Aankoop van TV niet gecertificeerd voor de CI+-insteekmodule

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik zit eraan te denken om een Europees model te nemen en op die manier €200 te besparen. Op het moment heb ik alleen een analoog signaal, maar dat zou bij een eventuele verhuizing wel veranderen.

Deze waarschuwing staat er op redcoon.nl:
Let op: Europees model. Smart TV functie werkt mogelijk niet 100%

Europees model
Vanzelfsprekend zijn EU-modellen geschikt voor gebruik in Nederland en België. De garantieperiode is, zoals wettelijk voorgeschreven, minimaal twee jaar. EU-modellen hebben niet altijd een Nederlandstalige handleiding en eventueel display. Daarnaast worden bepaalde specifieke functies voor de Nederlandse of Belgische markt mogelijk niet (volledig) ondersteund. Zo zijn EU-modellen niet gecertificeerd voor de CI+-insteekmodule van de Nederlandse kabelaanbieders Ziggo, UPC, Delta en Caiway. Uiteraard kun je het digitale signaal van deze Nederlandse kabelaanbieders en de Belgische kabelaanbieders Telenet,VOO en Belgacom ontvangen via een externe decoder. Voor ons uitgebreide aanbod aan externe decoders voor de Nederlandse kabelmaatschappijen , klik hier.
Ik vraag me dus af...
• Welke Smart TV functies zouden mogelijk niet werken?
• Hoeveel kost het om later toch digitaal internet te kunnen ontvangen?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 22:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Uitzendinggemist bijvoorbeeld.
Kun je opvangen met iets als een Apple TV (icm ipad/phone) of Android mediaspeler.
Digitaal TV (?) gaat dan met losse ontvanger. Voor Ziggo vanaf iets van €90 voor HD ontvangst incl smartcard. Ongeveer net zoveel dus als een module naar dan in losse extra kast plus extra AB.

[ Voor 18% gewijzigd door mr.paaJ op 09-12-2013 20:39 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:24
Of de tv omzetten naar een NL model (kan na mijn weten alleen met samsung). Zo kun je alles blijven gebruiken in het nederlands

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:09
mogelijk niet (volledig) ondersteund
Deze zinsnede doet vermoeden dat het vooral als disclaimer wordt geplaatst. Weet iemand uit eerstehand ervaring dat het wel/niet werkt?