Probleem: PC -> Receiver -> TV

Pagina: 1
Acties:

• Audaxis
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-03-2018
Vandaag heb ik een Pioneer VS-528 aangesloten als AV Receiver welke ik voornamelijk wil gebruiken in combinatie met mijn desktop. Ik sluit alles aan en wanneer ik de als input mijn computer selecteer krijg ik dit:

Ik heb getest met een laptop, OUYA en Chromecast en daarmee ondervind ik geen enkel probleem. Ik heb dan eens geboot in Fedora en ook daarmee geen probleem. Ervan uitgaande dat het aan Windows ligt heb ik geformatteerd maar zonder succes. (filmpje is na format opgenomen)

YouTube: VID_20131209_185924

Als ik in Catalyst 1080p 24Hz selecteer werkt het maar met merkbare vertraging. In het filmpje is ook zichtbaar hoe de TV van invoer 60Hz naar 24Hz springt. Het beeld linksboven is wat er momenteel op de kabel zichtbaar was. (dus niet gerelateerd aan de receiver)

Kabel tussen PC - Receiver en Receiver - TV zijn beide HDMI "High Speed". Ik heb al met verschillende kabels geprobeerd maar het resultaat is steeds hetzelfde.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Zou het kunnen dat de HDMI kabels te weinig bandbreedte hebben voor 5.1 surround + 60Hz 1080p? Rechtstreeks werken beide kabels wel, maar dan zit er geen audio bij.

Zal nu eens Windows 8 proberen i.p.v. 8.1.

[ Voor 9% gewijzigd door Audaxis op 09-12-2013 19:25 ]