informatie bevat dus veel te weinig info.

[ Voor 15% gewijzigd door JDillinger op 10-12-2013 09:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste WWAS, dank voor je reactie.
Wat ik met mijn PC wil doen is, naast het gewone kantoorwerk, vooral ook videobewerking, webdesign, fotobewerking, geluidsbewerking en als het even kan dat allemaal tegelijk.
De componenten die ik heb, staan hierboven al, mijn monitor heeft een resolutie van 2048x1152 (il wil wel de mogelijkheid houden om in de toekomst een hogere resolutie te kunnen krijgen). Hij moet ook stil en zuinig zijn (zie hierboven). Hij mag niet al te groot zijn (heb nu een ASUS Sniper staan en dat is een waar bakbeest, hij mag wel wat kleiner), maar hoeft ook niet per se heel klein te zijn.
En wat heb ik zelf al gedaan? een heleboel, ik heb een vrij aardig beeld over welke componenten ik wel en niet wil, maar weet nog niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Tips voor leveranciers die betrouwbaar zijn, en die de boel in elkaar zetten en thuis komen afleveren, zijn welkom.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

een klein fijn kastje is een Silencio 352, hier is een opzetje met dit kastje:
een S2011 setup in gepropt, een 760 mocht je CUDA gebruiken, de geluidskaart moet je zelf nog even toevoegen ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4930K Boxed€ 498,90€ 498,90
1ASRock Intel X79 X79 Extreme4-M€ 164,99€ 164,99
1MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC€ 218,05€ 218,05
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 99,30€ 99,30
1Cooler Master Silencio 352€ 46,95€ 46,95
1Corsair Hydro H80i€ 81,20€ 81,20
1G.Skill F3-2133C9Q-16GZH€ 142,57€ 142,57
1Cooler Master Silent Pro Gold 550W€ 65,10€ 65,10
1Samsung 840 EVO 250GB€ 139,64€ 139,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.456,70

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:37:
Graag advies voor een PC die het volgende moet kunnen:
- regelmatig videomontage (software: Adobe premiere pro of Nero)
- kwalitatief goede geluidskaart
- zeer snel kunnen werken met verschillende programma's
- Windows 8.1 pro
- zuinig en stil in gebruik
- minimaal 2TB voor data-opslag

Ik heb nu een intel core i7 860@2.8GHz met 8 GB RAM en die vind ik toch een beetje traag. Ik heb een monitor met HDMI, Bose speakers, toetsenbord en muis (die hoeven dus niet te worden aangeschaft).

Ook graag advies over waar ik 'm het beste kan aanschaffen (PC wil ik laten bezorgen).
Je hebt geen budget genoemd, dus het volgende... :P

Bij je meeste activiteiten lijkt de i7 me meer dan voldoende rap.
Als ik je activiteiten zo lees, dan schat ik in dat je pc alleen traag is bij videomontage en dan specifiek de disk toegang. In dat geval raad ik je aan een RAID opstelling* voor opslag en scratch disk te gebruiken.

Het renderen van montages zal niet superveel sneller gaan met een nieuwere CPU of meer geheugen. Renderen kun je overigens gewoon 's nachts aanzetten oid.
Echter, als je zonder enige lag door wil werken terwijl hij rendert, dan raad ik je een dual processor systeem (workstation) aan.

* Edit:
In plaats van RAID is een grote SSD als werkschijf ook het overwegen waard uiteraard - ook lekker rap. Voor 'regelmatige videomontage' zal je al gauw meer dan 250 GB willen hebben voor al je raw imports, projects en scratch disk. Als je OS en software er ook op moet staan, doe dan maar een 500 GB SSD.
Een extra, normale HDD (bijv. 1 - 2 TB) kun je gebruiken voor opslag van je final outputs en overige data - dat hoeft niet zo snel, lijkt me.

[ Voor 17% gewijzigd door Fireshade op 10-12-2013 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank allemaal! Hier kan ik wel wat mee.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
De Intel Core i7 4770K Boxed is een quadcore en de Intel Core i7 4930K Boxed is een hexacore. Bij multithreaded CPU intensieve taken zoals inpakken/uitpakken en rendering, is de laatste bijna 50% sneller.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Edit: verwijderd, zie toevoeging over harde schijf hierboven...

[ Voor 16% gewijzigd door Fireshade op 10-12-2013 11:58 ]

Pagina: 1