p3 733 of AMD 800

Pagina: 1
Acties:

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 15:26
Hallo Allemaal,

ik wil een nieuwe pc kopen maar nu zit ik een beetje in dubio zal het nu een:
733MHz PIII 133Mhz met ASUS P3B-F 100Mhz
of een
Athlon K7 800Mhz met ASUS K7V
worden ?

En dan nog de Harddisk :
Maxtor DiamondMAX+ 40.9Gb U-DMA66 7200rpm
of
Maxtor DiamondMAX+ 61.4Gb U-DMA66
groote vs snelheid

en dan natuurlijk de Matrox G400 32MB AGP Dual
Kan iemand mij hier goede adviezen over geven, ook met het oog op evt overcloken?

Verwijderd

Overclocken? neem dan GEEN P3 op 133MHZ!! Maar gewoon een P3coppermine 700 of 750. De Prijs/Kwaliteit van Intel Pentium II is een ramp in vergelijking met AMD Athlon. De Athlon is goed over te clocken met een Goldfinger (Multiplier verhogen), kost wel geld, kijk maar in Pricewatch. Intel heeft een gelockede multiplier maar de FSB is toch zeker naar 133Mhz te zetten, wat van een 750 een 1000mhz maakt (nou ja, 997,5 :) )
It's your choice, maar 1 ding, als je een Athlon koopt, neem dan een Abit KA7. Zeker als je ooit wil overklokken, hij is gewoon het best, waarom Abit KA7 en geen Asus?

Abit KA7 heeft GEEN klote AMR slot maar 1 PCI slot meer
Abit KA7 heeft ipv. 3DIMM sloten 4DIMM sloten
Abit KA7 is er ook in de KA7-100 versie (+50gulden) en die heeft ook ATA66U/ATA100 poorten en heeft dus 4 Aparte IDE poorten! EN DAT IS WEL ZO LEKKER RELAXED!

Gebruik je die 60GB ruimte echt??! Die 7200RPM schijfen van Maxtor zijn wel RETEsnel hoor, kun je beter 40GB kopen en in de toekomst evt. nog een 40GB (werkt goed met de Abit-KA7 als je ze allebei op een aparte poort zet, retesnel!
Als je echt geld hebt te spenderen neem dan aan ABIT KA7 met 2X30GB Maxtor DiamondMAX 7200RPM

Verwijderd

Ow, nog iets wat ik zelf bij sys bouwen heb gedaan waar je verliefd op wordt na een tijdje is 256MB Ram, SNEL!!!

Bij Graficall pleuren ze het nog gratis allemaal in elkaar en verkopen ze mooi Hyundai PC-133 RAM

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:51

FFF

voor de werkzaamheden kun je beter een athlon kopen die is in zulke dingen sneller af en toe kan die intel hem met spellen bij houden maar met berekeningen doet de athlon het toch echt veel beter..
lekker over te klokken mbv een GFD
246 MB ram is idd geen overbodige luxe doch 128 ook al lekker is..
mvg FFF

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 15:26
is de ASUS k7v beter dan ??

en ik dacht nu toch wel aan een Geforce 1 na het lezen van alle reviews.

Verwijderd

Voor 2D-aplicaties en de niet zo veeleisende spellen is de G400 uitstekend, als je toch voor de zwaardere spellen gaat (Q3) kun je beter een tnt2 nemen, ligt ongeveer in dezelfde prijsklasse en presteert beter in de zwaardere spellen, tnt2 is trouwens ook goed over te klokken met bijv powerstrip.
Met de G400 heb ik alleen geen overklok ervaring, sorry.

Verwijderd

tnt2 ziet er op groter monitoren ook slecht uit in vergelijking met de G400. Ik mag het weten, heb ze beide op mijn Ijlama gehad.
TNT2 is ook niet veel sneller in de hogere resoluties (soms zelfs langzamer), iets wat je op een grotere monitor al gauw hebt (een hoge res)

Afein, ieder zijn meug. Maar mijn Diamond Tnt2 is weg.....geen moment spijt van gehad ;)

Verwijderd

LET OP!!!!!!
de ka7(-100) heeft een hardware conflict met de matrox g400, als je de bios gebruikt van versie KX de mannetjes bij graficall gebruiken echter een beta KY en deze heeft dat conflict niet (Yeee) Maarrrrr als je bij deze versie je compu stand by zet, dan zet hij gelijk je ventilator(en) van je cpu uit. EN dat is niet zo leuk, maarrr laat er nou afgelopen week een nieuwe beta bios KY.b003 verschenen zijn die dit probleempje oplost. Dus als je deze zooi wil kopen, zoals ik dus heb gedaan, zorg dan dat je een zootje beta drivers in handen krijgt, ook voor je g400, want dan werkt het allemaal een stuk prettiger. TRouwens ik heb ook zo'n maxtor diamond max 40 plus ata66 en het schijnt (zie een review ergens op deze site) dat de ata 100 langzamer is. Tenminste de mijne was sneller dan de benchmarks van hun ata100 schijfje. Heb trouwens ook hyundai geheugen en dat wil niet verder dan 145 mhz. maar dan ben je wel de snelste van iedereen die afgelope weken z'n sandra gepost heeft.
Pagina: 1