Ik zit te denken om een batterijgrip aan te schaffen, maar ik zie dat er nogal wat aanbod is. Op de Britse Amazon zijn er verscheidene namaak merken, soms zelfs met extra batterijen, voor een fractie van de prijs van de originele Canon te krijgen. De reviews op amazon zijn bij verscheidene van deze namaak spullen lovend. Heeft iemand ervaring met namaak batterijgrip? Zo ja, welke? Ik vind het prijs verschil wel erg groot namelijk.
Heb je al eens gezocht op het forum. Hier zijn al aardig wat vragen over geweest en met de gevraagde gebruikers ervaringen. Tevens als ik zoek met Google vind ik ook de nodige ervaringen/reviews ;-)
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Ik heb zelf een namaak grip gekocht voor mijn EOS1000D met twee namaak batterijen. Dit was wel al een paar jaar geleden, dus een exact type (of winkel) weet ik niet meer, maar ik ben er enorm tevreden mee!
Het handvat zelf heeft een rubber/leerachtig laagje voor de grip, deze begint nu (na een paar jaar) in het hoekje een beetje los te raken, maar met een druppeltje lijm moet dat opgelost zijn lijkt me.
De "lade" waar twee batterijen ingaan (op deze foto aan de rechterkant) zit met een draaiklemmetje vast. Dit is ook bij het origineel zo, maar dit voelt wat breekbaar. De lade zelf is van goedkoop plastic, maar als deze in de grip zelf zit merk je daar niets van.
De grip die ik heb sluit goed aan, en de knoppen die op het origineel zitten werken ook allemaal prima. Al met al heb ik niets te klagen voor die paar tientjes die ik toen betaald heb.
Het handvat zelf heeft een rubber/leerachtig laagje voor de grip, deze begint nu (na een paar jaar) in het hoekje een beetje los te raken, maar met een druppeltje lijm moet dat opgelost zijn lijkt me.
De "lade" waar twee batterijen ingaan (op deze foto aan de rechterkant) zit met een draaiklemmetje vast. Dit is ook bij het origineel zo, maar dit voelt wat breekbaar. De lade zelf is van goedkoop plastic, maar als deze in de grip zelf zit merk je daar niets van.
De grip die ik heb sluit goed aan, en de knoppen die op het origineel zitten werken ook allemaal prima. Al met al heb ik niets te klagen voor die paar tientjes die ik toen betaald heb.
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Ik vind de Canon grips ook erg duur, maar ook fijner dan namaak. Zo had mijn 350D grip een slimmigheidje om het klepje in te bewaren. Ook vind ik het erg fijn dat de knoppen op originele grips dezelfde Travel distance en gevoeligheid hebben als op de body. Dat soort dingetjes maken het voor mij het prijsverschil wel waard.
heb een setje op de duitse amazon besteld. Grip + 2 batterijen + remote voor € 64,-. De customer reviews op amazon zelf zijn allemaal erg lovend. Maar ben nogal wat wantrouwend met dat soort reviews, dus ik ben erg benieuwd. Als het niets is stuur ik het direct retour.
Ik heb zelf slechte ervaringen met namaakbatterijen, en ik vind het prijsverschil tussen de echte en namaakbatterijen voor mijn 600D niet groot genoeg om de kortere levensduur te rechtvaardigen.
Mijn batterygrip is ook origineel. Ligt enorm fijn in de hand, en je weet zeker dat zo'n belangrijk accessoire geen vervelende problemen kan gaan opleveren / dat Canon garant staat bij evt problemen. Denk aan allergie reacties op materiaalsoort en kortsluiting.
Mijn batterygrip is ook origineel. Ligt enorm fijn in de hand, en je weet zeker dat zo'n belangrijk accessoire geen vervelende problemen kan gaan opleveren / dat Canon garant staat bij evt problemen. Denk aan allergie reacties op materiaalsoort en kortsluiting.
Dat "vakje"zit ook bij de namaak merken erop.analogworm schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:28:
Ik vind de Canon grips ook erg duur, maar ook fijner dan namaak. Zo had mijn 350D grip een slimmigheidje om het klepje in te bewaren. Ook vind ik het erg fijn dat de knoppen op originele grips dezelfde Travel distance en gevoeligheid hebben als op de body. Dat soort dingetjes maken het voor mij het prijsverschil wel waard.
Ik heb ervaring met Phottix en Meike. De Phottix werken prima, die heb ik op mij 350d, 500d en 600d gebruikt. Op de 600d had ik eerst een meike en die was een stuk minder en is na 1 jaar vervangen (door Phottix) omdat hij regelmatig geen contact maakte. Accu's heb ik of origineel of phottix en dat werkt prima.
Verwijderd
Ik zit ook nog steeds te dubben of ik een grip koop voor mijn 5dII, ik wil dan wel een originele het liefst maar die zijn behoorlijk prijzig. Het valt mij zelfs op op marktplaats dat er een hoop grips op staan die echt 100% namaak van de canon grip zijn, met canon merk en alles erop. Het is dan zelfs moeilijk te ontdekken als ik wat 2e hands koop, of het een originele canon is of niet.
Heb zelf voor m'n 50D een grip en 2 batterijen (die meer capaciteit hadden dan de orginele canon batterijen) voor 45 euro gekocht van Ebay. Orgineel van Canon zou ik er minimaal 5x zo veel aan kwijt zijn geweest, en deze doet het na ruim 2 jaar nog hardstikke prima.
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
De Phottix alternatieven werken prima, heb zelf op mijn oude 400D een orginele van Canon gehad, maar nu op de 5D een phottix grip en deze voldoet prima aan de verwachtingen, en ik denk dat je niet veel verschil zal ervaren ten opzichte van een Canon variant!
Namaak grip voor de Nikon D40 fijne grip maar trok de accu leeg.
Originele grip voor de Nikon D80, prima kwaliteit. Ook nog redelijk betaalbaar nieuw (+/- €100)
Namaak grip voor de Nikon D7000, ook een fijne grip gelukkig zonder battery drain. (€27 ebay) Origineel kost €200 iets te veel voor de hobby.
Originele grip voor de Nikon D80, prima kwaliteit. Ook nog redelijk betaalbaar nieuw (+/- €100)
Namaak grip voor de Nikon D7000, ook een fijne grip gelukkig zonder battery drain. (€27 ebay) Origineel kost €200 iets te veel voor de hobby.
Ik heb ook een phottix grip, op mijn canon 7d wel te verstaan. Enige minpuntje is dat de rechter accu het nooit doet; dus die moet ik altijd omwisselen als de linker leeg is. Vind dit zelf eigenlijk geen al te groot probleem; het ging mij meer om de extra grip die dat ding geeft en het scheelt al dat ik de camera nu gewoon op het statief kan laten staan om de batterij te verwisselen.JP_S schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:49:
De Phottix alternatieven werken prima, heb zelf op mijn oude 400D een orginele van Canon gehad, maar nu op de 5D een phottix grip en deze voldoet prima aan de verwachtingen, en ik denk dat je niet veel verschil zal ervaren ten opzichte van een Canon variant!
De phottix accu's die ik erbij kreeg zijn trouwens inmiddels wel een stuk minder. Ze gaan nu (ongeveer 3 jaar na dato denk ik) binnen no time op.
Het merk dat er bij de advertentie staat is Minadax. Ik ben erg benieuwd. Zou vandaag geleverd worden, maar is er nog niet.
Pagina: 1