Het is toch echt Mbps...
Ik ben helemaal geen stagiair
3MBps zou 24mbit/s zijn, ik zie netflix geen 24mbit/s streams aanbieden.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
millibitstreams bieden ze niet aan nee
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Toch betwijfel ik dat ten sterkste. Waarom denk je dat? Omdat dat zo in hun artikel staat? Ze hebben via Twitter toegegeven dat dat fout was. Waar baseer je je dan nog op?Joost schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:19:
Het is toch echt Mbps...
Zelfs een BASISPAKKET internet bij Belgacom (België) is standaard 30Mbps theoretisch. No. Way. dan dat "het snelste internet" 3,5Mbps is. Ookal is dat het gemiddelde. Dan nog.
Volgens mij zit je er echt wel naast. De mannen van Netflix zeggen ook dat het fout is. Why can't you?
Zoals Raven al zegt ben je fout in je terminologie. 8MBps is 24Mbps (niet mbps). Daar draait dit allemaal om.Kees schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:22:
3MBps zou 24mbit/s zijn, ik zie netflix geen 24mbit/s streams aanbieden.
Het gaat ook niet om de streamsnelheid, maar om de downloadsnelheid van de user.
[ Voor 21% gewijzigd door BramVroy op 10-12-2013 18:15 ]
En ook daar ga je weer de fout in, ok mbps/Mbps heb je gelijk in, dat was slordig. Maar uit de bron:BramVroy schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:13:
[...]
Toch betwijfel ik dat ten sterkste. Waarom denk je dat? Omdat dat zo in hun artikel staat? Ze hebben via Twitter toegegeven dat dat fout was. Waar baseer je je dan nog op?
Zelfs een BASISPAKKET internet bij Belgacom (België) is standaard 30Mbps theoretisch. No. Way. dan dat "het snelste internet" 3,5Mbps is. Ookal is dat het gemiddelde. Dan nog.
Volgens mij zit je er echt wel naast. De mannen van Netflix zeggen ook dat het fout is. Why can't you?
Zoals Raven al zegt ben je fout in je terminologie. 8MBps is 24Mbps (niet mbps). Daar draait dit allemaal om.
Het gaat ook niet om de streamsnelheid, maar om de downloadsnelheid van de user.
Er word nergens verteld dat het de maximale snelheid is die je kan halen, wat er wel verteld wordt is dat dit cijfer aangeeft wat de gemiddelde performance is van de netflix streams.The listed speeds reflect the average performance of all Netflix streams on each ISP's network and are an indicator of the performance typically experienced across all users on an ISP network.
Dus waarom is het geen 3 Megabyte per seconde maar Megabit per seconde? Simpel, netflix bied uberhaubt geen 24 Megabit per seconde streams aan maar maximaal 7-8Megabit streams.
Nederlanders streamen dus gemiddeld in hogere kwaliteit, en die hogere kwaliteit schakelt de speler alleen in als de internet verbinding snel en stabiel genoeg is. En er hoeft niet zoveel te gebeuren voordat netflix terugschakelt, een hogere ping kan al snel ervoor zorgen dat je stream teruggeschaalt word.
Dat een twitterdrone zijn termen niet kent kan ik niet helpen.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Ik vrees dat je gelijk hebt. Maar dan is jullie artikel, maar vooral dat van Netflix zelf wel onduidelijk/niet specifiek genoeg. Als je die graphs en het artikel ziet, dan lijkt het toch echt wel dat ze de snelheid van de provider bedoelen en niet de streamsnelheid die bij netflix behaald wordt. Ook de titel is zeer misleidend: Nederland heeft snelste internetverbindingen.
Maar goed, mijn fout en jammer dat hun Twitter me foutief gelijk geeft. Alleszins m'n excuses.
Maar goed, mijn fout en jammer dat hun Twitter me foutief gelijk geeft. Alleszins m'n excuses.
Pagina: 1