Verwijderd

Topicstarter
Jow mensen,

Als ik cod mw3 op ultra settings speel dan crasht de game

Ik denk dat mijn cpu TE underpowered is t.o.z van mijn gpu

Ik heb een amd a10 5800 en een gtx 760, ik heb al strees tests gegooit op ram, cpu en gpu maar dat was allemaal in orde,

iemand idee? (mobo is msi fm2 a55e p33

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
Een CPU bottleneck zou het crashen niet veroorzaken hooguit een lagere framerate.
Crasht het spel meteen of pas na een tijdje spelen. En wat voor crash alleen het spel of de hele computer?

Als die na een tijdje crasht kan het zijn dat de cpu of gpu overhit ik zou de temperatuur van je CPU en GPU eens in te gaten houden. Anderzijds moet je misschien de drivers van je grafische kaart updaten. Het kan ook de voeding zijn kortom we hebben meer informatie nodig....

Een cpu bottleneck lijkt me overigens sterk met mijn laptopje een quadcore van AMD draai ik het spel prima op high. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Arjantje op 09-12-2013 21:16 ]

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Probeer de nieuwste drivers te installeren, en anders settings een beetje omlaag.

Verwijderd

Topicstarter
drivers zijn up to date, temps zijn in orde, en settings op laag zetten dan is het lelijk, mijn voeding is gwn in orde en als ik cod mw3 en hij laad het terrein dan crasht het spel

• Danielpf1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-01-2024
Is dit pas begonnen of is t al enige tijd aan de hand?

Laat steam voor de zekerheid de gamefiles controleren, voor hetzelfde geld zit t in t spel en niet in je system

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:40
En hoe weet je dat jouw voeding in orde is? Heb je dat al grondig getest? Vertel ons eens het merk en wattage ervan.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik denk eerder aan een software probleem, de cpu is het probleem niet in ieder geval.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
Vertel eerst eens wat er 'crasht': gaat de hele computer uit, dan is het een probleem met CPU overheating, crasht het spel, dan ligt dit aan de software en/of hardware - kan van drivers tot rot geheugen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
het is sinds een paar weken aan de hand, alleen nu begint het erger te worden, er staat als mw3 het speelterrein laad staat er boven Cll of duty Modern warfare 3 [Reageert niet] en sluit dan af.

Hoe kan ik mijn voeding goed testen? ik heb een cooler master b series 500 watt

het spel zit wel in mijn systeem want het crasht niet op lage settings,
maar welke software probleem kan het dan zijn?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
Weet je zeker dat de temperaturen OK zijn? Welke monitor programma gebruik je en welke temperatuur laten die zien? Wat is het verschil in temperatuur als je op lage vs. hoge kwaliteit speelt?

Verwijderd

Topicstarter
monitor temps zijn in orde, want ik heb ze standaard gelaten voor wat ze zijn, cpu temps zijn op lage settings 38C en op ultra settings 44C , en hoe kan ik tamps van gpu zien?

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-02 10:34
Om de temperatuur van je GPU te monitoren zou je GPU-Z kunnen gebruiken.
Alleen we zijn nu wel een beetje aan het gissen naar het probleeem omdat de hoeveelheid info nog wat summier is.

Cod MW3 is nou niet bepaald een veeleisend spel en gezien je setup zou het spel totaal geen problemen moeten geven. Zeker gezien het feit dat de stresstests geen problemen laten zien.

Het lijkt, zoals mitsumark al eerder aangaf, meer op een software probleem.
Is MW3 het enige spel dat problemen geeft?

Ik heb zelf ook wel eens met MW2 continu crashes gehad. En na deïnstallatie/installatie was het opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Baloes op 10-12-2013 13:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
mw3 al herinstalleert, ik heb het met de free versie van battlefield 4 ook al gehad en met battlefield 3, al die zware games dus zegmaar

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 14:08 ]

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Enige tijd geleden bij een vriend van mij ook iets soortgelijks meegemaakt.
We verdenken allebei de voeding omdat de rest (temperaturen, etc) allemaal dik in orde zijn. Wat bij hem werkte als workaround was zijn videokaart (GTX570) terugschroeven naar 600Mhz Core clock.

Het probleem was erg gemakkelijk te reproduceren met OCCT. In die tool zit ook een voeding stresstest, die belast je hele systeem erg zwaar. Bij hem klapte z'n systeem met een paar seconden al uit.

www.ping-win.nl

Verwijderd

Topicstarter
oke ik zal OCCT gebruiken, ik post wel het resultaat
Pagina: 1