Anoniem: 561989

Topicstarter
Beste allemaal,

Omdat ik een ps4 gepre-orderd heb, ben ik op zoek naar een nieuwe tv.
De volgende 2 tvs heb ik gevonden:
http://www.panasonic.nl/h...index.html?trackInfo=true

En:
http://m.lg.com/nl/televisies/lg-42LN5404-led-tv

Nu vraag ik mij af welke van de 2 beter is, met name voor gaming. De panasonic heeft geen game modus dus mijn voorkeur neigt naar de lg, maar hoor graag wat jullie denken. Wil wel graag een 40-42" tv, die maximaal rond de 400 euro kost.

Alvast bedankt!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03 16:00
Ik ben op zoek naar een mooie 39-40" TV, en ben ook die Panasonic serie tegen gekomen. Erg dun en ziet er mooi uit. Alleen heb ik gelezen dat de 39" E6 versie een hoge Input Lag heeft, en dat ik vooral voor Gamers niet handig. Het kan zijn dat ze voor de 42" een ander soort paneel gebruiken, maar ik zou het wel even controleren. Voor de rest super TV.

Get Schwifty

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Check ook de andere topics eens op het forum. Deze vraag komt zo'n beetje dagelijks (meerdere keren) voorbij. Zo veel moeite is het toch niet.

In de budget-klasse is imho de Sony 42W655A de beste televisie. Heeft een erg lage input-lag dus zeer geschikt om te gamen.

PS: je hebt Consumentenelektronica Aankoopadvies gemist dus dit topic staat momenteel op de verkeerde plaats.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:39

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

D vd V schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 07:42:
PS: je hebt Consumentenelektronica Aankoopadvies gemist dus dit topic staat momenteel op de verkeerde plaats.
Verhuisservice Modje & Modje regelen dat wel :) Schopje de goede kant op LCD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• xenonNn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-03 14:26
Ik heb deze gisteren binnen gekregen, en ben er erg blij mee! Er is totaal geen input lag te vinden... Met dit toestel kan ik zelfs zonder hem op de Spel"game" modus te zetten spelen zonder dit probleem. Overigens is dit erg fijn want de kwaliteit van je beeld is stukken better zonder het activeren van de game modus.
D vd V schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 07:42:
Check ook de andere topics eens op het forum. Deze vraag komt zo'n beetje dagelijks (meerdere keren) voorbij. Zo veel moeite is het toch niet.

In de budget-klasse is imho de Sony 42W655A de beste televisie. Heeft een erg lage input-lag dus zeer geschikt om te gamen.

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

• D vd V
  • Niet online

D vd V

Goed om te lezen dat je er tevreden mee bent! Veel plezier er mee. Heb het toestel gisteren ook weer eens zien spelen en ik vind het zelf ook een erg mooi beeld voor de prijs dat dit toestel kost. Een topper op dit moment in deze klasse.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-03 17:20
@ DvdV: Welke afweging zou je nog maken om eventueel te kiezen voor deze: pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST60E Zilver

• D vd V
  • Niet online

D vd V

Joster schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:41:
@ DvdV: Welke afweging zou je nog maken om eventueel te kiezen voor deze: pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST60E Zilver
Afhankelijk van je budget en wensen. In zijn algemeenheid is de ST60 de betere televisie. Als het belangrijk is om te gamen is deze echter minder interessant omdat er een hogere input lag is. Als je de beeldkwaliteit wil van een plasma en toch willen gamen zou ik voor de GT60 gaan.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-03 17:20
Alleen zit die weer wel € 300,- boven de aankoopprijs van een ST60.

Binnen een budget van € 800,- is de ST60 volgens mij wel het beste wat er te krijgen is als ik hier uitgebreid rond kijk. Ben je niet bereid dat uit te geven en echt onder de € 600,- te willen blijven dan is de W655A het beste alternatief. Correct?

• D vd V
  • Niet online

D vd V

Ik mijn ogen wel. Ik zou de keuze tussen deze 2 laten afhangen van het gamen.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03 09:22
D vd V schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:48:
[...]

Afhankelijk van je budget en wensen. In zijn algemeenheid is de ST60 de betere televisie. Als het belangrijk is om te gamen is deze echter minder interessant omdat er een hogere input lag is. Als je de beeldkwaliteit wil van een plasma en toch willen gamen zou ik voor de GT60 gaan.
Wat ik overigens wel frappant vind om te lezen is dat er toch een aantal gamers is die toch de ST60 verkiezen boven andere televisies door de superieure beeldkwaliteit. Ondanks de hogere input-lag zou de ervaring toch erg goed zijn.

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-03 07:14
Dimens schreef op woensdag 11 december 2013 @ 17:20:
[...]

Wat ik overigens wel frappant vind om te lezen is dat er toch een aantal gamers is die toch de ST60 verkiezen boven andere televisies door de superieure beeldkwaliteit. Ondanks de hogere input-lag zou de ervaring toch erg goed zijn.
Zou dit wellicht komen doordat mensen zich nogal blind staren op de input-lag?

• D vd V
  • Niet online

D vd V

Dimens schreef op woensdag 11 december 2013 @ 17:20:
Flans schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:20:
Wat ik uit reviews haal, is de input lag hoger. In hoeverre je er last van hebt, lijkt me wel afhankelijk van het type games dat je speelt. Misschien wordt er inderdaad op blind gestaard... Zelf heb ik in ieder geval een bestelling voor een GT60 lopen omdat ik er van uit ga/hoop/verwacht dat het een beter scherm is dan de ST60; en de VT60 vind ik toch te prijzig.

Anoniem: 514773

Flans schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:20:
[...]

Ik overweeg ook de Sony W6 en de Panasonic ST60 met in het achterhoofd de aanschaf van een PS4 te zijner tijd: Ben zelf geen harde kern gamer maar zou wel graag een mooie set hebben. Maakt de grotere input lag vd Panasonic echt zoveel verschil of merk je dit als casual gamer niet (of enkel bij bepaalde soorten games - en in dat geval, welke?).

• D vd V
  • Niet online

D vd V

De input lag van de ST60 is inderdaad wat hoger. Over de mate dat je daar last van hebt, gaan verschillende berichten rond. Er zijn ook gamers die er geen last van hebben. Het lijkt me dat je er het meeste last van hebt bij games waarbij je erg snel moet reageren zoals een snelle first person shooter als Call of Duty. Maar de ST60 is absoluut de tv met de beste beeldkwaliteit in zijn prijsklasse.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee